Google

מדינת ישראל - דניאל יפרח

פסקי דין על דניאל יפרח

35446-08/12 פ     16/07/2013




פ 35446-08/12 מדינת ישראל נ' דניאל יפרח




בפני
כב' השופטת רקפת סגל מוהר

המאשימה מדינת ישראל
נגד

הנאשם דניאל יפרח
נוכחים:
ב"כ המאשימה: עו"ד אדם בן שחר

הנאשם: בעצמו
ב"כ הנאשם: עו"ד מג'די מוחסן
החלטה

ביום 2.8.12 הוגש נגד הנאשם כתב אישום המייחס לו עבירה של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, לפי סעיף 7 (א)+(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) תשל"ג-1973. זאת, לאחר שביום 27.8.11 הוא נתפס כשברשותו סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל נטו כולל של 0.28 גרם.

בישיבה שהתקיימה בפני
בתיק זה ביום 21.1.13, הודה הנאשם בביצוע העבירה ובא כוחו ביקש להפנותו אל שירות המבחן על מנת שזה יחווה דעתו גם בשאלת ההרשעה. ב"כ המאשימה השאיר את ההחלטה לשיקול דעתי וציין כי עברו של הנאשם נקי. יחד עם זאת ביקש הוא להבהיר כי אין בעמדה זו כדי ללמד על הסכמת המאשימה להמלצת שירות המבחן בבוא העת.

מהתסקיר אשר הוגש לבית המשפט בימים אלה, עולה תמונה חיובית בסך הכל, של צעיר בן 27, רווק המתגורר בבית הוריו ועובד מזה מספר שנים ברשת "ארומה". הנאשם הודה בביצוע העבירה גם בפני
קצינת המבחן, תיאר בפתיחות את הנסיבות שברקע צריכתו את הסם באופן לא רציף, מאז היה בן 20 והסביר את תחושת הרגיעה שמאפשר לו השימוש בסם זה בתקופות של משבר. הנאשם אמנם טען כי מזה כשנה הוא חדל מן השימוש בסם, הן לאור ההליך המתנהל כנגדו בתיק זה והן לנוכח הבנתו כי הדבר מהווה גורם מעכב בחייו ואולם למרבה הצער, בבדיקת שתן שנערכה לו ביום 30.4.13 נמצאו אצלו שרידי סם מסוג זה, שאותם הוא הסביר בהתרועעות בחברת אנשים הצורכים את הסם, בערב שקדם לבדיקה. בדיקות נוספות שמסר הנאשם במהלך החודשים מאי-יוני 13' נמצאו נקיות מסם.

בסופו של דבר, לאור ההתרשמות כי הנאשם, שככל הנראה איננו מסוגל עדיין, מבחינה רגשית, להירתם לתהליך טיפולי, אשר להתרשמות שירותי המבחן ואף לדעתי, יוכל לסייע לו מאוד בהמשך חייו, מתחיל בכל זאת להתבונן פנימה ולהכיר במחיר היקר הכרוך בשימוש בסם, ממליץ שירות המבחן על הימנעות מהרשעתו, תוך הטלת צו של"צ בהיקף של 140 שעות, כעונש חינוכי קונקרטי.

בעוד ב"כ הנאשם מבקש לאמץ המלצה זו, מתנגד לה ב"כ המאשימה הן מן הטעם שאין אינדיקציה לפגיעה קונקרטית בעתידו של הנאשם אם יורשע והן לנוכח בדיקת השתן שנמצאה חיובית אך לפני כ- 3 חודשים והקושי של הנאשם להירתם לטיפול.

אודה כי התלבטתי בשאלה האם יש מקום שאבוא לקראת הנאשם ואמנע מהרשעתו הפעם, אם לאו. מחד, נסיון החיים מלמד על כך שבהעדר תהליך טיפולי מתאים, עלול הנאשם למצוא עצמו מסתבך בכגון דא בעתיד פעם נוספת. מאידך, מדובר בצעיר מתפקד, שעל אף קשיים רגשיים לא מבוטלים שהוא חווה עד כה במסגרת המשפחתית שבה הוא גדל, מצליח להתמיד בעבודה לפרנסתו ויש לו תכניות להשתלב בלימודים אקדמאיים בעתיד.
בסופו של דבר, לנוכח חלוף הזמן מאז בוצעה העבירה, לאור כמות הסם שנתפס, עברו הנקי של הנאשם והתרשמות שירות המבחן ממנו, הגעתי למסקנה כי המלצת שירות המבחן שלא להרשיעו נכונה היא. מדובר בעבירה יחידה שאיננה מן החמורות ביותר, הנאשם לא פגע באנשים אחרים, הוא מכיר בפסול שבמעשה ויש לקוות כי אכן ילמד את הלקח, לא יחזור על התנהגות זו בעתיד ואף יפנים את הצורך בחשיבות השתלבותו בטיפול מתאים. הרשעה בעבירה זו תגרום לו נזק שלהערכתי אכן יעלה על הנזק שייגרם לאינטרס הציבורי אם הוא לא יורשע.
מפני כל אלה, אני מחליטה שלא להרשיע את הנאשם ומאמצת את המלצת שירות המבחן ולהטיל עליו צו של"צ בהיקף של 140 שעות על פי תכנית שתגובש על ידי שירות המבחן ותוגש לעיוני עד ליום 15.8.13.
הסברתי לנאשם את משמעות הצו והזהרתיו שאם לא ימלא אחר הוראותיו יהיה צפוי לביטולו תוך הרשעתו וגזירת עונשו מחדש.

בנוסף לכך, הנני מטילה על הנאשם עונש של התחייבות בסך של 5,000 ₪ להימנע מביצוע עבירה כלשהי על פקודת הסמים המסוכנים, בתוך שנתיים מהיום. באם יסרב לחתום על ההתחייבות - ייאסר ל - 7 ימים או עד שיחתום לפי המוקדם.

ניתן בזאת צו להשמדת המוצג - סמים.

המזכירות תשלח עותק מהחלטה זו לשירות המבחן.

זכות ערעור בתוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי בחיפה.
ניתנה והודעה היום ט' אב תשע"ג, 16/07/2013 במעמד הנוכחים.
______________________________
רקפת סגל מוהר
, שופטת

בית משפט השלום בחדרה
ת"פ 12-08-35446 מדינת ישראל
נ' יפרח 16 יולי 2013

5








פ בית משפט שלום 35446-08/12 מדינת ישראל נ' דניאל יפרח (פורסם ב-ֽ 16/07/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים