Google

מירב קינן - ג'מיל חאג'

פסקי דין על מירב קינן | פסקי דין על ג'מיל חאג'

54771-05/13 תט     30/06/2013




תט 54771-05/13 מירב קינן נ' ג'מיל חאג'








בית משפט השלום בעכו



ת"ט 54771-05-13 חאג' נ' קינן

תיק חיצוני
:
0802118138




מספר בקשה:
1

בפני

כב' הרשמת
דנה עופר


המבקשת

מירב קינן


נגד


המשיב

ג'מיל חאג'


החלטה

המבקשת הגישה התנגדות לביצוע שטר, במסגרתה טענה, כי ההתנגדות מוגשת במועד מאחר ואזהרת ההוצאה לפועל כלל לא הומצאה לידיה. בהמשך הגישה המבקשת בקשה לביטול עיקול על רכב, אשר לטענתה נמכר לצד שלישי זמן קצר לפני שהוטל העיקול. המשיב הגיב לכל בקשות המבקשת בכתב.

לטענת המבקשת, היא מתגוררת מאז שנת 2007 ברח' הלוטוס בנהריה ואילו האזהרה נשלחה לכתובת ישנה, ברח' השקד בנהריה. החתימה המיוחסת לה על אישור המסירה, לטענתה – מזוייפת. לגופו של עניין, לטענת המבקשת, עומדת לה טענת כשלון תמורה מלא, מאחר והשיק נמסר לידי נגר, אשר לא ביצע את העבודה. בנסיבות אלה, לטענת המבקשת, השיק בוטל. עוד טוענת המבקשת, כי המשיב איננו אוחז כשורה.

לטענת המשיב, ההמצאה בוצעה כדין בכתובתה העדכנית של המבקשת, לאחר שאותרה ע"י המוסר. לגופו של עניין, לטענת המשיב, טענות המבקשת כלליות וסתמיות, ואף אם חל כשלון תמורה, הרי שהוא אוחז כשורה, לאחר שקיבל לידיו את השיק בטרם הגיע זמן פרעונו, כשהוא שלם ותקין ומבלי שצויין בו שם הנפרע. לטענת המשיב, טענות שהעלתה המבקשת לעניין מכירת הרכב נועדו לחמוק מהעיקול, והמסמכים שצורפו לעניין זה (זכרון דברים, תצהיר הרוכש, מר חמד שלאעטה) – פיקטיביים.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הנני קובעת כדלקמן:
א.
לא בוצעה המצאה כדין של האזהרה.

לעניין זה יש לציין כי רישום המצאת האזהרה לידי המבקשת נעשה על סמך תצהיר המוסר, כאשר על אישור המסירה צויין ע"י הדואר כי אינה מתגוררת בכתובת אליה נשלחה האזהרה. בתצהיר המוסר נאמר כי האזהרה נמסרה לידי המבקשת עצמה בכתובת "נהריה", ללא פירוט שם הרחוב. נראה, איפוא, כי הטענה שהמוסר ערך בירור ואיתר את הכתובת החדשה, הועלתה כטענה סתמית. אילו אכן נערך בירור, חזקה כי הכתובת העדכנית היתה נרשמת במפורש בתצהיר המוסר.

ב.
דין ההתנגדות להתקבל לגופה.


טענת כשלון התמורה שבפי המבקשת עשויה להקים הגנה מפני התביעה השטרית. אמנם, אוחז כשורה עשוי להתגבר על כשלון התמורה, אך השאלה אם המשיב הינו אוחז כשורה יכולה להתברר רק בהליך העיקרי. לעניין זה יוער, כי ספק אם אכן יוכר מעמדו של המשיב כאוחז כשורה, כאשר הוא מודה, כי קיבל לידיו את השיק ללא ציון שם הנפרע. כידוע, בין יתר התנאים ל"אחיזה כשורה" נדרש, כי האוחז יקבל לידיו שטר שלם, ואילו שטר שלא צויין בו שם הנפרע אינו שטר שלם.

ג.
דין העיקול שנרשם על הרכב – להתבטל.

מסקנה זו נובעת מהקביעה כי לא בוצעה מסירה כדין של האזהרה, ועל כן הליכים מנהליים שננקטו על יסוד ההמצאה בטלים. אני מורה, איפוא, לבטל את העיקול שנרשם על רכב מ.ר. 76-462-17.

לאור כל האמור לעיל:
ההתנגדות מתקבלת.
הליכי הוצל"פ מעוכבים.
התצהיר ישמש כתב הגנה.

נוכח סכום התביעה היא תידון בסדר דין מהיר.

התובע יגיש תצהיר מטעמו, יחד
עם
רשימת
מסמכים
והעתקי המסמכים,
בהתאם
לתקנה
214ב1(1), תוך 30 יום מקבלת החלטה זו. אם לא יוגש תצהיר מטעם התובע, תוך המועדים שנקבעו לעיל, תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

עם העברת התביעה מלשכת ההוצאה לפועל לבית המשפט עשוי להיווצר הפרש אגרה, אותו על התובע לשלם תוך 30 יום מקבלת דרישת הגזברות, שאם לא כן תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.
ניתנה היום, כ"ב תמוז תשע"ג, 30 יוני 2013, בהעדר הצדדים.








תט בית משפט שלום 54771-05/13 מירב קינן נ' ג'מיל חאג' (פורסם ב-ֽ 30/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים