Google

אסף וייסברוד, אלון משה חגואל, רונית-אורית בן גור ואח' - צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ

פסקי דין על אסף וייסברוד | פסקי דין על אלון משה חגואל | פסקי דין על רונית-אורית בן גור ואח' | פסקי דין על צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ

45358-09/12 א     04/08/2013




א 45358-09/12 אסף וייסברוד, אלון משה חגואל, רונית-אורית בן גור ואח' נ' צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 45358-09-12 וייסברוד ואח'
נ' צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ




מספר בקשה:
9

בפני

כב' השופט
רחמים כהן


מבקשים

1
.
אסף וייסברוד

2
.
אלון משה חגואל

3
.
רונית-אורית בן גור

4
.
עופר ג
ור
ע"י ב"כ עו"ד ניר יאיר


נגד


משיבים

צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד רם דקל



החלטה

בפני
בקשה לפיצול סעדים, בהתאם לתקנה 45 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984.

לטענת התובעים, הם מתגוררים בסמוך לנתבעת וסובלים מידי יום ביומו ובמשך כל שעות היום מרעש בלתי נסבל אשר בוקע ממערכות הקירור/מיזוג אוויר המצויות על גג הנתבעת (להלן – הצ'ילרים).

הסעד המבוקש בכתב התביעה הוא מתן צו עשה קבוע נגד הנתבעת, אשר יחייב אותה לבצע פיתרון אקוסטי רדיקאלי על מנת להפחית את הרעש הבוקע מהצ'ילירים שלה או להעתיק את הצ'ילרים למקום אחר. לחלופין, מתבקש בית המשפט לתת צו מניעה קבוע אשר יאסור על הנתבעת להמשיך ולהפעיל את הצ'ילרים שלה, כאשר הרעש המופק מהם חורג מהמותר (סעיפים 50 ו – 51 לכתב התביעה). לטענת הנתבעת, יש לדחות את התובענה.

הבקשה שבפני
היא להתיר למבקשים לתבוע בעתיד את מלוא נזקיהם מהמשיבה, נזקים ממוניים ונזקים לא ממוניים.
לטענת המבקשים נגרמים להם נזקים, ממוניים ולא ממוניים, אשר לא ניתן היה לאמוד אותם בשלב הגשת התובענה, כגון: מבקש 1 משכיר את דירתו בדמי שכירות נמוכים יחסית, לאור הרעש הבוקע ממתקני המשיבה; מבקש 2 לא מצליח למכור את דירתו, נוכח הרעש הבוקע ממתקני המשיבה; מבקשת 3 אוטמת את ביתה, על מנת למנוע חדירת רעש בלתי נסבל הבוקע ממתקני המשיבה. מאחר ומדובר בעוולה מתמשכת, ניתן יהיה לאמוד את נזקי המבקשים רק לאחר מתן פסק הדין (סעיף 1 לבקשה). המשיבה מתנגדת לבקשה.

עיינתי בבקשה ובתשובות וסבורני, שיש לקבל את הבקשה מטעמים של יעילות הדיון.

התובענה דנן מתמקדת בשאלה, האם הרעש הבוקע מהצ'ילרים חורג מהמותר על פי החוק והאם יש מקום להיעתר לצווים המבוקשים נגד המשיבה.

אין זה נכון ואין זה יעיל לדון כבר עתה בנזקים הממוניים והאחרים, שנגרמו, אם נגרמו, למבקשים. פסק הדין שיינתן בתובענה זו יכול לשמש ולהוות "מעשה בית דין" בין הצדדים, אם כעילה פסוקה ואם כפלוגתא פסוקה. אם תידחה התובענה, לא יהיה ניתן להגיש תובענה נוספת בגין אותן עילות תובענה. אם תתקבל התובענה, פסק הדין יכול לשמש כמעשה בית דין בתובענה הכספית.



לאור כל האמור, הבקשה לפיצול סעדים – מתקבלת.

המבקשים יגישו את כל תצהיריהם, לרבות חוות דעת, עד ליום 1.9.13.


ניתנה היום, כ"ח אב תשע"ג, 04 אוגוסט 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 45358-09/12 אסף וייסברוד, אלון משה חגואל, רונית-אורית בן גור ואח' נ' צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים