Google

צ'רלטון בע"מ - שלמה עמר

פסקי דין על צ'רלטון בע"מ | פסקי דין על שלמה עמר

58576-07/12 א     16/09/2013




א 58576-07/12 צ'רלטון בע"מ נ' שלמה עמר








בית משפט השלום באשדוד



ת"א 58576-07-12 צ'רלטון בע"מ
נ' עמר

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הנשיא
אביחי דורון


תובעים

צ'רלטון בע"מ


נגד


נתבעים

שלמה עמר




החלטה


בפני
י בקשה להעברת מקום הדיון מבית משפט השלום באשדוד לבית משפט השלום באילת.

לעמדת המבקש, לבית משפט השלום באילת הסמכות המקומית לדון בתיק היות ומקום מגוריו ועסקו בעיר אילת וכך גם מקום מושבם של העדים הפוטנציאליים.

לעמדת המשיבה, לבית משפט השלום באשדוד סמכות מקבילה והתובע רשאי לבחור כראות עיניו באיזה בית משפט שלום במחוז להגיש תביעתו, ואף דורשת חיוב המבקש בהוצאות.

מדובר בתביעה כספית בגין הפרת זכויות יוצרים לפיה לכאורה שידר המבקש בעסקו יצירה מוגנת שלא כדין. מעיון בכתבי הטענות עולה כי המבקש הינו בעל מניות ואחד מהמנהלים בחברת 1492 אילת בע"מ, חברה המפעילה באילת פאב מסעדה בשם "פארק אבניו". המשיבה הינה חברה פרטית המפיקה ערוצי ספורט ובהם מופקות "יצירות דרמטיות" כהגדרתן בחוק זכויות יוצרים, תשס"ח – 2007.

לאחר עיון בכתבי הטענות, הבקשה והתגובה לה, אני קובע כי דין הבקשה להתקבל.


צודקת המשיבה כי התובע זכאי להגיש תובענה לאחד מבתי המשפט אשר באזור שיפוטו קיימת סמכות מקומית, ואכן קיימת סמכות מקומית לבית משפט השלום באשדוד ובית משפט השלום באילת בהיותם שייכים לבתי המשפט אשר במחוז דרום.

עם זאת, ממכלול השיקולים עולה כי יש להעדיף קיום הדיון בתיק דנן בבית משפט השלום באילת. משמעות העברת התיק לבית משפט אחר במחוז הינה העדפת שיקולים אחרים על פני זכות הבחירה של מגיש התובענה. העדפה זו ניתנת אפוא לאחר שניתנה לכל בעלי הדין הזדמנות לטעון טענותיהם בעניין.

תקנה 3 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984 קובעת כי תובענה שאינה במקרקעין תוגש לבית משפט שבאזור שיפוטו אחד מאלה: מקום עסקה של הנתבע (אילת) ; מקום המעשה או המחדל (אילת). המרחק ממקום מגוריו של המבקש לבית משפט השלום באשדוד וכן הבאת עדים פוטנציאליים שהעדתם ככל הנראה תתבקש לצורך בירור המחלוקת, אינם עניין של מה בכך. נראה כי העדפת שמיעת התיק בבית משפט השלום באשדוד תהא על בסיס מאזן הנוחות של המשיבה בלבד ולא מהנימוק של "מירב הזיקות".

בהתחשב באמור לעיל וכן בעובדה כי הדיון טרם החל, ומתוקף סמכותי לפי סעיף 49 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984 אני קובע כי התיק יידון ויישמע בבית משפט השלום באילת.

מזכירויות בית משפט השלום באילת ובית משפט השלום באשדוד יתאמו העברת התיק והקצאתו לגורם השיפוטי המוסמך.

לא ניתן צו להוצאות.


ניתנה היום, י"ב תשרי תשע"ד, 16 ספטמבר 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 58576-07/12 צ'רלטון בע"מ נ' שלמה עמר (פורסם ב-ֽ 16/09/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים