Google

יוסף גרינבאום, שריל גרינבאום - זאב זיילר

פסקי דין על יוסף גרינבאום | פסקי דין על שריל גרינבאום | פסקי דין על זאב זיילר

8033-03/13 תאק     06/10/2013




תאק 8033-03/13 יוסף גרינבאום, שריל גרינבאום נ' זאב זיילר








בית משפט השלום בירושלים



תא"ק 8033-03-13 גרינבאום ואח' נ' זיילר ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשם
אורי פוני


התובעים:

1
.
יוסף גרינבאום

2
.
שריל גרינבאום


נגד


הנתבעים:

1. זאב זיילר
1. נאוי זיילר





החלטה


1.
הנתבעים הגישו תביעה בהליך של סדר דין מקוצר כנגד הנתבעים. בכתב התביעה עותרים התובעים להורות על סילוק ידם של הנתבע מנכס בבעלותם.

2.
על פי הנטען בכתב התביעה, נחתם בין הצדדים הסכם שכירות ביום 2.9.10 אשר הוארך מדי פעם, כאשר המועד האחרון של תקופת השכירות היה ביום 31.1.13 ובו היה על הנתבעים להחזיר את החזקה בו לידי התובעים.
התובעים הודיעו לנתבעים כי עם סיום תקופת השכירות הם אינם מעוניינים עוד להאריך את תקופת השכירות ולפיכך דרשו מהנתבעים לפנות את הנכס.
משסירבו הנתבעים לדרישה זו, הוגשה התביעה.

3.
בתצהיר הנתבע מס' 1 התומך בבקשה לרשות להתגונן טוענים הנתבעים את הטענות הבאות:

ראשית, הסכם השכירות נחתם על רקע רצונם של התובעים לערוך שיפוצים יסודיים בנכס ולשם כך הם אמורים להצטייד בהיתר בנייה. לאור העובדה כי המדובר בהליך שלוקח פרק זמן משמעותי, הם הסכימו לשכור את הנכס עד למועד שבו יתקבל היתר בנייה.

שנית, בטרם נחתם הסכם השכירות התנהל מו"מ בין הצדדים. במסגרת המו"מ ביקשו להכניס שינויים בהסכם: האחד, מתייחס לכך כי במשך תקופת השכירות לא יהא שינוי בדמי השכירות. השני, כי תקופת השכירות תימשך עד לקבלת היתר כדין.

התובעים סירבו לכלול את שתי הדרישות הנ"ל להסכם השכירות וחרף זאת הם חתמו על הסכם השכירות וזאת מתוך אמון שרכשו לתובעים ובעיקר לתובע מס' 1, ומתוך הבנה והבטחה בעל פה שההסכמות הנ"ל יהיו בתוקף חרף אי ציונן בכתב בהסכם.

4.
מעיון בחומר שבתיק ולאחר ששקלתי את טענות הצדדים, עולה כי בין הצדדים קיימת מחלוקת שדינה להתברר עד תום. מצד אחר, מסתמכים התובעים על לשונו של הסכם השכירות ולפיכך בתום תקופת השכירות, לאחר הארכתו מספר פעמים, על הנתבעים לפנות את הנכס ולהחזיר לידיהם את החזקה בין אם עד למועד זה יתקבל היתר או לא.

מנגד, דבקים הנתבעים בגירסתם כי אף שטענתם, כמפורט לעיל, לא באה לידי ביטוי בכתב בהסכם השכירות הרי שזו סוכמה בעל פה בין הצדדים במסגרת פגישות וחילופי מיילים בין הצדדים, והגם שגירסתם הינה כנגד מסמך בכתב, הוא הסכם השכירות.

5.
לאחר שקיבלת טענות הצדדים והאמור לעיל, אין מנוס מלקבל את הבקשה.

כידוע, במסגרת הליך זה מותר לנתבע להעלות טענות בעל פה כנגד מסמך בכתב. מכאן שגירסתם על הסכמות בעל פה מעבר לאמור בהסכם השכירות מצריכה בירור עובדתי.

כמו כן, משלא קרסה גירסת הגנתם של הנתבעים בחקירתו הנגדית של הנתבע מס' 1 ומשלא שוכנעתי כי המדובר בהגנת בדים, אין לבית המשפט לא סמכות ולא שיקול דעת למנוע מהנתבעים מלהוכיח את הגנתם.

6.
לאור כל האמור לעיל, הבקשה לרשות להגן מתקבלת.

הוצאות ההליך יהיו בהתאם לתוצאות בתיק.


ניתנה היום, ב' חשון תשע"ד, 06 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.








תאק בית משפט שלום 8033-03/13 יוסף גרינבאום, שריל גרינבאום נ' זאב זיילר (פורסם ב-ֽ 06/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים