Google

א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ - ירון אברהם רוזנפלד

פסקי דין על א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ | פסקי דין על ירון אברהם רוזנפלד

23946-07/13 רעצ     16/10/2013




רעצ 23946-07/13 א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ נ' ירון אברהם רוזנפלד








בית משפט השלום בעכו



רע"צ 23946-07-13 א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ
נ' רוזנפלד

תיק חיצוני
:
0811400121



בפני

כב' השופטת
אביגיל זכריה


המבקשת/הזוכה:

א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ


נגד


המשיב/החייב:

ירון אברהם רוזנפלד



החלטה

בפני
י בקשת רשות ערעור על החלטה כב' רשמת ההוצאה לפועל, גב' סלע - הקש (להלן- כב' הרשמת) מיום 21.6.13 שעניינה אי היעתרות לבקשת המבקשת לזמן את המשיב לחקירת יכולת.

המבקשת מתארת בבקשתה את השתלשלות ההליכים בתיק ההוצאה לפועל ואת הצעדים שננקטו על ידה על מנת להביא לגביית החוב באמצעים שונים. מהבקשה עולה המבקשת כבר עתרה בעבר לזמן את המשיב לחקירת יכולת אולם נדרשה למצות ההליכים האחרים העומדים לרשותה לרבות המצאת שאלון. בקשות חוזרות לזימון המשיב נדחו בין היתר על רקע אי מיצוי הליכים ועקב עומסים בלשכת ההוצאה לפועל.

ההחלטה נשואת בקשת רשות הערעור הינה בקשה נוספת לזימון המשיב לחקירת יכולת בה פירטה המבקשת את ההליכים שכבר ננקטו על ידה, הכספים שנגבו כתוצאה מהם וכן נתונים רלבנטיים המצביעים לטעם המבקשת על ההכרח בזימון המשיב לחקירת יכולת. בקשה זו נדחתה על ידי כב' הרשמת ביום 21.6.13 על דרך של הפנייה להחלטות קודמות שניתנו.
החלטה זו היא ההחלטה נשואת בקשת רשות הערעור שבפני
י.

המבקשת טוענת כי הדחייה הלאקונית בבקשה האחרונה בשים לב לתשתית העובדתית שהוצגה על ידה ולהתנהלות החייב עולה כדי פגם בהחלטה מאחר וכב' הרשמת לא הפעילה את שיקול דעתה במסגרת הסמכות הנתונה לה על פי חוק לזימון המשיב לחקירת וזאת דווקא בניגוד להחלטות קודמות שניתנו בעניין זה ועל רקע נסיבות העניין. עוד נטען כי אין לאפשר מצב בו עומס – שברי כי קיים – בלשכות ההוצאה לפועל מביא לפגיעה מהותית בזכויותיהם של זוכים אל מול חייבים והופך את ההסדר כולו בחוק לאות מתה.

ביום 29.7.13 הוריתי כי המשיב ישיב לבקשה אולם עד היום לא הוגשה תגובתו.

לאחר עיון בבקשה על נספחיה ובהחלטה נשואת הערעור הגעתי לכלל מסקנה כי יש לקבל את בקשת רשות הערעור, לדון בה כבערעור, ולקבל את הערעור על דרך של החזרת הבקשה לכב' הרשמת.

אכן, נושא זימון החייב לחקירת יכולת הינו אחר הנושאים הנתון לשיקול דעתו ובסמכותו של ראש ההוצאה לפועל ובדרך כלל ערכאת הערעור לא תתערב בנושא זה.
יחד עם זאת, עיון בבקשות ובהחלטות שהוגשו על ידי המבקשת בתיק זה בנושא זימון החייב לחקירת יכולת מעלה כי אכן כב' הרשמת הנחתה את החייבת למצות הליכים פרוצדוראליים והליכי גבייה קודם לביצוע חקירת יכולת ובכלל זה מתן תשובות לשאלון. עוד עולה מהחומר שהוצג בפני
י כי המבקשת פעלה בהתאם להחלטות וניסתה לנקוט בשורה של אמצעים לבירור הנושאים שמטיבם מיועדים להתברר בחקירת יכולת, כמו גם בהליכי גבייה נוספים, ואולם לא עלה בידה לקדם את הליכי הגבייה בדרך זו למעט גביית סך של כ – 35,000 ₪ במסגרת עיקול אצל צד שלישי.

נוכח פירוט הפעולות והחלטות קודמות שניתנו בעניין זה נראה כי ההחלטה נשואת הערעור אינה מנומקת באופן שניתן להבין ממנה מדוע נדחתה בקשתה החוזרת של המבקשת לזמן את המשיב לחקירת יכולת ומדוע מופנית המבקשת להחלטות קודמות שניתנו על אף עמידתה, לכאורה לפחות, באותן החלטות קודמות - שאחת מהן אף מתייחסת מפורשות לזימון המשיב לחקירת יכולת באם לא ישיב כדין על שאלון
שנשלח אליו - ובשים לב להליכים שננקטו על ידה כפי שפורטו באותה בקשה.

אשר על כן אני מורה על השבת התיק לכב' הרשמת על מנת שתדון מחדש בבקשת הזוכה לזימון החייב לחקירת יכולת ותתן החלטה מפורטת ומנומקת הנסמכת על נסיבות התיק הספציפי.

טרם חתימה:
בית משפט זה ער לעומס העצום המוטל על לשכת ההוצאה לפועל בעכו ובעיקר על רשמי ההוצאה לפועל ועבודתם המאומצת ובדרך כלל אינו נוטה להתערב בבקשות רשות ערעור שנושאן זימון חייב לחקירת יכולת בשים לב לכך.
יחד עם זאת, ועל אף העומס הרב המוטל על כל הגורמים העוסקים במלאכה, אין לאפשר מצב בו סעיף בספר החוקים הופך לאות מתה על רקע זה בלבד ואותו כלי בדמות חקירת יכולת - שהמחוקק ייעדו לשרת את הזוכים ולקדם הליכי הגבייה בעבורם - מתרוקן כליל מתוכן ואינו עומד לרשות זוכים גם לאחר שמילאו אחר כל ההחלטות שניתנו בעניינם ובכך הופך, למעשה גם אם לא להלכה, לכלי בידי החייבים דווקא.

מבלי להביע עמדה לגופה של בקשה אומר כי בנסיבות מקרה זה, בשים לב לנתונים המשתקפים מהבקשות וההחלטות השונות ביחס להתנהלות המשיב אפשר ואכן יש מקום לזמן את המשיב לחקירת יכולת במיוחד בשים לב להחלטתה המוקדמת של כב' הרשמת בעניין זה.

ואולם, כאמור לעיל, ובשים לב להעדר ההנמקה בהחלטה המקשה על ערכאת הערעור לבחון את מלוא השיקולים שעמדו בבסיסה מצאתי לנכון להורות כי הבקשה תוחזר לכב' הרשמת אשר מתבקשת לשוב ולבחון הבקשה לזימון לחקירת יכולת בראי התיק בכללותו, בשים לב להחלטות הקודמות שניתנו על ידה בעניין זה והוראות החוק, וליתן החלטה מפורטת ומנומקת כנדרש.

המזכירות תעביר העתק מבקשת רשות הערעור על נספחיה ומהחלטה זו לעיון כב' הרשמת סלע -הקש לצורך מתן החלטה כאמור לעיל.

סוף דבר - הערעור מתקבל בדרך שנקבעה לעיל.
אין צו להוצאות.
הפיקדון שהופקד על ידי המבקשת יוחזר למבקשת באמצעות בא כוחה, על פירותיו.

ניתנה היום, י"ב חשון תשע"ד, 16 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.








רעצ בית משפט שלום 23946-07/13 א.צ. מימון נדל"ן והשקעות בע"מ נ' ירון אברהם רוזנפלד (פורסם ב-ֽ 16/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים