Google

מדינת ישראל - אברהם לב-ארי, שלמה לחיאני, משה בן אבו

פסקי דין על אברהם לב-ארי | פסקי דין על שלמה לחיאני | פסקי דין על משה בן אבו |

5638-09/13 מת     16/10/2013




מת 5638-09/13 מדינת ישראל נ' אברהם לב-ארי, שלמה לחיאני, משה בן אבו




לך






בית משפט השלום בתל אביב - יפו

מ"ת 5638-09-13

מדינת ישראל
נ' לב-ארי(עציר) ואח'


16 אוקטובר 2013


בפני
כב' השופטת מעין בן ארי


5594-09-13

המבקשת

מדינת ישראל
נגד

המשיבים
1. אברהם לב-ארי
(עציר)
2. שלמה לחיאני
(עציר)
3. משה בן אבו
(עציר)

<#1#>
הנוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד אבישי דויטש
ב"כ המשיב 1 עו"ד שוורצברג
ב"כ המשיב 2 עו"ד זנו
ב"כ המשיב 3 עו"ד אמסלם
המשיבים הובאו


<#2#>
החלטה
נגד המשיבים הוגש כתב אישום המייחס להם 4 אישומים בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות וגניבה. ביתר פירוט, למשיב 1 מיוחסים אישומים 1, 2, 3 ו-4; למשיב 2 מיוחסים אישומים 1, 2 ו-4; למשיב 3 מיוחסים אישומים 1 ו-2.

אני מפנה להחלטתי המנומקת מיום 17/09/13 במסגרתה סקרתי בהרחבה את טענות ב"כ הצדדים ביחס לכלל האישומים וקבעתי כי קיימות ראיות לכאורה כנדרש לשלב זה של ההליך.

באותה החלטה, ציינתי כי כפי שנקבע לא אחת, הגם שעבירות רכוש אינן נמנות על העבירות המקימות עילת מעצר סטטוטורית, הרי שקמה עילת מעצר בענייננו נוכח העובדה שמדובר בעבירות שבוצעו בצוותא חדא, בתחכום, וכאשר למשיבים עבר פלילי, הגם שלמשיב 1, כפי שצוין בהחלטה הקודמת, עבר פלילי רלוונטי אך ישן ביותר.

בסייפת ההחלטה מיום 17/09/13, ומבלי שהמשיבים יפתחו ציפייה בנוגע להחלטה הסופית, ראיתי להיעתר לבקשת ב"כ ולהפנות את עניינם לשירות המבחן על מנת שהתמונה תפרש במלואה.

מונחים לפני שלושה תסקירים של שירות המבחן.

בעניינו של משיב 1
, התקבל תסקיר מיום 13/10/13, ממנו עולה כדלקמן: "כי משיב זה עדיין מתנהל על פי דפוסי חשיבה עברייניים, מעורה בחברה שולית ומחפש פתרונות מהירים במצבי מצוקה". שירות המבחן לא קובע או מעריך רמת סיכון ואולם מפגישה עם המפקחות המוצעות התרשם כי הן מהוות גורם מארגן וסמכותי עבורו ולפיכך ההמלצה היא לאפשר את שחרורו למעצר בית בפיקוח רעייתו וחברת המשפחה.

בעניינו של משיב 2,
התקבל תסקיר מיום 14/10/13, ממנו עולה כי המשיב החל שימוש בסם מגיל צעיר ובמקביל החלה הסתבכותו בפלילים. לצד זאת, המשיב שמר לדבריו על ניקיון מסמים למשך תקופה ממושכת. במקביל, התמכר משיב זה להימורים באופן כפייתי ולפיכך נקלע לחובות כספיים כולל בשוק האפור. לדבריו בפני
שירות המבחן, חזר להשתמש בסם עקב האמור כאשר מסתמנת, להערכת השירות, העמקה בהתנהלות שולית. שירות המבחן מציין בתסקיר כי המשיב שלל רקע התמכרותי כלשהו והתקשה להתייחס לנסיבות מעצרו. ההתרשמות היא: "מאדם בעל דפוסים מניפולטיביים, בעל יכולת תחכום והסתרה בהתנהלותו הבעייתית, כשבולט צורך בהשגת רווחים בדרכים מהירות...". אשר לבקשתו של המשיב בפני
השירות להשתחרר לקהילה טיפולית סגורה, ציין שירות המבחן כי אין הדבר עולה בקנה אחד עם דיווחיו כי הוא אינו צורך סמים ובאשר לבעיית ההימורים, המשיב התקשה להתייחס לבעיה זו כהתמכרות.

בעניינו של משיב 3,

התקבל תסקיר מיום 14/10/13, ממנו עולה כי בהעדר מסגרות מסודרות בחייו של משיב זה, הוא החל לצרוך סמים ולהסתבך בפלילים. שירות המבחן מציין: "לאורך השנים הוא מנהל אורח חיים שולי, עברייני והתמכרותי לסמים, חוזר ומסתבך עם החוק וריצה עונשי מאסר... מבטא חשש להתדרדרות במצבו בעיקר סביב השימוש בסמים". שירות המבחן מתרשם כי המשיב אינו מתנהל באופן יציב ומסודר כשמדובר בהתנהלות המסכנת אותו ולפיכך שירות המבחן מתרשם מרמת סיכון במצבו. על אף האמור, מתוך פגישה עם המפקחים המוצעים, שירות המבחן ממליץ להורות על שחרורו לפיקוח אחיו וגיסו. השירות מציין כדלקמן: "מדובר באדם המצוי בסיכון להתדרדרות. מבקש להשתלב בטיפול שיכול להערכתנו לסייע לו בגיבוש דפוסים תקינים". ראיתי לציין בהקשר אחיו של המשיב, כי נמסר היום בדיון שהוגש נגדו כתב אישום מיום 14/05/13 בגין עבירה של התפרצות.
כפי שציינתי בהחלטתי הקודמת, במקרה שלפני קמה עילת מעצר. נותר כעת לבחון האם יש בחלופה המוצעת, ביחס לשלושת המשיבים, כדי לשרת את תכלית המעצר.

אשר למשיב 1:
מיוחסים לו כאמור 4 אישומים כאשר העבר הפלילי לחובתו רלוונטי ואולם ישן ביותר. כפי שצוין בתסקיר, מדובר במי שעדיין מתנהל על פי דפוסי חשיבה עברייניים, מעורה בחברה שולית ומחפש פתרונות מהירים במצבי מצוקה. שירות המבחן לא נדרש לשאלת רמת הסיכון הנשקפת ממשיב זה. בנסיבות אלה, והגם שההתרשמות של השירות היא ממפקחות ראויות, הרי הבעיה נעוצה במתן אמון במשיב עצמו. לפיכך, בעניינו של משיב זה לא ראיתי לאמץ את המלצת שירות המבחן וראיתי להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.
בהקשר זה אדגיש, כי כפי שציינתי לעיל, עניינם של המשיבים נשלח לשירות המבחן מבלי שיפתחו כלל ציפייה בנוגע להחלטה הסופית.

אשר למשיב 2:
מיוחסים לו כאמור שלושה אישומים כאשר לחובתו עבר פלילי רלוונטי, המשיב היה נתון בתנאי שחרור בעת שביצע את העבירות המיוחסות לו בגין תיק זהה. בנסיבות אלה, בעניינו ראיתי לאמץ את המלצת שירות המבחן ולפיכך איני סבורה כי יש מקום להורות על שחרורו. אשר לעתירה להפנות את עניינו לקהילה הטיפולית הסגורה "הדרך" ראיתי לחזור ולציין את מה שנאמר בתסקיר ולפיו המשיב מתקשה להתייחס להימורים כבעיית התמכרות באשר לסמים, המשיב מדווח כי הוא לא צורך סמים. בהינתן עובדות אלה, לא ראיתי כי יש טעם בשליחתו לראיון קבלה. לפיכך, אני מורה על מעצרו עד תום ההליכים של משיב 2.

אשר למשיב 3:
למשיב 3 מיוחסים 2 אישומים. לחובתו עבר פלילי רלוונטי ואף עומד לחובתו מאסר מותנה בן 10 חודשים. גם עניינו של משיב זה, נשלח לשירות המבחן על מנת שתפרש התמונה בכללותה. מהתסקיר כאמור עולה כי מדובר במי שמנהל אורח חיים שולי, עברייני והתמכרותי. שירות המבחן לא נתן דעתו למאסר המותנה הממושך התלוי ועומד כנגדו. בהינתן נתונים אלה, והעובדה כי עדיין קיימת רמת סיכון במצבו, אינני סבורה כי ניתן ליתן בו אמון כי ישמור על תנאי השחרור ולפיכך לא ראיתי לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהורות על שחרורו לפיקוח אשתו ואחיו, ביתר שאת כאשר כנגד האח, בכל הזהירות הראויה לשלב זה, הוגש כתב אישום בגין עבירה דומה מהעת האחרונה וכאשר לחובתו עבר פלילי ישן מתחום הסמים.

נוכח כל האמור, אני מורה על מעצרם של שלושת המשיבים עד לתום ההליכים.
התיק יועבר לקביעה בפני
כב' השופט אבינור.
יש לאפשר 5 שיחות טלפון למשיבים לרבות למכשירים סלולריים.

הערת בימ"ש: עו"ד שוורצברג
מתנהל בדרך שאינה הולמת התנהלות עו"ד בבית המשפט.


<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ב חשון תשע"ד, 16/10/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי
, שופטת







מת בית משפט שלום 5638-09/13 מדינת ישראל נ' אברהם לב-ארי, שלמה לחיאני, משה בן אבו (פורסם ב-ֽ 16/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים