Google

ישראל שירן - מדינת ישראל - משרד החינוך

פסקי דין על ישראל שירן |

3507/09 א     29/10/2013




א 3507/09 ישראל שירן נ' מדינת ישראל - משרד החינוך










בית המשפט המחוזי בירושלים
לפני כב' השופט אריה רומנוב



ת"א 3507-09

תאריך: 29 אוקטובר 2013





בעניין:
ישראל שירן





התובע

נ ג ד



מדינת ישראל - משרד החינוך







ה
נתבע
ת

ב"כ התובע: עו"ד משה בר
ב"כ הנתבעת: עו"ד מוחמד חאג' יחיא


החלטה

1.
החלטה זו ניתנת ביחס ל"בקשה לתיקון

פסק דין
" שהגיש התובע.

2.
באשר לחלקה הראשון של הבקשה - ברי כי כוונתו של בית המשפט הייתה לחייב את הנתבעת להחזיר לתובע את סכום האגרה ששילם, בערכו הריאלי. ספק אם היה צורך לומר את הדברים במפורש בפסק הדין. בנסיבות אלה אני נעתר לבקשת התובע ומתקן את פסק הדין בכך שאני קובע, כי על הנתבעת להחזיר לתובע את הסכום ששילם בגין המחצית הראשונה של האגרה, כשסכום זה נושא הפרשי הצמדה וריבית כחוק, מהיום בו התובע שילם תשלום זה ועד לביצוע ההחזר על ידי הנתבעת.

3.
באשר לחלקה השני של הבקשה - אכן יש להצר על כך שהתובע לא שילם את המחצית השנייה של האגרה, כפי שצריך היה לעשות וכפי שמצופה היה כי יעשה. זאת במיוחד לנוכח העובדה שבקשה לפטור מתשלום האגרה אותה הגיש התובע נדחתה על ידי כב' השופט מינץ בהחלטתו מיום 27.12.09.

4.
בעת שבית המשפט נדרש, בעת כתיבת פסק הדין, לשאלת החיובים שיש להטיל על הנתבעת, הוא היה ער לפער המשמעותי הקיים בין הסכום שנתבע על ידי התובע לבין הסכום שנפסק על ידי בית המשפט. לנוכח האמור בית המשפט שקל לחייב את הנתבעת להחזיר לתובע רק חלק מתשלום האגרה. אלא שבסופו של דבר, מתוך ראיה כוללת, החליט בית המשפט לחייב את הנתבעת להשיב לתובע את מלוא האגרה. זה הטעם לכך, שבית המשפט קבע בסעיף 95 לפסק הדין, כי "בנוסף לכך תשלם הנתבעת לתובע את מלוא הוצאות האגרה ששילם..." זו החלטתו של בית המשפט, אין הוא מוסמך לשנותה, והוא אף לא רואה מקום לעשות כן. מכאן, שעל הנתבעת לשאת במלוא תשלום האגרה.

5.
ב"כ התובע מבקש כי בית המשפט יורה לנתבעת לשלם את המחצית השנייה של האגרה ישירות לגזברות. לטענתו, "אין הגיון מעשי" בכך שהתובע ישלם לגזברות את המחצית השנייה של האגרה, ולאחר מכן ידרוש מהנתבעת כי תחזיר לו את התשלום שישלם. אני מוכן להניח שבהליכה בדרך זו "אין הגיון מעשי". עם זאת אני סבור, כי "ההגיון המעשי" אינו חזות הכל. חובת תשלום האגרה מוטלת על התובע ולא על הנתבעת. מכאן, שעל התובע היה לשלם את המחצית השנייה של האגרה במועד הקבוע בדין, אף אם לא נשלחה אליו דרישת תשלום מטעם הגזברות. התובע לא קיים את חובתו, ואני סבור כי ראוי שיעשה זאת עתה.

6.
אני קובע, אפוא, שעל התובע לשלם לגזברות את המחצית השנייה של האגרה. לאחר שיעשה זאת הוא יוכל לפנות אל הנתבעת בבקשה לקבלת החזר. נוכח מצבו הכלכלי של התובע, אין מניעה לכך שהוא ישלם לגזברות את המחצית השנייה של האגרה רק לאחר שיקבל מהנתבעת את הפיצוי שנפסק לזכותו בפסק הדין.

7.
המזכירות תשלח לצדדים העתק מהחלטתי זו.

ניתנה היום, כ"ה חשון תשע"ד, 29 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.













א בית משפט מחוזי 3507/09 ישראל שירן נ' מדינת ישראל - משרד החינוך (פורסם ב-ֽ 29/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים