Google

אברהם עזרן, ענת עזרן - כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עמיד מח'ול (מנהל מיוחד)

פסקי דין על אברהם עזרן | פסקי דין על ענת עזרן | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים | פסקי דין על עמיד מח'ול (מנהל מיוחד) |

33870-01/12 פשר     29/10/2013




פשר 33870-01/12 אברהם עזרן, ענת עזרן נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עמיד מח'ול (מנהל מיוחד)








בית המשפט המחוזי בירושלים



פש"ר 33870-01-12 עזרן נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' השופט
כרמי מוסק


המבקשים - החייבים

1.
אברהם עזרן
2. ענת עזרן


נגד


משיבים

1. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
2. עמיד מח'ול (מנהל מיוחד)





החלטה


1.
ביום 28.10.13
התקיים דיון לענין הכרזת המבקשים כפושטי רגל. לדיון התייצבו המנהל המיוחד, ב"כ הכנ"ר, החייבים ובאי כוחם וכן שני נושים כאשר אחד מהם הוא נושה מובטח.

2.
במהלך הדיון טען המנהל המיוחד, בהמשך לעמדתו שהוגשה בכתב לבית המשפט, כי ראוי לבטל את ההליך ביחס לשני המבקשים. לדעת המנהל המיוחד התנהלות המבקשים במסגרת ההליך היתה בלתי ראויה, הוא לא זכה לשיתוף פעולה כלשהו. המבקשים לא המציאו לו מסמכים מהותיים אותם נדרשו להמציא. למסמכים אלה חשיבות באשר לשאלה הנוגעת לאופן יצירת החובות. יחד עם זאת, הסביר המנהל המיוחד, כי הוא ער לכך שהכרזת המבקשים כפושטי רגל עשויה לפעול לטובת הנושים כאשר ממכירת דירת המבקשים נותר סכום של כ- 100,000 ₪. המנהל המיוחד סבור כי ממילא סכום זה היה מגיע לכיסם של הנושים באמצעות הליכי ההוצאה לפועל.

3.
המבקשים ביקשו שלא לבטל את ההליך וזאת בעיקר עקב נסיבות אישיות שמנעו מהם לטענתם לשתף פעולה עם המנהל המיוחד ולהיענות לדרישותיו, וגרמו לכך שהחייבים לא עמדו בתשלומים שהוטלו עליהם. יחד עם זאת החייבים מצביעים על כך כי עברו תהליך קשה של מכירת דירתם תוך שהם משתפים פעולה עם הנושה המובטח.

4.
הנושה שהתייצב לדיון טען כי החייבים התנהלו בחוסר תום לב הן ביצירת החובות והן במכירת הדירה. לעומתו טען הנושה המובטח, באמצעות בא כוחו, כי אינו מכיר את עובדות התנהלות החייבים במסגרת הליך זה, יחד עם זאת הצביע על כך שהחייבים שיתפו איתו פעולה באופן מלא לצורך מכירת דירתם, לא ניסו להכשיל את ההליך בדרך כלשהי, דאגו לפנות את הדירה ולשלם את כל החובות שרבצו על הדירה. לפיכך נותרה יתרה בסכום של כ- 100,000 ₪ שיכולה להכנס לקופת הכינוס.

5.
עמדת הכנ"ר הייתה כי החייבים מתנהלים בחוסר תום לב במסגרת ההליך. החייבים לא עמדו בתשלומים שהוטלו עליהם וכיום קיימים פיגורים של כ- 50,000 ₪. יחד עם זאת היה סבור ב"כ הכנ"ר כי ניתן לתת לחייבים הזדמנות נוספת אם יסירו באופן מיידי את המחדלים. אם לא יעשו כן יבוטל ההליך.

6.
לאחר ששקלתי את הדברים מדובר בהליך שיכול להצמיח תועלת רבה לנושים שכן צו החיוב שהוטל על המבקשים עומד על 1,700 ₪ לחודש לכל אחד מהם. אין להתעלם מהעובדה כי החייבים הפרו באופן בוטה את תנאי צו הכינוס, יחד עם זאת אין גם להתעלם משיתוף הפעולה המלא של החייבים בנושא מכירת ביתם והעובדה כי נותר סכום לא מבוטל שייכנס לקופת הכינוס.

7.
לאור זאת, ניתנת לחייבים הזדמנות אחרונה למלא אחר תנאי צו הכינוס. החייבים ישלימו את כל הפיגורים שצברו עד ליום 15.12.13 וכן יגישו עד לאותו מועד את כל הדוחות החסרים בצירוף
המסמכים הרלבנטיים, כן ימציאו למנהל המיוחד את כל המסמכים שנדרשו על ידו בעבר. מובהר בזאת לחייבים כי במידה ולא יעשו כך יבוטל ההליך ללא כל התראה נוספת.

8.
המנהל המיוחד ידווח עד ליום 1.1.14 אם החייבים פעלו כאמור לעיל.

ניתנה היום, כ"ה חשון תשע"ד, 29 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.








פשר בית משפט מחוזי 33870-01/12 אברהם עזרן, ענת עזרן נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עמיד מח'ול (מנהל מיוחד) (פורסם ב-ֽ 29/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים