Google

מדינת ישראל - אדם יצחק אברהם

פסקי דין על אדם יצחק אברהם

37098-09/13 מת     30/10/2013




מת 37098-09/13 מדינת ישראל נ' אדם יצחק אברהם




לך






בית המשפט המחוזי בבאר שבע

מ"ת 37098-09-13 מדינת ישראל
נ' יצחק אברהם(עציר)



30 אוקטובר 2013




בפני
כב' השופט נסר אבו טהה


המבקשת
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד רמי אלמכאוי


נגד

המשיב
אדם יצחק אברהם
(עציר) - בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד מלי אטיאס
– ס.צ.
<#2#>

<#3#>
החלטה

1.
זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה ביצוע עבירת שוד – לפי סעיף 402 (א) לחוק העונשין.

2.
בתמצית – נטען, כי בתאריך 15.09.2013 סמוך לשעה 12:30, ברחוב ההגנה באשדוד, בעת שצעדה ס.פ קשישה ילידת 1933, להלן: "
המתלוננת") לכיוון ביתה, כשהיא נושאת בידה תיק שהכיל כסף מזומן בסך 800 ₪, כרטיס אשראי, מסמכים אישיים, הגיע המשיב מאחוריה, אחז בתיק בחוזקה, משך את התיק וחילץ אותו בכוח מידיה של המתלוננת, ונמלט מהמקום בריצה. בהמשך המשיב השליך את התיק לשיחים בצד הדרך, לאחר זמן קצר נמצא התיק על ידי השוטרים ללא הכסף.


כתוצאה ממעשיו של המשיב, נפלה המתלוננת על הארץ ופונתה לבית החולים באשקלון, שם נמצא כי המתלוננת פרקה את כתפה, והיא סבלה מכאבים עזים.



3.
באת-כוח המשיב הסכימה לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. עם זאת, עתרה להפנות את המשיב לקבלת תסקיר, שיבחן חלופת מעצר בעניינו. מנגד, ב"כ המבקשת, עתר להורות על מעצרו עד תום ההליכים.

4.
תסקיר שירות מבחן – עולה, כי המשיב בן 19, רווק, הבכור מארבעה ילדים להורים נשואים, חייל בשירות צבאי סדיר- עריק, השלים 12 שנות לימוד. לדבריו, בשל מצבו הכלכלי הירוד, צבר חובות ניכרים. עוד לדבריו, ריצה עונש מאסר בן 15 ימים בכלא צבאי על רקע עריקות וכיום מבוקש על ידי רשויות צה"ל.


התרשמות שירות המבחן – שירות המבחן מתרשם, כי המשיב מכיר בכך שהעדר פנייה לגורמי סמכות בחייו לקבלת עזרה, במצבי משבר, מהווה גורם סיכון עבורו לנקיטה בהתנהגות בעייתית העתיד. עוד מתרשם השירות, כי חווית המעצר לראשונה בחייו כגורם מרתיע ומציב גבולות. עוד מתרשם השירות, כי המשיב אינו בעל דפוסי עבריינות וכי ברקע להתנהגותו הבעייתית, עמדו קשייו להתמודד עם מצוקה כלכלית. מאידך גיסא, בעל עמדה נוקשה, חלקית, באשר לשלילת פנייתו בבקשה לקבלת עזרה, פגיעתו, לכאורה, באישה קשישה, דבר שלא היווה גבול עבורו מלנקוט בהתנהגות פוגענית. עוד קשייו בקבלת מרות וסמכות רשויות הצבא, דבר המבטא, בין ביתר, בהיותו עריק מצה"ל, אף לאחר שנשפט.

הערכת מסוכנות – שירות המבחן מעריך, כי מהמשיב נשקפת מסוכנות נמוכה- בינונית לביצוע עבירות נוספות ובעל סיכון נמוך לביצוע עבירות מתחום האלימות.

החלופה שנבחנה – בדמות מעצר בית בבית הוריו באשדוד בפיקוחם. שירות המבחן נפגש עם אביו שלדבריו עובד במפעל בין השעות 06:00-18:00, וכן עם אמו העובדת כמטפלת בקשישים בין השעות 08:30-14:00. שירות המבחן התרשם מהורים נורמטיביים, המתאימים להוות מפקחים עבור המשיב. עם זאת, אינם יכולים לספק פיקוח מלא עבור המשיב בשל עבודתם בשעות היום.
לסיכום, שירות המבחן סבור כי בעדר פיקוח אנושי מלא ומתמיד ובהתחשב בכך שהמתלוננת מתגוררת בסמיכות למקום מגוריו של המשיב, אין הם באים בהמלצה לשחרורו.

5.
באת כוח המשיב, עתרה להורות על שחרורו של המשיב לחלופה שנבחנה, חרף ההמלצה השלילית של שירות המבחן, כאשר במקום האב ישמש מפקח דודו של המשיב, יחד עם אמו, ובשעות היום, בהם ייעדרו הערבים, על רקע עבודתם, להסתפק בפיקוח אלקטרוני. עוד עמדה באת כוח המשיב על גילו הצעיר של המשיב, עברו הנקי. עוד עמדה על כך ששירות המבחן סבור שהמסוכנות היא ברמה נמוכה- בינונית.

6.
בא כוח המבקשת מנגד, עתר להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. נטען, כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחון הציבור בשים לב לאופי המעשה ונסיבות ביצועו לכאורה. עוד לעניין זה הפנה בא כוח המבקשת לדברי המשיב בחקירתו כי "ערב לטרף" מתאים בדמות קשישה כדוגמת המתלוננת, חטף ממנה את התיק והכל בתכנון מוקדם בשל בצע כסף. עוד עמד ב"כ המבקשת על כך שהמשיב, לדבריו, צורך סמים מסוג "נייס-גאי", וכי הוא עריק משירות צבאי, דברים המוסיפים רובד למסוכנותו. עוד הפנה בא כוח המבקשת לאמור בתסקיר לעניין העדר חלופה הרמטית כדי לאיין את המסוכנות הנשקפת מהמשיב.

7.
לאחר שהקשבתי לטיעוני באי כוח הצדדים ועיינתי בתסקיר שירות המבחן שגובש בעניינו של המשיב, ולאחר ששקלתי את מכלול השיקולים הרלוונטיים, לא שוכנעתי כי יש בחלופה שהוצגה על ידי באת כוח המשיב ונבחנה על ידי שירות המבחן, ולא הומלצה, כדי להשיג את תכלית המעצר, דהיינו, לאיין את המסוכנות הלכאורית הנשקפת מצד המשיב לשלום הציבור וביטחונו, וזאת הן מהטעמים שצוינו בתסקיר בנוגע לחלופה שנבחנה והן מרמת המסוכנות הגבוהה לשיטתי ואשר נלמדת מאופי המעשה שקדם לו תכנון בכך שהמשיב בחר ב"טרף קל" בדמות קשישה ילידת 1933 וכתוצאה ממעשיו נזקקה אותה קשישה לטיפול רפואי במסגרתו נתגלה, כי נפרקה לה הכתף.


לצד המסוכנות הגבוהה הנשקפת מאופי המעשה ונסיבות ביצועו מצד המשיב, מדובר בחלופה לא הרמטית – הוריו של המשיב עובדים בשעות היום. הצעת הסנגורית המלומדת לעבות את החלופה במשך היום באזוק אלקטרוני אין בהצעה זו כדי להציב גבולות להתנהגותו של המשיב וכן לצמצם את רמת המסוכנות הנשקפת ממנו.

8.
אשר על כן, הנני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. יחד עם זאת, שמורה למשיב הזכות לפנות בבקשה לעיון חוזר לכשתימצא חלופה הולמת.
<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ו חשון תשע"ד, 30/10/2013 במעמד הנוכחים.


נסר אבו טהה
, שופט







מת בית משפט מחוזי 37098-09/13 מדינת ישראל נ' אדם יצחק אברהם (פורסם ב-ֽ 30/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים