Google

גלברד יעקב, מיכל בר פרו, יעקב בר פרו - הועדה המקומית לתכנון ובניה- הרצליה

פסקי דין על גלברד יעקב | פסקי דין על מיכל בר פרו | פסקי דין על יעקב בר פרו | פסקי דין על הועדה המקומית לתכנון ובניה- הרצליה

5611/12 ערר     13/10/2013




ערר 5611/12 גלברד יעקב, מיכל בר פרו, יעקב בר פרו נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה- הרצליה




מדינת ישראל
משרד הפנים - מחוז תל אביב
ועדת ערר מחוזית

סעיף 158א'1(ב) לחוק התכנון והבניה
ערר מס': הר/5611/12
גוש: 6529 חלקה: 68
כתובת הבניה: עדס 4, הרצליה
העוררים: 1) גלברד יעקב

2) מיכל בר פרו

3) יעקב בר פרו

כולם ע"י ב"כ עו"ד רונן צ'יניאו
- נגד -

המשיבה: הועדה המקומית לתכנון ובניה - הרצליה

ע"י ב"כ עו"ד אסף הראל
תאריכי הישיבות: יום שני, ז' בניסן תשע"ג, ה- 18/3/13
יום חמישי, י"ט בתמוז תשע"ג, ה- 27/6/13

הרכב ועדת הערר: יו"ר: עו"ד מיכה גדרון
מר מיכאל גופר, אדריכל ומתכנן ערים
מר ניסים ארזי, נציג ציבור
גב' אמירה מלאמנט, נציגת מתכננת המחוז
החלטה

הערר שבפני
נו מתייחס להחלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה
, לדחות את בקשת העוררים לבטל שני מקומות חניה המסומנים בהיתר הבנייה של הבניין והפיכתם לגינה פרטית, והקמת גדר הפרדה בין השטח המשותף לשטח הפרטי, ביחס לדירת העוררים המצויה ברחוב עדס 4, הרצליה
, גוש 6529, חלקה 68.

המדובר בבית משותף שיש בו 7 דירות צמודות קרקע. בהיתר הבנייה המקורי סומנו שני מקומות חניה עבור כל דירה, האף ששטח מרבית הדירות במגרש קטן מ-120 מ"ר כפי שטענה הועדה המקומית בפני
נו במהלך הדיון, בעבר חייבה הועדה המקומית להתקין לכל דירה במרכז העיר שני מקומות חניה, מעבר לתקן החניה הקבוע בתקנות התכנון והבניה (התקנת מקומות חניה) התשמ"ג - 1983, זאת על פי מדיניות שהייתה נהוגה באותה תקופה.

מדיניות זו הופסקה, והיום מחייבת הועדה המקומית התקנת מקומות חניה לפי תקן החניה המחייב.

במקרה הנדון, גם אם תבוטלנה שתי החניות המסומנות היום בהיתר הבנייה, כמבוקש על ידי העוררים, מספר מקומות החניה בבניין יעלה על התקן הנדרש במגרש.

אנו איפשרנו לועדה המקומית להגיש השלמת טיעון ביחס לשאלה, מדוע לא ניתן להיענות לבקשה לביטול שתי חניות, שהרי כאמור, גם לאחר ביטול אותן חניות, מספר החניות במגרש עונה על התקן החניה הנדרש על פי התקנות.

הועדה המקומית השיבה בהשלמת הטיעון, כי אם כך ייעשה, תיווצר מציאות שלארבע דירות שאר שטחן נופל מ-120 מ"ר תהיינה צמודות שתי חניות, דבר שלדעת הועדה המקומית נוגד את הוראות סעיף 158א'(ב) לחוק התכנון והבניה תשכ"ה - 1965.
סעיף זה קובע כי "לא יוצמדו לדירה אחת יותר משני מקומות חניה אלא בהתאם להוראות שנקבעו בתקנות או באישור רשות הרישוי המקומית, ולא תאשר רשות הרישוי המקומית הצמדה כאמור אלא אם כן שוכנעה שהשימוש המיועד לדירה מחייב שיוצמד לה יותר משני מקומות חניה".

לפיכך לטענת הועדה המקומית, יהיה צורך בתיקון צו הבתים המשותפים על מנת שלאותן דירות לא תהיינה צמודות יותר מחניה אחת.

לדעתנו, הועדה שוגה בעמדתה זו.

הסעיף קובע איסור הצמדת יותר משני מקומות חניה לכל דירה ללא קשר לתקן החניה המחייב ביחס לאותה דירה. במקרה הנדון הכלל הקבוע בסעיף 158א'1(ב) אינו מופר, שכן לא תהיה קיימת במגרש דירה אשר צמודות לה יותר משתי חניות.

לאור כל האמור לעיל לא מצאנו כל נימוק תכנוני למנוע את אישור הבקשה להיתר כמבוקש על ידי העוררים בעניין ביטול החניות.
גם לא מצאנו נימוק למנוע את הקמת גדר הפרדה בין שטח גינת העוררת לשטח המשותף.
לפיכך אנו מקבלים את הערר.
ההחלטה התקבלה פה אחד.

ההחלטה ניתנה בתאריך : 13/10/13

_________________ _______________________
ענת בר יהושע עו"ד מיכה גדרון
מזכירת ועדת הערר יו"ר ועדת הערר
מחוז תל-אביב מחוז תל-אביב








ערר ועדת ערר לתכנון ובניה 5611/12 גלברד יעקב, מיכל בר פרו, יעקב בר פרו נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה- הרצליה (פורסם ב-ֽ 13/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים