Google

אלון כהן, כלכלן - טייפון קבלנים בע"מ

פסקי דין על אלון כהן | פסקי דין על כלכלן | פסקי דין על טייפון קבלנים בע"מ

16094/01 בשא     04/12/2001




בשא 16094/01 אלון כהן, כלכלן נ' טייפון קבלנים בע"מ





אלון כהן
, כלכלן

נאמן על הסדר נושים של טייפון קבלנים בע"מ

דרך פ"ת 23, תל-אביב
בעניין:

טייפון קבלנים בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד בן ציון שפר

רח' אחוזה 82, רעננה
ובענין:

החלטה
בבש"א 16094/01 הגיש הנאמן דו"ח ועל בסיסו בקשה לשחרורו מתפקידו לאחר שביום 7.5.01 החליטו אסיפות הנושים של החברה לתמוך בביטול הקפאת ההליכים היה והסדר הנושים לא יחודש כהילכתו מספטמבר 2001, בהתייחס לביטול ההסכם ע"י חירות בע"מ.

כמפורט בדו"ח, ביטול הסכם חירות והעדר סל הזמנות ממשי שהיה בו כדי ליצור עודף שוטף בכלל והסדר הנושים בפרט, הדרישה שהופנתה לבנק דיסקונט לחילוט הערבות בסך 0.83 מליון ש"ח והלוואת גישור חריגה שהעמיד לטובת החברה על בסיס בטחונות פרוייקט חירות, כל אלה סתמו את הגולל על אפשרות קיומו של הסדר הנושים ולכן יש צורך בהסרת הקפאת ההליכים ושחרור הנאמן מתפקידו ואחריותו.

בבש"א 16827/01 ביקש הנאמן לדחות את הדיון שנקבע בענין ביטול הקפאת ההליכים לאחר שהוברר כי לזכות החברה כספים בסכומים מהותיים בגין עבודות שביצעה על פי הסכם שנעשה בינה לבין אלגד הנדסה בע"מ, כמתואר בבש"א 17275/01. הדיון נדחה להיום 4.12.01 כאשר ב3.12.01- הגיש בנק דיסקונט לישראל בע"מ בקשה למתן צו אכיפה ולמינוי כונס נכסים, כמתואר בפש"ר 565/01.

בדיון היום הוברר שאין מחלוקת בין הנושים לסוגיהם כי אין עוד טעם בקיומה של הקפאת ההליכים כי הסדר הנושים כשל ואין מקורות מימון להמשך הפעלה בעיקר עקב העדר פרוייקטים חדשים. אם יכנסו כספים הם קשורים לתביעה, אם תוגש, נגד חירות, תביעה אם תוגש נגד אלגד ויש חובות שסכומם מגיע לכ600,000- ש"ח בגין עבודות שבוצעו עד כה.
שאלה קשה וחשובה היא מהו המעבר הראוי מהליך של הסדר נושים להליך של כינוס נכסים לאור הבקשה שהוגשה בתיק פש"ר 565/01 והאם יש הצדקה להעניק "זכויות מוקנות" לנושים שהשתתפו בהסדר ליתרת הכספים שהצטברו בקופת ההסדר, או שיגיעו לקופת החברה בגין תקופת ההפעלה; או שכספים אלו עומדים לזכות הבנק, הטוען שיש לו שיעבודים שוטפים וקבועים בנכסי החברה, לרבות המחאת זכות על הכספים שיגיעו מהעבודות שעשתה החברה עם אלגד? ומי ישמור או יפקח על זכויות הנושים שהשתתפו בהסדר, כאשר החברה עוברת ממצב של הקפאת הליכים והסדר נושים למצב של כינוס.
שאלה דומה עלתה בע"א 6010/99 דוד ששון עו"ד - כמנהל מיוחד נ' כונס הנכסים הרשמי ואח' (טרם פורסם) מיום 20.9.01, שם היתה עמדת הרוב (כב' השופטים אור ושטרסברג-כהן) שיש להשאיר גמישות מסויימת במעבר בין הליך של הסדר נושים לבין פירוק, בעוד שהשופטת פרוקצ'ה תחמה באופן ברור את גבולות התפרשותו של כל אחד משני ההליכים, הסדר נושים ופירוק חברה. בפסק-דינו של כב' השופט אור הוא אמר באשר לשאלה האם יתרת כספים בקופת הסדר המוחזקת ע"י נאמן במסגרת הסדר נושים הם כספי נאמנות, כדלקמן:
"מהן הנסיבות, אם בכלל, בהם תיווצר במסגרת הסדר נושים, קרן מיועדת לטובת הנושים? מהו המועד הקובע לצורך גיבוש זכותם של הנושים הזכאים לכספי קרן כזו לקבל חובם. האם נדרש רישום של הנאמנות על מנת שבעת פירוק ניתן יהיה להוציא את נכסי הנאמנות מכלל הנכסים המיועדים לחלוקה...?"

כל השאלות האמורות הושארו בצריך עיון ובמקרה שלפני עוד יקום הצורך לברר אותן לאור עמדת הנושים הרגילים ובעלי ערבויות אישיות שמאחר והסכימו להקפאת ההליכים ולהסדר נושים, במסגרתו פעלה החברה בפרוייקטים שונים, שרווחי ההפעלה הם חלק מנכסי קופתו של הנאמן ואינם בשליטתו הבלעדית של בנק דיסקונט שהשקיע במהלך הפרוייקטים האמורים סך של כ200,000- ש"ח (טענה המוכחשת ע"י הבנק).

אשר על כן אני מבטלת את צו הקפאת ההליכים שניתן לאור אישורו של הסדר הנושים על השינויים שנעשו בו לפי החלטות שונות שניתנו בתיק ומשחררת את אלון כהן
הנאמן מתפקידו כנאמן להסדר נושים, ומכל אחריות בהליך זה, למעט לענין הבקשה בבש"א 17291/01, אם תתבקש בכלל להטיל עליו אחריות אישית (הבקשה קבועה לדיון ליום 10.12.01).

אני נותנת סעד זמני בתיק פש"ר 565/01 וממנה את עו"ד שפלר ככונס נכסים זמני על כל רכושה של החברה ועל כל הכספים והזכויות אשר שועבדו או והומחו לטובת הבנק, כמתואר בנספחים יח'-כו' מבלי שיש בהוראות מינויו ככונס נכסים כדי לקבוע את תוקפם של השיעבודים האמורים או המחאת הזכות.
לא יחולקו כספים לנושה המובטח בתיק פש"ר 565/01 מבלי שתיבחן השאלה שתוארה לעיל ובהשתתפות הנושים שנטלו חלק בהליך ההקפאה בתיק פש"ר 116/99.

על מנת שניתן יהיה להעביר את התפקיד בצורה נאותה, אני ממנה את אלון כהן
שהיה עד כה נאמן להסדר נושים כמנהל מיוחד שסמכויותיו תהיינה לקבל את המסמך החסר מאלגד ולבחון אותו ביחד עם עו"ד שפלר כדי לשקול אם יש טעם להגיש תביעה נגד אלגד (כפוף למתן הוראות של ביהמ"ש לכך), לגבות את כל הכספים המגיעים מהפרוייקטים שהסתיימו בסך של כ600,000- ש"ח ולהעביר בצורה מסודרת את כל החומר שברשותו והקשור להקפאת ההליכים לכונס הנכסים הזמני עו"ד שפלר.
מאחר ואלון כהן
לא קיבל שכר בתקופה של למעלה משנה וחצי, יבחון עו"ד שפלר את תשלום שכרו במסגרת תיק פש"ר 565/01.
אני לא קובעת תקופה קצובה לניהול המיוחד שיהיה במקביל לכינוס הזמני ואלון כהן
יודיע עם סיום הפעולות על מנת שניתן יהיה לשחררו מתפקידו בהתאם.

הכספים שיגבו ע"י המנהל המיוחד יועברו על ידו לחשבון שיפתח כונס הנכסים הזמני בתיק פש"ר 565/01.
סמכויותיו של עו"ד שפלר ככונס נכסים זמני תהיינה לאסוף, לכנס ולשמור על כל הנכסים שנותרו לחברה ונשוא השיעבודים המתוארים בבקשה וכן ישקול עמדתו באשר להגשת תביעות נגד חירות ואלגד על מנת שאלה תוגשנה עוד במסגרת הכינוס הזמני כדי להתקדם בהליכי הגבייה של הנכסים שנותרו לחברה (כפוף למתן הוראות של ביהמ"ש).

הדיון בבקשה בתיק פש"ר 565/01 ייקבע לפי לוח יומנו של השופט שידון בבקשה עקב יציאתי הצפויה לשבתון, ורק לאחר שעו"ד שפלר יגיש דו"ח ראשוני על הליכי הכינוס הזמני תוך 60 ימים מהיום.

ניתן היום י"ט בכסלו תשס"ב, 4 בדצמבר 2001 במעמד הצדדים.

ב. גילאור
- שופטת

פנינה ב. / h016094012.1
11
בתי המשפט
בשא 016094/01
בתיק עיקרי: פשר 116/99

בית המשפט המחוזי בחיפה
כב' השופטת ב. גילאור

בפני









בשא בית משפט מחוזי 16094/01 אלון כהן, כלכלן נ' טייפון קבלנים בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/12/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים