Google

ג'יהאד עווידה - בנק לאומי לישראל בע"מ, בנק ירושלים בע"מ, הבינלאומי הראשון מימון בע"מ ואח'

פסקי דין על ג'יהאד עווידה | פסקי דין על בנק לאומי לישראל | פסקי דין על בנק ירושלים | פסקי דין על הבינלאומי הראשון מימון ואח' |

53578-10/13 עשא     01/12/2013




עשא 53578-10/13 ג'יהאד עווידה נ' בנק לאומי לישראל בע"מ, בנק ירושלים בע"מ, הבינלאומי הראשון מימון בע"מ ואח'








בית משפט השלום בעכו



עש"א 53578-10-13 עווידה נ' בנק לאומי לישראל בעמ ואח'

תיק חיצוני
:
0899263014



בפני

כב' השופטת
שושנה פיינסוד-כהן


מערערים

ג'יהאד עווידה


נגד


משיבים

1. בנק לאומי לישראל בעמ
6. בנק ירושלים בע"מ
5. הבינלאומי הראשון מימון בע"מ
4. נואף ח'יר
3. בנק אוצר החייל בעמ
2. בנק מרכנתיל דיסקונט בעמ






החלטה


1.
לפני ערעור על החלטת רשם הוצאה לפועל מיום 13.10.13, הדוחה בקשתו של החייב (המבקש דכאן) לביטול הגבלה על כרטיס אשראי וביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ, התלויים ועומדים כנגד החייב במסגרת הליך של איחוד תיקים. הבקשה הוגשה כ'ערעור' אך דינה להתברר כבקשת רשות ערעור (סע' 80 לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז- 1967, להלן: "החוק").

2.
לטענת המבקש, הוא מצוי בהליך איחוד תיקים משנת 1998, בעקבות חתימת ערבויות למספר קרובי משפחה. הוא פורע חובותיו לפי צו תשלומים מזה 15 שנה ואינו משתמט מחובותיו. לאחרונה יצא לפנסיה, והוא נמצא בעיצומו של קורס מדריכי תיירים במטרה ליצור מקור הכנסה נוסף לבני המשפחה. צו עיכוב היציאה מן הארץ יפגע בו קשות שכן עיקר עיסוקו בהדרכת תיירים. למעשה הוא טוען כי ההגבלות הוטלו עליו בשנת 2012 ובוטלו בעקבות החלטת שופט. ההגבלות חודשו באופן אוטומטי במערכת מבלי שהוגשה כל בקשה מצד הנושים. לטענתו אין בביטול ההגבלות כדי לפגוע בנושים, אלא להפך, מטרתו להגדיל הכנסת המבקש שתאפשר לו להמשיך ולסגור תיקים.

3.
עיון בהחלטת כב' רשם ההוצאה לפועל מעלה, כי בפועל נדחתה בקשת החייב לביטול ההגבלה על כרטיס האשראי. אשר לבקשת החייב לביטול עיכוב היציאה מן הארץ הונחה המבקש להגיש בקשה מפורטת ולפרט האם בכוונתו לצאת מן הארץ, מועדי היציאה וכל פרט נוסף המצדיקים היענות לבקשתו. כב' הרשם הורה על דחיית הבקשה "בשלב זה".

4.
אמנם נימוקי המבקש לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ, ככל שעסקינן בחייב הפורע חובותיו טבין ותקילין- על פניו, עשוי לשמש עילה לערעור ויתכן כי אף להצדיק ביטולו של הצו מכוחו של סעיף 74ד(ג) לחוק. יחד עם זאת, הליך הערעור אין מטרתו עקיפת הליכי ההוצאה לפועל בטרם נדונה הבקשה לגופה בפני
הרשם. בשלב זה איני מוצאת כי קיימת הצדקה לערער על החלטת הרשם המנחה את המבקש להגיש בקשה לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ באופן שהורה בהחלטתו. ככל שתדחה בקשת החייב או אז יהא מקום לפנות בבקשת רשות ערעור לבית המשפט.

5.
אשר להחלטה הדוחה בקשת המבקש לביטול הגבלה על כרטיס האשראי, לא הציג המבקש נימוקים המצדיקים מתן רשות ערעור על החלטת הרשם. יחד עם זאת, מאחר שהחלטת הרשם כלל אינה מנומקת, ולאור הרקע המתואר לחידוש ההגבלה, מוצאת אני לנכון ליתן למבקש רשות לערער. המבקש יבהיר הרקע להטלת ההגבלה, ויצרף ההחלטה המקורית המורה על הטלתה וכן כלל ההחלטות הרלוונטיות לעניין בתוך 7 ימים (ההבהרה תומצא גם למשיב בתוך 7 ימים). לתגובת המשיב עד ליום 14.12.13.

6.
למעקב המזכירות.


ניתנה היום, כ"ח כסלו תשע"ד, 01 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.








עשא בית משפט שלום 53578-10/13 ג'יהאד עווידה נ' בנק לאומי לישראל בע"מ, בנק ירושלים בע"מ, הבינלאומי הראשון מימון בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 01/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים