Google

עו"ד אריאל גיז (נאמן) - גיל ראובני אבוזווילי, אליהו מרדכי, אורי אברהמי ואח'

פסקי דין על עו"ד אריאל גיז (נאמן) | פסקי דין על גיל ראובני אבוזווילי | פסקי דין על אליהו מרדכי | פסקי דין על אורי אברהמי ואח' |

1028/04 פשר     24/12/2013




פשר 1028/04 עו"ד אריאל גיז (נאמן) נ' גיל ראובני אבוזווילי, אליהו מרדכי, אורי אברהמי ואח'








בית המשפט המחוזי בירושלים



פש"ר 1028-04 אדווין נ' אברהמי ואח'





לחץ כאן להזנת טקסט
.



בפני

כב' השופט
כרמי מוסק

המבקש

עו"ד אריאל גיז, נאמן


נגד

המשיבים
1.
גיל ראובני אבוזווילי
2. אליהו מרדכי

3. אורי אברהמי - החייב
4. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים






החלטה




1.
ביום 23.1.13 הגיש הנאמן בקשה למתן הוראות בנוגע לנכס שלטענתו שייך לחייב. הנאמן טען בבקשה, כי נפגש עם המשיב 1 כדי לברר את טענתו של האחרון כי הנכס נרכש על ידו. עוד טען הנאמן, כי במהלך הבירורים הסתבר כי המשיב 1 השכיר את הנכס למשיב 2. הנאמן פנה אל המשיב 2 וביקש ממנו להציג מסמכים בדבר השכרת הנכס וכן להעביר באופן מיידי לקופת הכינוס את כל דמי השכירות. הנאמן טוען כי המשיבים 1 ו-2 אינם משתפים עמו פעולה ועל כן דרש להורות להם להמציא לידיו את כל המסמכים הנדרשים ולשלם לקופת הכינוס כל סכום שהתקבל מהשכרת הנכס. יוער, כי על פי נסח רישום שהוגש לבית המשפט על ידי הנאמן, הבעלים הרשומים היא גב' בז'רנו שולמית, ואילו לטובת החייב קיימת הערת אזהרה ככל הנראה בגין רכישת הנכס.

2.
כבר בעבר עלתה השאלה האם המשיב 1 רכש את הנכס כדין, ולעניין זה התייחסו הצדדים. אומר, כי עד היום לא הציג המשיב 1 מסמכים מהם עולה באופן חד משמעי שהוא רכש את הנכס מהחייב. כך לא הוצג הסכם רכישה כדין או דיווח לרשויות המס. ברור כי אילו היה נערך הסכם רכישה שכזה, הייתה נרשמת הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין. לפיכך, גם אם המשיב 1 מחזיק בנכס, אין לראותו כבעלים. על כן קיימת לנאמן הזכות להירשם כבעל הזכויות בנכס מכוח החייב. מילים אחרות, הזכויות שהיו לחייב בנכס מוקנות לנאמן, ואילו למשיב 1 אין זכויות קנייניות כלשהן בנכס, כך גם לא הוכיח המשיב 1 כי בידיו הזכות להחזיק בנכס.

3.
המשיב 1 אמנם הגיש תצהיר ביום 2.10.13 בו טען כי רכש את הנכס מהחייב, אולם המסמכים אבדו. המסמך היחיד שהוגש על ידו הוא ייפוי כוח בלתי חוזר, עליו חתם החייב בפני
נוטריון ובו ניתנה רשות למשיב 1 לעשות שימוש בנכס וכן לשעבד או למשכן או לרשום הערת אזהרה על הנכס. אומר, כי לא עולה כלל מייפוי כוח זה כי הנכס נמכר כדין למשיב 1. אמנם טוען המשיב 1 כי ייפוי הכוח מלמד על כך שהחייב מכר לו את הנכס, אולם לטעמי מלבד אמירה סתמית זו של המשיב 1, אין ראיה כלשהי כי כך היה הדבר. זאת ועוד, החייב עצמו מכחיש את טענת המשיב 1. עוד ייאמר, כי המשיב 1 הגיש שני תצהירים של האדונים אברהמי אלעזר ואבהרמי שאול שהם בניו של החייב. בתצהירים נאמר, כי הם למדו מפי אביהם בזמנו שנתן למשיב 1 זכות שימוש במחסן, שהוא הנכס נשוא הבקשה. עולה מכך, כי גם לגרסת המצהירים מטעם המשיב 1, מעולם הנכס לא נמכר למשיב 1, ולכל היותר ניתנה לו בזמנו רשות להחזיק בנכס.

4.
לפיכך, מאחר ואין חולק שהחייב היה בעלים של הנכס, ומאחר והמשיב 1 לא הביא ראיה כלשהי כי רכש את הנכס, יש לקבוע כי זכותו של החייב בנכס עברה לידי הנאמן.

5.
לאור האמור, לא היה רשאי המשיב 1 להשכיר את הנכס למשיב 2.

6.
בנסיבות אלו יש לקבל את בקשת הנאמן, ועל כן אני מורה למשיבים 1 ו-2 למסור לנאמן כל מסמך שידרוש. כמו כן, אני מורה למשיבים 1 ו-2 להעביר לקופת הכינוס כל סכום שהוא שהתקבל כתוצאה מהעובדה שהמשיב 2 מחזיק ומשתמש בנכס. על המשיבים 1 ו-2 למסור דוח מפורט בתצהיר בדבר תקופת ההחזקה של המשיב 2 בנכס וכן לפרט את הסכומים אותם שילם עבור כך למשיב 1. מובהר בזאת למשיבים 1 ו-2, כי במידה והמשיב 2 ממשיך להחזיק בנכס, עליו להעביר כל סכום שהוא משלם לידי הנאמן.



7.
אין צו להוצאות.


ניתנה היום, כ"א טבת תשע"ד, 24 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים
.

כרמי מוסק
, שופט









פשר בית משפט מחוזי 1028/04 עו"ד אריאל גיז (נאמן) נ' גיל ראובני אבוזווילי, אליהו מרדכי, אורי אברהמי ואח' (פורסם ב-ֽ 24/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים