Google

גד מנדלסון - יצחק בכורי

פסקי דין על גד מנדלסון | פסקי דין על יצחק בכורי

14714-07/13 תק     23/12/2013




תק 14714-07/13 גד מנדלסון נ' יצחק בכורי








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 14714-07-13 מנדלסון נ' בכורי ואח'




בפני

כב' השופט
ד"ר אוהד גורדון


תובעים

גד מנדלסון


נגד


נתבע

יצחק בכורי




פסק דין


התביעה נסבה על תאונה שארעה בכניסה לחניית קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית.

לטענת התובע, עמד עם קטנועו בטור מכוניות שהמתינו להיכנס לחניה, מאחורי רכבו של הנתבע, כאשר הנתבע החל לנסוע אחורה. התובע ניסה להתחמק לצד ימין אך אז פגע רכב הנתבע בקטנועו.
לטענת הנתבע, עמד בטור המכוניות הנ"ל כאשר לפי דרישת השומר שסירב לאפשר לרכב שעמד לפניו להיכנס לחניון, החל להזיז את רכבו כדי לאפשר לרכב האמור לצאת, ואז פגע קטנועו של התובע שעקף את רכבו, ברכבו.
יצוין כי תמונות הפגיעה בקטנוע הולמות את שני התרחישים.

המדובר בהליך אזרחי, כאשר נטל השכנוע הינו מאזן הסתברויות: גרסתו של מי מסתברת יותר. במבחן זה, אני סבור כי דין גרסתו של התובע להתקבל.

זאת, משום שהנתבע טען בכתב ההגנה כי "כאשר פניתי ימינה לפנות את הדרך, אופנוע שעקף מימין את התור לכניסה פגע ברכבי
בצידו האחורי הימני
" (ההדגשה הוספה). הדעת אומרת כי כאשר אחת המכוניות בטור מכוניות סוטה לימין בנסיעה קדימה, הרי שחלקה
הקדמי-ימני
הוא שיבלוט מטור המכוניות ועלול לפגוע בקטנוע העוקף מימין. מכאן, אחת משתיים: או שלא ניתן לקבל את דברי הנתבע לחלוטין, ולחלופין כי לפי גרסה זו של הנתבע הוא סטה לימין בנסיעה
אחורה
– שאז חלקו האחורי-ימני של רכבו בלט מטור המכוניות. דברים אלה תומכים בטענת התובע, לפיה התאונה התרחשה בשל נסיעה לאחור של הנתבע, ואני מאמץ טענה זו.

משנקבע כי מדובר בנסיעה לאחור, מוטלת חובת זהירות מיוחדת על הנהג (ולענייננו הנתבע) בשל שדה הראיה המוגבל בנסיעה שכזו – וודאי כאשר היא נעשית בתוך טור של כלי רכב. לכך מצטרפת חוסר יכולתו של הנתבע לומר מהיכן הגיע התובע (פ/2 ש' 15), דבר שמראה כי לא דקדק בבדיקת שדה הראיה. על רקע זה, קשה לקבל את טענת הנתבע לעקיפת הקטנוע את טור המכוניות. מנגד, טענת התובע שעמד מאחורי הנתבע וניסה להימלט מן הרכב הנוסע לאחור אמינה עלי.

אני קובע לכן שהנתבע אחראי לתאונה. לא מצאתי בסיס לטענת ההגנה לפיה סכום הנזק שהוצג כולל נזקים שלא נגרמו בתאונה. הסכום מבוסס על דו"ח שמאי שהולם את תמונות הקטנוע. על רקע זה, יש לפסוק את הנזק הנטען במלואו, הכולל נזק ישיר ושכ"ט שמאי.

אני מקבל את התביעה ומורה לנתבע לשלם לתובע סך 4,483 ₪, וכן הוצאות התובע בסך 250 ₪ ובסך הכל 4,733 ₪. הסכום ישולם עד 1.2.14 אחרת יישא הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ערעור ברשות לבית המשפט המחוזי בתוך 15 ימים.

ניתן היום,
כ' טבת תשע"ד, 23 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 14714-07/13 גד מנדלסון נ' יצחק בכורי (פורסם ב-ֽ 23/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים