Google

שורץ, לרנר, דובשני ושות' חיפה - אריה יונגר

פסקי דין על שורץ | פסקי דין על לרנר | פסקי דין על דובשני ושות' חיפה | פסקי דין על אריה יונגר

34615-09/13 רעא     15/01/2014




רעא 34615-09/13 שורץ, לרנר, דובשני ושות' חיפה נ' אריה יונגר








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



רע"א 34615-09-13 שורץ
,לרנר
,דובשני ושות' חיפה
נ' יונגר




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופטת
עפרה צ'רניאק


מבקשת

שורץ
,לרנר
,דובשני ושות' חיפה


נגד


משיב

אריה יונגר



החלטה

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בתל אביב מיום 19.8.13 (כב' השופטת חנה פלינר) בה נדחתה בקשת המבקשת לזימון עד ממשרד רו"ח ברי רוטברד רז.

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה כספית על סך 659,024 ₪ שהגישה המבקשת כנגד המשיב (אשר הגיש גם תביעה שכנגד), בה טענה המבקשת בין היתר שבתקופה בה פעל המשיב במסגרת שותפות עם המבקשת קיבל המשיב כספים מלקוחות עבור עבודה שבוצעה על ידי השותפות אולם לא העביר כספים אלו כנדרש לחשבון השותפות אלא לכיסיו, התנהל במהלך קיום ההסכם עימה שלא בתום לב, הטעה אותה לגבי עובדות חשובות, וכן גרם לה נזקים משעזב את השותפות באופן חד צדדי

וללא התראה.

לאחר שעיינתי בבר"ע על נספחיה, בהחלטה ובתגובת המשיב לבר"ע, החלטתי לדחות את בקשת רשות הערעור.

ההחלטה מצויה בליבת שיקול הדעת של הערכאה הדיונית, ואין דרכה של ערכאת הערעור להתערב בכגון דא (ראו גם: רע"א 3653/11

דבורי

נ' החברה

הלאומית

לדרכים

בישראל

בע"מ, 21.7.11).

המבקשת טענה בין היתר שזימון העד נחוץ כדי שימסור תיעוד מלא של כל התשלומים שהועברו אל המשיב או לחברה שבבעלותו בעקבות ההסכמים של המשיב עם משרד רו"ח רוטברד רז. לטענתה מידע זה נחוץ לשם קבלת פרטים על מו"מ של המשיב שקדם למכירת תיקי השותפות למשרד רו"ח רוטברד רז וזאת כדי להוכיח את חוסר תום ליבו של המשיב שתכנן לטענתה את עזיבת השותפות עם המבקשת זמן רב לפני עזיבתו בפועל, וכן נחוץ כדי להוכיח שבסמוך לאחר תחילת עבודתו של המשיב עם משרד רוטברד רז הכניס המשיב למשרד סכומי כסף שמקורם בעבודה שבוצעה עם המבקשת.

אלא שעיון בכתב ההגנה של המשיב ובכתב התביעה שהגישה המבקשת (ראו גם סעיף 20 לכתב ההגנה וסעיף 26 לכתב התביעה) מעלה על פני הדברים כי המשיב אינו חולק על כך שהסכומים נושא טענות המבקשת בכתב תביעתה נתקבלו אצלו ובמועדים הנטענים על ידה בכתב התביעה, והמחלוקת היא באשר לשאלה למי שייכים כספים אלו, מה גם שממילא הכספים שנתבעו על פניו הם כספים שלטענת המבקשת הועברו אל המשיב במהלך תקופת השותפות עימה ואין תביעה המתייחסת להעברת תיקי הלקוחות למשרד רוטברד רז.

זאת ועוד, שעה שהמידע המבוקש באמצעות העד נחוץ למבקשת לטענתה לצורך הוכחת חוסר תום ליבו של המשיב ביחסים החוזיים עם המבקשת ולכך שהמשיב תכנן לטענתה את עזיבת השותפות עימה זמן רב קודם לעזיבתו בפועל, לא ברור מדוע נחוץ מהעד תיעוד של כל התשלומים שהעביר משרד רו"ח רוטברד רז למשיב בעקבות ההסכמים ביניהם לאחר עזיבת המשיב את השותפות עם המבקשת. בפרט כשעולה מהבר"ע שהמשיב על פניו כבר גילה הסכמים אלו וכאשר בהחלטה קודמת נקבע שעל המשיב לגלות את החשבוניות והקבלות לתקופת השותפות שבין 2008-2010.

מה גם שבעבר כבר נדחתה בקשת קודמת של המבקשת לגילוי מסמכים הנוגעים למסמכי הבנק של משרד רו"ח רוטברד רז, החלטה עליה לא השיגה המבקשת, ואין מקום לעקפה באמצעות זימון העד הנ"ל.

לאור האמור לעיל - בקשת רשות הערעור נדחית.

המבקשת תשלם למשיב הוצאות הליך זה בסך 10,000 ₪.

הערבון שהופקד יחולט בהתאם על פירותיו על חשבון ההוצאות.




המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום, י"ד שבט תשע"ד, 15 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.








רעא בית משפט מחוזי 34615-09/13 שורץ, לרנר, דובשני ושות' חיפה נ' אריה יונגר (פורסם ב-ֽ 15/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים