Google

גבריאל ביטון - מרדכי בר שישת

פסקי דין על גבריאל ביטון | פסקי דין על מרדכי בר שישת

19287-09/13 רתק     13/02/2014




רתק 19287-09/13 גבריאל ביטון נ' מרדכי בר שישת









1

בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
לפני כב' השופט אריה רומנוב



רת"ק 19287-09-13




בעניין:
גבריאל ביטון




המבקש


נ ג ד



מרדכי בר שישת




ה
משיב


החלטה

1.
לפניי בקשה למתן רשות לערער על החלטתו מיום 25.7.13 של בית המשפט לעניינים מקומיים במעלה אדומים (כב' השופט מ. כדורי), בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות), שניתנה במסגרת ת"ק 15/13.
2.
המבקש הגיש אל בית משפט קמא תביעה כספית נגד המשיב במסגרתה טען, כי קיימים ליקויים בדירה אותה רכש מהמשיב, וכי ליקויים אלה הוסתרו ממנו על ידי המשיב לפני רכישת הדירה. את התביעה תמך המבקש, בין היתר, בחוות דעת של מומחה מטעמו. בדיון שהתקיים בבית משפט קמא הודיע בית המשפט לצדדים כי, על פניו, מדובר בהליך שאינו מתאים למסגרת של תביעות קטנות. בית משפט קמא ציין, כי לנוכח העובדה שהתביעה נתמכת בחוות דעת מומחה, הרי שיש לאפשר גם לצד שכנגד להגיש חוות דעת מטעמו, יש מקום לחקור את המומחים ואולי אף למנות מומחה מטעם בית המשפט. במצב דברים זה הורה בית משפט קמא על מחיקת התביעה. יוער, כי בית משפט קמא ציין במסגרת החלטתו, כי בהתחשב בכך שהחקיקה בשטחי יהודה ושומרון – מקום מושבו של בית משפט קמא – אינה מאפשרת את העברת התיק לבית משפט אחר, אין באפשרותו לנקוט בדרך אחרת פרט למחיקת התביעה.
3.
במסגרת הבקשה שלפניי טוען המבקש, כי טעה בית משפט קמא בכך שקבע כי התביעה שהגיש אינה מתאימה להליך של תביעות קטנות, והורה על מחיקתה. המבקש טוען, כי אין מדובר בתביעה מסובכת, וכי המשיב לא הגיש חוות דעת מומחה מטעמו, ואף לא ביקש לזמן את המומחה מטעם המבקש לחקירה בבית המשפט, למרות שהתיק בבית משפט קמא היה קבוע לשמיעת הראיות. במצב דברים זה סבור המבקש, כי לא היה מקום למחוק את התביעה.
4.
לאחר שעיינתי בבקשה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות, מבלי צורך לבקש את תשובת המשיב (ראו תקנה 406(א) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984).
5.
לא מצאתי כי נפל פגם בהחלטתו של בית משפט קמא מושא הבקשה שלפניי. רצונו של המבקש לקיים את הדיון בבית משפט לתביעות קטנות - על היתרונות המצויים במסגרת זו - הינו רצון מובן ולגיטימי. ואולם, התרשמותו של בית משפט קמא מההליך שהובא לפניו הייתה, כי יהיה צורך בחקירת המומחה מטעם המבקש; מתן אפשרות למשיב להגיש חוות דעת מטעמו; ואולי גם מינוי מומחה מטעם בית המשפט. במצב דברים זה סבר בית משפט קמא, כי בירור התביעה שהגיש המבקש אינו מתאים למסגרת של תביעות קטנות. מדובר בהחלטה אשר מצויה במתחם שיקול דעתו של בית משפט קמא, ולא ראיתי עילה להתערב בה.
6.
בנסיבות אלה, אני מחליט לדחות את הבקשה. הואיל ולא התבקשה תשובת המשיב, אין צו להוצאות. הפיקדון שהפקיד המבקש יוּשב לידיו.

ניתנה היום, י"ג אדר תשע"ד, 13 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.












רתק בית משפט מחוזי 19287-09/13 גבריאל ביטון נ' מרדכי בר שישת (פורסם ב-ֽ 13/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים