Google

טיריסו גברילוב, איגור גברילוב - פרופ' אלי מימון, ד"ר סגל אוקטב, ד"ר יוסי גוהר ואח'

פסקי דין על טיריסו גברילוב | פסקי דין על איגור גברילוב | פסקי דין על פרופ' אלי מימון | פסקי דין על ד"ר סגל אוקטב | פסקי דין על ד"ר יוסי גוהר ואח' |

28354-01/14 א     22/02/2014




א 28354-01/14 טיריסו גברילוב, איגור גברילוב נ' פרופ' אלי מימון, ד"ר סגל אוקטב, ד"ר יוסי גוהר ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 28354-01-14 גברילוב ואח'
נ' מימון ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופטת
דליה גנות


תובעים

1
.
טיריסו גברילוב

2
.
איגור גברילוב


נגד


נתבעים

1. פרופ' אלי מימון
2. ד"ר סגל אוקטב
3. ד"ר יוסי גוהר
4. שירותי בריאות כללית
5. המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה
6. מור - המכון למידע רפואי בעמ



החלטה

1. בפני
כתב תביעה שהוגש על ידי בני זוג – הורים לקטין שנולד עם מומים רבים.

2. מכתב התביעה עולה, כי התובעת הרתה עם תאומים לאחר הפריית מבחנה.
במהלך ההריון בוצעו לתובעת סקירות על קול, אשר פורשו כתקינות, למרות בחלק מהן נרשמו ממצאים שלא העידו על תקינות בדיקתו של הקטין נשוא התובענה.

3. בסופו של ההריון, נולד הקטין בתאריך 20/5/03, כשהוא סובל ממומים רבים וקשים: תסמונת וקטר; סיבוכים במערכת העיכול; פיגור שכלי;, חירשות; אי שליטה על הסוגרים; בעיות אורטופדיות קשות; ועוד.

4. התובעים צירפו את חוות דעתו של מומחה בתחום רפואית נשים ומיילדות – פרופ' שנפלד – הקובע, כי ניתן היה לאבחן את המומים במהלך ההריון, וכי מסקנת הבודקים, על פיה הבדיקות תקינות אינה עולה בקנה אחד עם ממצאי הבדיקות. עוד נטען, כי בדיקות העל קול נעשו ברשלנות ובטכניקה בלתי מקובלת.

התובע בדעה, כי נוכח ממצאי בדיקות העל קול, היה מקום להפנות את התובעת לייעוץ גנטי, והוא סמוך ובטוח, כי נוכח המומים שנצפו, למרות שלא אובחנו על ידי הבודקים, הייתה הוועדה להפסקת הריון מפסיקה את הריונו של תאום זה.

5. התובעים צירפו את חוות דעתו של מומחה בתחום השיקום – דר' עמיחי ברזנר – הקובע, כי נכותו של הקטין הינה בשיעור של 100%, כי הוא תלוי לחלוטין בזולת, והוא מפרט את צרכיו.
6. התובעים אף צירפו את חוות דעתו של הפסיכיאטר – דר' דורון תודר – הסבור, כי שני התובעים סובלים מנכות בתחום הנפשי כתוצאה מלידת בנם במומו. לדבריו, נכותה של התובעת הינה בשיעור של 30% (בצירוף נכויות זמניות) ואילו נכותו של התובע הינה בשיעור של 20% (בצירוף נכויות זמניות).
7. נוכח האמור הנני קובעת כדלקמן:


א. הנתבעים יגישו כתבי הגנה בצירוף חוות דעת נגדיות בתוך 90 ימים מתאריך היום.

ב. נקבע לקדם משפט לתאריך 1/7/14 שעה 10:00.

ג. הצדדים יגישו תחשיבי נזק למועד הדיון.
התובעים יגישו תחשיבם 21 ימים לפני מועד הדיון עם העתק לב"כ הנתבעים ואילו הנתבעים יגישו את תחשיביהם 7 ימים לפני מועד הדיון, גם כן עם העתק לב"כ הצדדים האחרים.

ניתנה היום, כ"ב אדר תשע"ד, 22 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 28354-01/14 טיריסו גברילוב, איגור גברילוב נ' פרופ' אלי מימון, ד"ר סגל אוקטב, ד"ר יוסי גוהר ואח' (פורסם ב-ֽ 22/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים