Google

זאב פרוידנטל, אינגה בר לביא, עמוס הופמן - הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן, אינג' חיים כהן מהנדס העיר, עו"ד אביבית מאור נמרודי ואח'

פסקי דין על זאב פרוידנטל | פסקי דין על אינגה בר לביא | פסקי דין על עמוס הופמן | פסקי דין על הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן | פסקי דין על אינג' חיים כהן מהנדס העיר | פסקי דין על עו"ד אביבית מאור נמרודי ואח' |

1756-02/14 עתמ     23/02/2014




עתמ 1756-02/14 זאב פרוידנטל, אינגה בר לביא, עמוס הופמן נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן, אינג' חיים כהן מהנדס העיר, עו"ד אביבית מאור נמרודי ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים


23 פברואר 2014
עת"מ 1756-02-14 פרוידנטל ואח'
נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן
ואח'




בקשה מס'

1


בפני

כב' השופט, ד"ר קובי ורדי

מבקשים

1.

זאב פרוידנטל

2.

אינגה בר לביא

3.

עמוס הופמן



נגד

משיבים


1. הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן
2. אינג' חיים כהן מהנדס העיר
3. עו"ד אביבית מאור נמרודי
4. ועדת ערר המחוזית לתכנון ובניה מחוז ת"א
5. נורית דיין
6. יחיאל טוהמי
7. לרון טוהמי




החלטה
1. לאחר שעיינתי בבקשות ובתגובות, אני דוחה את הבקשה לצו הביניים בה התבקש למנוע אישור בניין משותף במגרש נשוא העתירה המכיל 4 יח"ד מתוכן 2 דירות שאינן צמודות קרקע.

2. מבלי להכריע כעת בעניין דחיית העתירה על הסף, עניין שיתברר במסגרת הדיון בעתירה, לאור טענות הצדדים בעניין זה שמן הראוי לבררן לגופן, לכאורה, סיכויי העתירה נמוכים, כשלא ניתן להתעלם מכך שבמסגרת הדיון בועדת הערר ניתן תוקף של החלטה להסכמת הצדדים אליה הגיעו, כולל הסכמה למספר יחידות הדיור, כשנאמר שבמידה ויתעוררו שאלות או מחלוקות ביישום ההסכמה, יוכלו הצדדים לפנות לועדת הערר.
והנה, המבקשים, לא רק שלא גילו הסכמה זו לבית המשפט, ודי בכך כדי לדחות את הבקשה לצו הביניים, הם טוענים למעשה כנגד הסכמה זו ואף טוענים לגבי עניינים המאוחרים להחלטת הועדה ,כשמדובר בטענות חדשות שאין מקום להביאן לכאורה לראשונה להכרעת בית המשפט.
קשה לכאורה לקבל את טענות העותרים במסגרת תגובתם לכך שמקור ההסכמה בטעות ו/או בהטעיה, מה גם שכל זמן שהסכמה
זו
שקיבלה תוקף של החלטה לא בוטלה כדין היא מחייבת לכאורה את הצדדים, ברם עניין זה יתברר כאמור במסגרת העתירה ,כשטענות הסף של הצדדים נשמרות להן.

3. מעבר לכך, גם מאזן הנוחות לא מביא לקבלת הבקשה לצו הביניים, בהתחשב בכך, שגם לשיטת המבקשים, יש צורך להגיש תוכנית חדשה ובקשה חדשה להיתר בניה , תהליך הלוקח מספר חודשים ואין מקום לעיכוב ההליכים התכנוניים שאינם בלתי הפיכים ומצופה שהדיון בעתירה יסתיים טרם סיום הליכים אלו.

4. המזכירות תקבע לדיון בעתירה בהקדם ,כאשר אם יתברר שכבר עומד להיות מוצא היתר בניה ולהתחיל בבניה, יוכלו המבקשים לפנות שוב בבקשה רלוונטית לבית המשפט הדן בעתירה.


ניתנה היום,
כ"ג אדר תשע"ד, 23 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.











עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 1756-02/14 זאב פרוידנטל, אינגה בר לביא, עמוס הופמן נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה רמת גן, אינג' חיים כהן מהנדס העיר, עו"ד אביבית מאור נמרודי ואח' (פורסם ב-ֽ 23/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים