Google

אייל תנעמי - עו"ד אמנון גלברט בתפקידו ככונס נכסים וכמנהל המיוחד של גני מודיעין - הגבעה המערבית

פסקי דין על אייל תנעמי | פסקי דין על עו"ד אמנון גלברט בתפקידו ככונס נכסים וכמנהל המיוחד של גני מודיעין - הגבעה המערבית

4712-08/13 תאק     05/01/2014




תאק 4712-08/13 אייל תנעמי נ' עו"ד אמנון גלברט בתפקידו ככונס נכסים וכמנהל המיוחד של גני מודיעין - הגבעה המערבית








1
בתי המשפט

בבית משפט השלום
בירושלים


תא"ק 4712-08-13



בפני
: כב' השופט אלכסנדר רון


תאריך: ד' שבט תשע"ד, 05 ינואר 2014


בעניין
:
אייל תנעמי


ע"י ב"כ עו"ד גיא יגן


המבקש/הנתבע





נ ג ד


אמנון גלברט, עו"ד, בתפקידו ככונס נכסים וכמנהל המיוחד של גני מודיעין – הגבעה המערבית


המשיב/התובע


החלטה

1.
החלטה בבקשה למחיקת תביעה על הסף. בקשה זו הונחה על שולחני במקביל להגשת בקשה להארכת מועד להגשת רשות להתגונן שתידון בבוא העת על ידי רשם בית משפט. במוקד הבקשה מספר טענות שיפורטו בהמשך.

2.
ברקע לבקשה זו, תביעה שהוגשה בסדר דין מקוצר לסילוק יד. התובע - כונס נכסים ומנהל מיוחד של חברת "גני מודיעין- הגבעה המערבית
". הכינוס- בפיקוח בית המשפט המחוזי בתל אביב בתיק ה"פ 676/84.

3.
ארבע הן העילות עליהן מתבססת בקשה זו: התיישנות, העדר יריבות, העדר עילה על פי כתב התביעה וחסר בפרטי נכס המקרקעין.

4.
כלל ועיקר. אל לו לבית המשפט למחוק כתב תביעה, אלא אם כן השתכנע שאפילו יוכיח
התובע את כל טענותיו, מראשית עד אחרית, לא יהא זכאי לסעד הנתבע ואף לא לחלקו [השוו, א. גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, (מהדורה עשירית, תשס"ט) 171]. בתוך כך, ובשים לב לטענות בא כוח המבקש נמצא עוד לציין, שאין הדעת נותנת שבשלב זה ישקול בית המשפט טענות כלשהן במישור העובדתי. לפיכך, ובשים לב לאחדות מטענות בא כח המבקש, יוטעם, שכל טענה שבפיו ואשר אותה מבקש הוא לתמוך בטענה עובדתית, דינה לדחייה אך מטעם זה שבשלב זה אין בית המשפט דן כלל אלא בכתב התביעה, כרוחו וכלשונו. ומן הפרט אל הכלל.

5.
טענת ההתיישנות ממחישה היטב עד כמה אין הדעת נותנת שבשלב זה ישקול בית המשפט בטענות עובדתיות. בסעיף 2 לבקשה המתייחס למישור, זה טוען בא כוחו הנכבד של המבקש שמחזיק המבקש בנכס כ- 16 שנה. טענה זו, על פניה, טענה עובדתית היא, ואין לה מקום בשלב זה. מעל הצורך יצוין, שאין בכך כדי לפגוע בלגיטימיות של טענה זו, וככל שיש בה ממש, ובהינתן שתוכח הטענה, מובטחני שתישקל, אך זאת, בבוא העת. כטענה מקדמית המצדיקה את דחיית התביעה – דינה לדחייה.

6.
עוד נטען על ידי בא כח המבקש להעדר יריבות, ואבן הפינה לטענה זו בהשגות על מעמד המשיב ככונס נכסים. ברם, אין בדעתי, בוודאי בשלב זה של הדיון, לבדוק את פרטי הגדרת סמכויותיו של כונס הנכסים, ונכון אני, בוודאי לעת הזאת, להעמידו בחזקתו שעושה הוא בתפקידו בגדרי הסמכויות שנקבעו על ידי בית המשפט שאישר את מינויו לתפקידו. מכאן, שאם סבור המבקש שבפני
ו כונס נכסים החורג מסמכויותיו, ובשל כך אין לו מעמד ולכן גם שאלת היריבות נקלעת לערפל – כתובתו בבית המשפט שמינה את כונס הנכסים, ושיבדוק, כמובן, לאחר פניה מתאימה מצד המבקש, האם אכן עושה כונס הנכסים בפרשתנו במסגרת סמכויותיו.

7.
התמוהה שבטענות המבקש היא כי כתב התביעה אינו מגלה עילה. כאמור, בשלב זה של הדיון אין בית משפט דן כלל בשאלות ראייתיות, ומצטמצם הדיון לכתב התביעה. וכי, כתב תביעה, שבסעיף 5 שלו נכללת טענה לפיה פלש הנתבע לקרקע שאינה שלו, והקים עליה מבנה והוא משתמש בו לצרכיו, אינו מגלה עילה?! אם טענה בדבר הסגת גבול שמקורה בבעל זכויות לכאורה בנכס כלפי מי אשר, על פי הנטען, ביצע את הסגת הגבול, אינה עילה, מהי בכלל עילת תביעה?!

8.
ולבסוף, ביחס לפרטי הנכס. ייתכן, שראוי היה למשיב להשקיע מעט קפדנות בניסוח כתב התביעה ולפרט את הנכס נשוא המחלוקת. מתוך שהניח שברורים פרטי נכס המקרקעין ששייך היה לחברה שמונה הוא לכונס נכסיה, נמנע מלפרט את מקומה המדוייק, ציון גוש וחלקה וכל כיוצא בזה. ברם, על הפרק פגם שניתן לריפוי בנקל, ומעבר לכך, ברור שלשיטת המבקש עצמו על הפרק טענה שאין בה דבר וחצי דבר: כזכור, טוען הוא עצמו, בפרק ההתיישנות של בקשתו שמחזיק הוא בנכס כ-16 שנה (עיין לעיל). מכאן, שיודע הוא את פרטי הקרקע, ופשיטא, לכל בר בי רב, שהקרקע נשוא תביעה זו היא אותה קרקע בה מחזיק המבקש, לטענתו כאמור, שנים כה רבות. גם אם עתיד בית המשפט להורות למשיב להקפיד בפרטי הקרקע, הרי כטענה שנועדה להביא למחיקת התביעה, דינה לדחייה.

9.
סוף דבר. על הפרק תביעת כונס לפינוי מסיג גבול שפלש, לפחות כנטען, לקרקע שבבעלות החברה שבכינוס. קשה לראות מדוע תביעה שכזו תימחק.


הבקשה למחיקת התביעה על הסף נדחית. הוצאות הדיון בסך 5,000 ₪ - על המבקש.

10.
תיק זה יוחזר לדיון בפני
רשם שידון בשאר בקשות ההגנה שבתחום סמכותו.


ניתנה היום, ד' שבט תשע"ד, 05 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.








תאק בית משפט שלום 4712-08/13 אייל תנעמי נ' עו"ד אמנון גלברט בתפקידו ככונס נכסים וכמנהל המיוחד של גני מודיעין - הגבעה המערבית (פורסם ב-ֽ 05/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים