Google

דב פרידמן - משטרת ישראל, מדינת ישראל

פסקי דין על דב פרידמן | פסקי דין על משטרת ישראל | פסקי דין על מדינת ישראל |

1431/14 עא     05/03/2014




עא 1431/14 דב פרידמן נ' משטרת ישראל, מדינת ישראל




החלטה בתיק ע"א 1431/14



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א 1431/14 - א'


לפני:

כבוד הרשמת ליאת בנמלך


המערער:
דב פרידמן



נ


ג


ד



המשיבה:
משטרת ישראל
, מדינת ישראל


בקשה לפטור מאגרה ועירבון




החלטה



בפני
י בקשה לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון בהליך בכותרת המופנה כלפי החלטת כב' השופט א' פורג מבית משפט השלום בתל-אביב-יפו שלא לפסול עצמו מלדון בהליך שהגיש המערער.


המערער טוען בבקשתו למצב כלכלי קשה בציינו כי אינו עובד כשנה בשל המצב הרפואי של אשתו. ואולם המערער לא פרש בבקשתו תשתית עובדתית מלאה להוכחת מצבו הכספי, שכן לא פירט אילו נכסים ברשותו, האם לו ולאשתו מקורות מחיה נוספים מעבר לקצבה אותה הם מקבלים מאת המוסד לביטוח לאומי, ומה הוצאות התא המשפחתי. כמו כן תדפיס חשבון הבנק שצורף אינו מלא ואינו עדכני (נכון לחודש אוקטובר 2013), לא צורפו אסמכתאות נוספות (פרט לאישור על קבלת קצבת נכות), והבקשה נעדרת כל התייחסות לאפשרות העומדת למערער לגייס את סכום העירבון בעזרת סביבתו הקרובה.


עוד אציין כי בנסיבות העניין לא ראיתי להורות למערער להשלים את בקשתו הגם שאינו מיוצג, נוכח העובדה שעל פני הדברים לא מתקיים בעניינו גם התנאי השני והמצטבר הנדרש לשם מתן פטור מתשלום אגרה (קיומה של עילה) או למתן פטור מהפקדת עירבון (סיכויי הליך טובים), וזאת בשים לב למבחן הנוהג עימנו לעניין בקשות פסלות - חשש ממשי ואובייקטיבי למשוא פנים.


אשר על כן אין מקום לפטור את המערער באופן מלא מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון. עם זאת נוכח המצב הכלכלי הנטען ולאחר שאיזנתי בין כל השיקולים הצריכים לעניין, תופחת האגרה לסך של 500 ש"ח, והעירבון יועמד על סכום מתון של 2,500 ש"ח.


אגרה ועירבון כאמור ישתלמו ויופקדו בתוך עשרה ימים ממועד המצאת החלטה זו לידי המערער, ולא - יימחק ההליך או יירשם לדחיה, ללא הודעה נוספת.


ניתנה היום, ג' באדר ב' תשע"ד (5.3.2014).








ליאת בנמלך





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.


14014310_p01.doc

טו

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il







עא בית המשפט העליון 1431/14 דב פרידמן נ' משטרת ישראל, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 05/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים