Google

איתן גוראל, מלכה גוראל - אליה קרפלק, מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ

פסקי דין על איתן גוראל | פסקי דין על מלכה גוראל | פסקי דין על אליה קרפלק | פסקי דין על מטרופולין - תחבורה ציבורית |

28815-09/13 תק     23/02/2014




תק 28815-09/13 איתן גוראל, מלכה גוראל נ' אליה קרפלק, מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה



ת"ק 28815-09-13 גוראל ואח' נ' מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' הרשמת בכירה
איילת הרץ


תובעים

1
.
איתן גוראל

2
.
מלכה גוראל


נגד


נתבעים

1.אליה קרפלק
1.מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ



פסק דין


1.

עניינה של התביעה שלפניי בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 24.4.13 ברעננה.

2.

לטענת התובעת, בעומד עומדת בנתיב השמאלי ביותר המאפשר נסיעה ישר, בתוך שיירת מכוניות העומדת לפני רמזור. הגיח, אוטובוס הנתבעים שביקש לפנות שמאלה. האוטובוס ביקש להשתחל לנתיב השמאלי המתרחב מתוך נתיב הנסיעה ישר, בו עמדה התובעת. הנתבע 1 שככל הנראה לא העריך נכונה את המרווח, השתחל, עלה על אי תנועה, ובזמן שצידו הימני עדיין מצוי בנתיב הנסיעה של


התובעת פגע בצידו השמאלי של רכבה.

3.
הנתבעים הגישו כתב הגנה ובו טענו כי רכב הנתבעים נסע בנתיב השני מימין ופנה לנתיב השלישי מימין המאפשר פנייה שמאלה. כאשר השלים את הסטייה לנתיב לנתיב השלישי, הגיח מאחור רכב התובעים בנתיב השני מימין ופגע עם דופן שמאל בדופן ימין של האוטובוס. הנתבעים טענו כי קיימת עד לאירוע, נוסעת באוטובוס ושוטר שהגיע לאירוע.

4.
במהלך הדיון שנערך בפני
, העידה התובעת וחזרה על גרסתה לפיה עמדה בנתיב הימני, מבין שניים הממשיכים ישר בשיירת מכוניות והמתינה שהרמזור יתחלף לאדום. התובעת טענה ששמעה את אוטובוס הנתבעים מצפצף מאחור ומעיד על כוונתו לפנות שמאלה לנתיב המתהווה בהמשך. הרכב שמאחוריה פינה לאוטובוס הנתבעים את הדרך, התובעת הבחינה שהאוטובוס עולה על קו ההפרדה בניסיון לעבור לנתיב השמאלי והיא אף הספיקה לכופף את מראת רכבה, מחשש מהאוטובוס המתקרב, עד שזה חלף על פניה רכבה ופגע בו. התובעת טענה כי כל אותה העת עמדה. התובעת הכחישה את גרסת הנתבע 1 לפיה האוטובוס עלה על אי התנועה רק לאחר התאונה.

5.
הנתבע 1 העיד וטען כי המתין באור אדום בנתיב הפונה שמאלה לאחר שני רכבים אחרים וכאשר הבחין שהאור ברמזור לפונים שמאלה התחלף לירוק, החל לגלוש אחריהם. לפתע שמע רעש מאחור והבחין שהתובעת שנסעה בנתיב מימינו פגעה באוטובוס. הנתבע 1 טען כי אינו יודע מהיכן צץ רכב התובעת וכן הכחיש כי השתלב לנתיב שמאלי שהתווה וטען כי נסע בנתיב השמאלי הקיים. לאחר שהוצגו בפני
ו התמונות מאזור התאונה, טען כי אלה נלקחו רק לאחר שהזיז את רכבו על מפרץ החנייה, לאחר קרות התאונה, לאחר שהתובעת השתמשה כלפיו בלשון בוטה וחריפה.

6.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים וראיותיהם, אני מעדיפה את גרסתה של התובעת
ולפיכך, יש לדעתי לקבל את התביעה ולחייב את הנתבעים בהוצאות התובעים, הכל כפי שיפורט להלן.

ראשית, התרשמתי מעדותה של התובעת והיא מהימנה בעיני. התובעת חזרה בעקביות על גרסתה לפיה רכבה עמד בנתיב הפונה ישר ולפתע אוטובוס הנתבעים בניסיון להשתחל לנתיב הפונה שמאלה המתהווה לצידה, פגע בה לכל אורך רכבה תוך שהוא עולה על אי התנועה. מנגד עדותו של הנתבע היתה בלתי מהימנה, כך הכחיש לחלוטין כי המסלול הפונה שמאלה הינו נתיב חדש המתהווה מהנתיב הנוסע ישר, בעוד בתמונות ניתן לראות בבירור כי גרסת התובעת לעניין הנתיבים נכונה.

שלישית, תמונות הנזק מתיישבות עם גרסת התובעת לפיה התאונה ארעה באופן שתיאר קרי, פגיעה מתמשכת של האוטובוס ברכבה של התובעת.

בנוסף, תמונות הרכבים לאחר התאונה, תומכים חד משמעית ועולים בקנה אחד במדויק עם גרסת התובעת לאופן קרות התאונה. הרכבים נראים צמודים בתמונות דבר הסותר את גרסת הנתבע לפיה הזיז את האוטובוס לאחר התאונה וכי עלה על אי התנועה רק לאחר מכן ולא כחלק מהתאונה.

לפיכך, סבורה אני כי היה על הנתבע 1 להבחין ברכב התובעת שהיה מצוי לפניו בנתיב. היה עליו להימנע מניסיון עקיפה משמאל, כאשר הנתיב השמאלי עדיין בהתהוות ולנקוט באמצעים הדרושים ע"מ שלא לעלות על אי התנועה ולפגוע ברכב התובעת.

באשר לנזק הנתבע בגין אובדן ימי עבודה, בהעדר חוו"ד רואה חשבון ואישור מעסיק, יש לדחות רכיב נזק זה בהעדר הוכחה.

7.
סוף דבר, התביעה מתקבלת.
הנני מורה לנתבעים לשלם לתובעים סך של 7,699 ₪
בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה,
7.10.13, ועד לביצוע התשלום בפועל.

בהתחשב בנסיבות העניין, יישאו הנתבעים בהוצאות משפט בסך 600 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום בפועל.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום,
כ"ג אדר תשע"ד, 23 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.








תק בית משפט לתביעות קטנות 28815-09/13 איתן גוראל, מלכה גוראל נ' אליה קרפלק, מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים