Google

טל פימה, ורדה פימה, אהרן פימה - צבי-יהודה לוץ, ליאור שולמרק, המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

פסקי דין על טל פימה | פסקי דין על ורדה פימה | פסקי דין על אהרן פימה | פסקי דין על צבי-יהודה לוץ | פסקי דין על ליאור שולמרק | פסקי דין על המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) |

7580-03/13 א     22/05/2014




א 7580-03/13 טל פימה, ורדה פימה, אהרן פימה נ' צבי-יהודה לוץ, ליאור שולמרק, המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 7580-03-13 פימה ואח' נ' לוץ ואח'










מספר בקשה:
9

בפני

כב' השופטת
חדוה וינבאום וולצקי


התובעים

1.

טל פימה
2. ורדה פימה
3. אהרן פימה
ע"י ב"כ עוה"ד א. הדר



נגד


הנתבעים

1. צבי-יהודה לוץ
2. ליאור שולמרק

3. המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

ע"י ב"כ עוה"ד ל. ליאור ואח'




החלטה


1.
בפני
י בקשת התובעת להוסיף ולמנות לה אף מומחה בתחום הנפשי ובתחום הכירורגיה הפלסטית, זאת לאחר שכבר מונו מומחים בתחום האורתופדי ובתחום הנוירולוגי וחוות דעתם הוגשו לתיק.

2.
ב"כ התובעת מפנה לממצאים בחוות דעתו של ד"ר בלט וכן למסמכים רפואיים שניתנו לתובעת במסגרת הטיפול השוטף בה שיש בהם כדי ללמד על ראשית ראיה למינוי מומחים בשני התחומים.

3.
ב"כ הנתבעים מתנגד לבקשה ממספר טעמים:

א.
לא הוצגה ראשית ראיה לקיומה של נכות בתחומים אלה שבאה עקב התאונה.

ב.
בית משפט לא מצא בסיס מספק כבר בעת המינויים הראשונים למינוי המומחים המתבקשים כעת.

ג.
לבקשה החדשה לא צורפו מסמכים רפואיים חדשים, זולת מסמך אחד שאף הוא מלפני כשנה ו – 4 חודשים.

ד.
המומחים שמונו לא מצאו לנכון להמליץ על מינוי מומחים בתחומים המבוקשים.

ה.
הנכות שניתנה על ידי ד"ר בלט בהתאם לסעיף 34 (ב) הינה נכות משותפת לתחומים הנוירולוגי והפסיכיאטרי וכן הדבר באשר לנכות שניתנה בגין הפרעת התחושה בגבה השמאלית שכוללת בתוכה גם את הנכות בתחום הפלסטי.

ו.
לחילופין, מציעה הנתבעת כי תעשה פנייה למומחים בתחום הנוירולוגי והאורתופדי על מנת שיחוו דעתם אם יש מקום למינויים המבוקשים.

דיון

4.
לא מצאתי טעם רב בנימוקיה של הנתבעת בתגובתה וחלקם אף אינו מתיישב עם המצוי בתיק.

5.
בהחלטתי מיום 24.6.13 ציינתי במפורש שמינויים של המומחים בתחום הנוירולוגי האורתופדי נעשים תחילה ולאחר קבלת חוות הדעת בתחומים אלה, אשוב לשקול מינויים של מומחים נוספים שהתבקשו על ידי התובעת. מכאן שלטענת הנתבעת בעניין זה בבקשה אין כל אחיזה במציאות וטוב לה שלא הייתה מועלית משהועלתה.

6.
כך גם לא מצאתי טעם בטענה כי המומחים שמונו לא מצאו לנכון להמליץ על מינוי מומחים נוספים. מומחים אלה לא התבקשו על ידי בית משפט להמליץ על מינויים נוספים ויתרה מכך, הנכות הנטענת בתחום הפלסטי אינה קשורה כלל לבעיה האורתופדית ומכאן שחיווי דעה כפי שמבקש ב"כ הנתבעת בתגובתו בעניין זה מהאורתופד, כלל אינו במקומו.

7.
ד"ר בלט בחוות דעתו מציין אך את ממצאי הבדיקה הנוירולוגית כפי שהם עולים בעמ' 6 ו – 7 לחוות הדעת. הנכות שניתנה על ידי ד"ר בלט הינה בגין הבעיות הקוגניטיביות, הפרעת התחושה בפני
ם ובאספקט האחורי של הירך.


ד"ר בלט כלל אינו מתייחס לפן הנפשי לבד מאזכור ממצאי האבחון הנוירופסיכולוגי וההמלצה בעקבותיו שכללה גם המשך טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי.

8.
מטעם זה לא ניתן אף לקבל את טענת ב"כ הנתבעת בתגובתו, כי הנכות שנקבעה על ידי ד"ר בלט כוללת בחובה גם את הפן הנפשי.

9.
מתוך המסמכים הרפואיים עולה שעוד במהלך האשפוז במרכז רפואי רעות קיבלה התובעת טיפול פסיכולוגי תמכתי ושוחררה עם המלצה להמשך טיפול זה במסגרת אשפוז יום. בהמשך ומתוך התיק הרפואי שצורף לתביעה עולה כי התובעת המשיכה בטיפול פסיכולוגי במסגרת הקהילה (ראה למשל מכתבו של ד"ר שיימס ג'פרי ממכבי שרותי בריאות מיום 4.12.12).

10.
אשר על כן, ראיתי כי התובעת הראתה ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי.

11.
בכל הנוגע לטענה לנכות בתחום הכירורגיה הפלסטית, ישנו ממצא בתיק הרפואי של "צלקות ובלוטה באזור הירך" והתובעת אף נשלחה להתייעצות מומחה בעניין זה. ד"ר בלט אכן מצא הגבלה בהפעלת שריר הפורנטליס שמאפשר הרמת הגבה משמאל והקנה אחוזי נכות. יחד עם זאת, ד"ר שיימס מציין כי ישנו ממצא של צניחת גבה ואזור המצח משמאל. ד"ר בלט לא התייחס לאפשרויות לתיקון הממצא ועניין זה הינו במומחיותו של כירורג פלסטי.


יתרה מכך, ישנו אף ממצא של נפיחות בירך ימין שהוגדר כהמטומה תת עורית בבדיקת אולטראסאונד וגם לגביו רשאית התובעת לעתור למינוי מומחה אשר יבחן האם ממצא זה עולה כדי נכות והאם יש לקשור בינו לבין הפגיעה בתאונה.

סוף דבר

12.
לאור דבריי אלה ראיתי לקבל את הבקשה למינוי מומחים בתחום הנפשי והכירורגיה הפלסטית.


החלטה פורמאלית בדבר מינויים יוצאת במקביל.

13.
המזכירות תעביר העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ב אייר תשע"ד, 22 מאי 2014, בהעדר הצדדים.













הדסה/קלדנית







א בית משפט מחוזי 7580-03/13 טל פימה, ורדה פימה, אהרן פימה נ' צבי-יהודה לוץ, ליאור שולמרק, המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) (פורסם ב-ֽ 22/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים