Google

קיבוץ בארות יצחק ואח' - גיורא רום - מנהל רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה בישראל ואח'

פסקי דין על קיבוץ בארות יצחק ואח' | פסקי דין על גיורא רום - מנהל רשות התעופה האזרחית | פסקי דין על רשות שדות התעופה האזרחית | פסקי דין על רשות שדות התעופה בישראל ואח' |

13660-03/14 עתמ     25/05/2014




עתמ 13660-03/14 קיבוץ בארות יצחק ואח' נ' גיורא רום - מנהל רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה בישראל ואח'








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 13660-03-14 + 16883-03-14 + 16938-03-14 + 4555-04-14 קיבוץ בארות יצחק ואח'

נ' מר גיורא רום ,מנהל רשות התעופה האזרחית
ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופט
יעקב שינמן


עותרים

קיבוץ בארות יצחק ואח'

נגד


משיבים

1. מר גיורא רום ,מנהל רשות התעופה האזרחית
2. רשות שדות התעופה האזרחית
3. רשות שדות התעופה בישראל
4. עיריית תל אביב יפו



החלטה

לפניי בקשה ליתן צו ביניים במעמד צד אחד, לפיו אורה למשיבים 3-1 להימנע מהפעלת מסלול
03-21 לנחיתות כל עוד לא הוכרעו העתירות העומדות ותלויות.

לא ברור לי מדוע עיריית כפר-סבא מגישה את הבקשה פעמיים - פעם אחת לבד ופעם אחת ביחד עם המבקשים האחרים, כאשר בעניינה של עיריית כפר-סבא, בתיק 16883-03-14, ובעניינה של המועצה האזורית דרום השרון, בתיק 16938-03-14, ניתנו כבר החלטות הדוחות את הבקשה לצו ביניים.

עיינתי בבקשה ואני סבור כי הנזק שיגרם לעותרים, אם לא יינתן הצו, קטן לאין ערוך ממתן הצו -על כל הכרוך במניעת נחיתות והמראות של מטוסים להם נקבעו, מטבע הדברים לוחות טיסה לחודשים הקרובים, כשנחיתות אלו כרוכות בתכנון ותפעול מערך סבוך של נחיתות והמראות בשדה התעופה נתב"ג.

אינני קובע עמדה לגופן של העתירות בשלב זה, אך ברור לי כבר עתה כי האפשרות שמסלול 03-21 הופיעה כבר בתמ"א 2/4 בפרק ט' וכל השאלה שעומדת כאן לפרשנות היא לא "האם" אלא "איך" יפורש הסעיף שבתמ"א ובכלל זה פרשנות
המונח "שעות עומס" וכן היקף הימים והשעות בהם יותר למטוסים לנחות על מסלול 03-21.

אני סבור כי צודק ב"כ רת"א בטענתו כי "מכל מקום, היה ותתקבלנה העתירות, ניתן מיידית לשנות את תבנית התפעול המבצעי" . משמע הנזק שיגרם לעותרים, ככל שייגרם, הוא נזק שנובע מאי הנוחות שתיגרם להם, בתקופה של עד ההכרעה בעתירה, לעומת הנזק שיגרם לתנועת המטוסים הנכנסת והיוצאת ולתושבים אחרים מעליהם יחלפו המטוסים שנחיתתם תימנע אילו היה ניתן הצו כאמור.

אין לשלול את האפשרות שבסופו של יום, תתקבלנה העתירות ולא יותר ה"רסן שקבעה תמ"א 2/4 " כטענתם של העותרים (ס' 16 לבקשה).
למעט אמירות כלליות: של נזק בלתי הפיך ופגיעה אנושה, שתיגרם לתושבים המתגוררים לאורך המסלול המיועד וכי איכות חייהם תפגע מכך, לא הוצג לי כל נתון או פגיעה משמעותית אחרת המצדיקים את מתן הצו.

סוף דבר

הבקשה נדחית ולמען הסר כל ספק ברור שאם הדיון לא יסתיים בישיבה הקרובה ו/או ישתנו הנסיבות, אשקול אם יש מקום לשנות מהחלטתי זו.


המזכירות תשלח עותק לצדדים.



ניתנה היום, כ"ה אייר תשע"ד, 25 מאי 2014, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 13660-03/14 קיבוץ בארות יצחק ואח' נ' גיורא רום - מנהל רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה בישראל ואח' (פורסם ב-ֽ 25/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים