Google

אנג'ל שלמה - אנג'ל דניאלה

פסקי דין על אנג'ל שלמה | פסקי דין על אנג'ל דניאלה

28406/98 תמש     09/12/2001




תמש 28406/98 אנג'ל שלמה נ' אנג'ל דניאלה




1
בתי המשפט
תמש028406/98
בית משפט לענייני משפחה
מחוז תל אביב
09/12/01
תאריך:
כב' השופטת צילה צפת

בפני
:

אנג'ל שלמה

בעניין:
המערער
עו"ד אנג'ל איתן

ע"י ב"כ
נ ג ד
אנג'ל דניאלה
המשיבה
עו"ד גדרון מרדכי

ע"י ב"כ
(ערעור על החלטת כב' הרשמת
רות וקסמן מיום 27/2/01)
פסק דין

1. ערעור על החלטת ראש ההוצל"פ לחייב את המערער בשכ"ט ב"כ המשיבה בגין בקשתה לביטול החלטה ולהסרת עיקול.

2. הצדדים היו נשואים זל"ז.
ביום 27/1/99 חתמו הצדדים על הסכם גירושין שאושר וקיבל תוקף של פס"ד.
עפ"י סע' 17 להסכם, זכאית המשיבה לקבל מחצית מהכספים המצויים בקופה"ג ע"ש המערער. המשיבה כנראה לא הזדרזה לפדות את חלקה בכספים שנשארו מופקדים בקופה"ג ע"ש המערער.

3. כעבור פרק זמן מסוים הגיש המערער בקשה להוצל"פ לביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגדו, לאחר דיון הוחלט ע"י כב' הרשמת ערקובי לבטל את עיכוב היציאה מן הארץ כנגד עיקול קופת הגמל. בהתאם להחלטה, קופה"ג עוקלה לאחר שהמערער העביר להוצל"פ (עפ"י ההחלטה הנ"ל) אישור המפרט את סכום היתרה והיותה נזילה.

4. ביום 21/12/00 ביקשה המשיבה לבטל את ההחלטה הנ"ל ולהסיר את העיקול מעל מחצית הכספים בקופה"ג שהינם שלה עפ"י הסכם הגירושין. לאחר שהרשמת נעתרה לבקשה (החלטה מיום 21/12/00), הגישה המשיבה להוצל"פ בקשה לפסיקת שכ"ט עו"ד בגין הבקשה הנ"ל ואלו נפסקו בסך של 2,775 ₪ (החלטה מיום 27/2/01), ומכאן הערעור.
לטענת המערער לא היה מקום לחייבו בשכ"ט עו"ד - שכן המערער לא ביקש את העיקול. העיקול בוצע עפ"י החלטה שיפוטית מה גם שהמשיבה השתהתה ובמשך שנתיים לא טרחה לקבל את חלקה בקופה"ג.

5. יש לציין, כי המערער לא צרף לתיק המוצגים שבפני
את בקשתו להסרת צו עיכוב היציאה מן הארץ, גם הפרוטוקול אינו משקף אם ואילו בטוחות הוצעו על ידו, אולם ניתן ללמוד מתוכן ההחלטה, כי המערער הציע כבטוחה את קופת הגמל.
לא מצאתי באף אחד מהמסמכים הרבים שצורפו להודעת הערעור, כי המערער הסב את תשומת לב הרשמת לכך כי יש לעקל רק את חלקו בקופה"ג - היינו מחצית, אדרבא המערער הגיש להוצל"פ פרוט יתרה נזילה (כולה) בקופה"ג, מבלי שטרח לציין כי הוא זכאי רק למחצית הכספים. העובדה כי כספי המשיבה עדיין מופקדים בקופה"ג אינה מתירה למערער לנהוג בהם כבשלו. המערער היה חייב לגלות פרט מהותי זה לרשמת במסגרת חובת תום הלב והגילוי הנאות. תוצאת מחדלו של המערער היא כי עוקלו כל הכספים בקופה"ג לרבות חלקה של המשיבה והיא נאלצה להגיש בקשה לביטול החלטה וביטול העיקול מעל חלקה.
בנסיבות אלו, אין מקום לבטל את החלטת הרשמת המחייבת את המערער בשכ"ט ב"כ המשיבה בגין בקשתה זו.

6. אשר על כן, אני דוחה את הערעור.
אינני מחייבת את המערער בהוצאות ושכ"ט ב"כ המשיבה, שכן המשיבה לא טרחה להגיש עיקרי טיעון והעדיפה להסתפק בתגובתה לבש"א 7556/01 הגם שלא נטענה בה כל טענה רלבנטית לגופו של ענין.
הפיקדון יוחזר למערער.

7. המזכירות תעביר עותק

פסק דין
זה לצדדים.
ניתן היום כ"ד בכסלו, תשס"ב (9 בדצמבר 2001) בהעדר הצדדים.
צילה צפת
, שופטת








תמש בית המשפט לענייני משפחה 28406/98 אנג'ל שלמה נ' אנג'ל דניאלה (פורסם ב-ֽ 09/12/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים