Google

יורם יוסף - הכשרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על יורם יוסף | פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח בע"מ

15351-02/14 רעא     09/06/2014




רעא 15351-02/14 יורם יוסף נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ








בית המשפט המחוזי בבאר שבע



רע"א 15351-02-14 יוסף נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ




תיק חיצוני:




בפני

כב' הנשיא
יוסף אלון


המבקש

יורם יוסף

ת.ז 23505522
ע"י ב"כ עו"ד א. ויטנר ואח'


נגד


המשיב
ה

הכשרה חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד א. כרמלי ואח'




החלטה

1.
המבקש תובע את המשיבה בבית המשפט השלום בבאר שבע בגין הנזקים שנגרמו לו, לטענתו, כתוצאה מתאונת דרכים בה היה מעורב ביום 1/3/12 (להלן – התאונה).
אל כתב תביעתו צירף המבקש בקשה למינוי מומחים בתחום הנוירולוגיה, הפסיכיאטריה, הא.א.ג, האורתופדיה והאופתלמולוגיה.
בהחלטתו מיום 2/1/14 קיבל בית המשפט קמא (כב' השופט י. טישלר) רק את הבקשה למינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה (ומינה את ד"ר מרטין רביי כמומחה מטעמו) ודחה את
הבקשה למינוי המומחים בתחומי הרפואה הנוספים.
את החלטתו הדוחה את הבקשה למינוי המומחים בתחום האורתופדיה והפסיכולוגיה, נימק בית המשפט קמא בחוסר בתיעוד רפואי לקיומו של נזק בתחומים אלה, ואת הבקשה למינוי מומחים בתחום א.א.ג ואופתלמולוגיה דחה בית המשפט קמא בשל היעדר עדות לרצף טיפולי בתחומים אלה. כמו כן, קבע בית המשפט קמא בהחלטתו כי ייתכן ובהמשך ההליך יעלה הצורך במינוי מומחים בתחום הא.א.ג והאופתלמולוגיה, אשר שכר טרחתם יושת על המבקש (התובע).

2.
כנגד החלטה זו מוגשת בקשת הרשות לערער שבפני
.
בבקשתו מפנה המבקש לתיעוד הרפואי שצורף לכתב התביעה ולבקשתו למינוי מומחים לפיהם, לטענתו, בניגוד להחלטת בית המשפט קמא קיימת ראשית ראיה לנזקים הנטענים על ידו בעקבות התאונה.
3.
מנגד, טוענת המשיבה, כי יש לדחות את בקשת הרשות לערער בשל היעדר תיעוד רפואי לתמיכה בטענות המבקש.
בתחום האורתופדיה והא.א.ג, טוענת המשיבה, לא קיים תיעוד על קבלת טיפול רפואי בעקבות התאונה, אלא שבתיקו הרפואי של המבקש, טוענת המשיבה, קיים תיעוד על עברו הרפואי בתחומים אלה, מה שמחזק לשיטתה, את עמדתה שלא למנות מומחה רפואי בתחומים אלה.
בתחום הנפשי ובתחום האופתלמולוגיה, טוענת המשיבה, לא קיים תיעוד על קבלת טיפול רפואי ואין מקום להורות על מינוי מומחים רפואיים בתחומים אלה.

4.
לאחר עיון בבקשת הרשות לערער ובתגובת המשיבה – על נספחיהן – החלטתי לדון בבקשה כבערעור, כאילו ניתנה הרשות לכך ולקבל את הערעור בחלקו.

אשר לבקשה הנוגעת למינוי מומחים בתחום האורתופדיה והפסיכיאטריה – לא מצאתי מקום לקבל את הערעור בשל היעדר תיעוד רפואי (אף לא כראשית ראיה) על קבלת טיפול רפואי בתחומים אלה. מלבד תלונות של המבקש בפני
רופא המשפחה, לא קיים תיעוד על קבלת טיפול רפואי או הפניה לבדיקתו של המבקש על ידי מומחה.

אשר לבקשה למינוי מומחה בתחום האופתלמולוגיה, התיעוד הרפואי (המצומצם יש לומר) הקיים בתחום זה מלמד על ממצאים תקינים, על כן לא מצאתי לשנות בעניין זה מהחלטת בית המשפט קמא שלא למנות מומחה רפואי בתחום האופתלמולוגיה.

אשר לבקשה למינוי מומחה בתחום הא.א.ג מצאתי כי התיעוד הרפואי הקיים, החל מקבלת הטיפול הראשוני על ידי מד"א באזור התאונה (המציין בדו"ח קטיעה חלקית של אוזן ימין) ובהמשך בתלונות המבקש על ירידה בשמיעה במספר ביקורים אצל רופא המשפחה וכלה בתוצאות בדיקת שמיעה שנערכה למבקש במכון "הדים" (נספח 22 לבקשת הרשות לערער) הממליצה על "בירור א.א.ג בשל אסימטריה, המשך מעקב שמיעתי, מומלץ שקום שמיעה לשתי האוזניים" - מהווים ראשית ראיה לקיומו של נזק המצדיק מינוי מומחה בתחום הא.א.ג לבחינת הנכות שנותרה, באם נותרה, למבקש כתוצאה מהתאונה.
אשר לטענת המשיבה לקיומו של עבר רפואי גם בתחום זה אצל המבקש, טענות אלה יבחנו על ידי המומחה אשר ימונה על ידי בית המשפט קמא ויקבלו משקל בכל הנוגע לקביעת אחוזי נכות למבקש, ככל שיקבעו, בקשר עם התאונה.

5.
אשר על כן, אני מקבל את הבקשה בחלקה באופן בו בית המשפט קמא יורה על מינוי מומחה רפואי בתחום הא.א.ג ושכר טרחתו יושת, בשלב זה, על המשיבה.

בנסיבות אלה – אין צו להוצאות.

מזכירות בית המשפט תשיב למבקש את הערובה שהופקדה על ידו בהליך זה – על פירותיה.

המזכירות תשלח עותק החלטה זו לב"כ הצדדים.







ניתנה היום, י"א סיוון תשע"ד, 09 יוני 2014, בהעדר הצדדים.













רעא בית משפט מחוזי 15351-02/14 יורם יוסף נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 09/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים