Google

אליעזר כהן, אסתר כהן - איי די איי חברה לביטוח בע"מ, משה סינואני

פסקי דין על אליעזר כהן | פסקי דין על אסתר כהן | פסקי דין על איי די איי חברה לביטוח | פסקי דין על משה סינואני |

8128-03/13 תאמ     17/06/2014




תאמ 8128-03/13 אליעזר כהן, אסתר כהן נ' איי די איי חברה לביטוח בע"מ, משה סינואני








בית משפט השלום ברחובות



תא"מ 8128-03-13 כהן ואח' נ' סינואני




תיק חיצוני:




בפני

כב' הרשם
איתי רגב


תובעים

1
.
אליעזר כהן

2
.
אסתר כהן


נגד


נתבעים

1. איי די איי חברה לביטוח בע"מ
2.
משה סינואני



החלטה

בפני
בקשה להורות על ביטול פסק הדין שניתן כנגד הנתבעת 1 ביום 26.6.13, וזאת בהעדר הגנה.

מעיון בתיק ובטענות הצדדים עולה כי ב-28.7.14 הוגשה על ידי הנתבעת 1 בקשה לביטול פסק הדין. בית המשפט הורה על קבלת תגובת התובעים, ומשזו התקבלה הורה ביום 1.10.13 על קבלת תשובת הנתבעת 1. כעבור חודשים ארוכים, בחודש מאי 2014, משלא התקבלה תשובה זו, ניתנה החלטה ולפיה ייוותר פסק הדין על כנו.

על החלטה זו הוגשה בקשת הנתבעת 1 החוזרת על בקשתה הקודמת, להורות על ביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה. התובעים מתנגדים לבקשה לאור השיהוי הרב וחוסר המעש של הנתבעת 1.

בעל דין שקיבל פס"ד במעמד צד אחד, רשאי להגיש בקשה לביטולו לאותה ערכאה. זכות הגישה לערכאות הינה זכות יסודית ולא בנקל ינעל בית המשפט את שעריו לפני המתדיינים. העדפה של ממש היא לקבל הכרעות שיפוטיות לאחר דיון ממצה לגופו של עניין ובמעמד שני הצדדים.

מעיון בכתבי הטענות ובנספחים להם עולה כי הנתבעת 1 ידעה על הגשת כתב התביעה, כמפורט בבקשה למתן פסק הדין בהיעדר הגנה.
משכך, הנתבעת 1 אינה זכאית לביטול פסק הדין משיקולי צדק.

בית המשפט רשאי לבטל את פסק הדין, לפי שיקול דעתו. במסגרת זאת, נשאלות שתי שאלות: מהי סיבת המחדל, ומהם סיכויי ההגנה. אכן, הנתבעת חדלה במחדל דיוני כמפורט לעיל, אך נדיר הפגם הדיוני שאינו ניתן לריפוי באמצעות פסיקת הוצאות. התרשמתי כי למבקש טענות הגנה הראויות לברור במסגרת המשפט עצמו. לא למותר לציין כי הנתבעת 1 מצביעה גם על טעות אריתמטית בכתב התביעה, אשר לכאורה יש בה ממש, וממנה נובע כי פסק הדין שניתן על בסיס כתב התביעה בלבד מעשיר את התובעים למעלה מסכום הנזק שהם עצמם טוענים לו.

זאת ועוד, כל המתואר לעיל מתייחס לנתבעת 1 בלבד. כתב התביעה הוגש כנגד שני נתבעים, ונדמה כי הנתבע 2 כמעט ונשתכח מלב הצדדים – שכן התיק עדיין תלוי ועומד כנגדו, וממילא, צפויה התובענה כנגדו להמשיך ולהתברר.

אשר על כן, לאחר שהתרשמתי מטיעוני הצדדים וממכלול נסיבות העניין, נחה דעתי כי דין הבקשה להורות על ביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה, להתקבל.

באיזון שבין נסיבות המחדל לסיכויי ההגנה ומכלול הנסיבות המתואר לעיל, ובהתחשב גם בסכום התביעה, באתי לכלל מסקנה כי יש מקום להורות על ביטול פסק הדין
בכפוף לתשלום הוצאות בסך של 500 ₪ וזאת עד ליום 10.7.14 בקופת בית המשפט. לא יופקד הסכום במועד, יעמוד פסק הדין בעינו. יופקד הסכום במועד, יבוטל פסק הדין והמזכירות תקבע מועד לדיון.

ההחלטה תישלח לצדדים.

ניתנה היום, י"ט סיוון תשע"ד, 17 יוני 2014, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 8128-03/13 אליעזר כהן, אסתר כהן נ' איי די איי חברה לביטוח בע"מ, משה סינואני (פורסם ב-ֽ 17/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים