Google

אילה שינוע והובלות בע"מ, דוד אדומים שירותי הובלה ומנוף בע"מ, דוד יצחק - גדעון זרזר

פסקי דין על אילה שינוע והובלות | פסקי דין על דוד אדומים שירותי הובלה ומנוף | פסקי דין על דוד יצחק | פסקי דין על גדעון זרזר

51291-06/13 סעש     20/07/2014




סעש 51291-06/13 אילה שינוע והובלות בע"מ, דוד אדומים שירותי הובלה ומנוף בע"מ, דוד יצחק נ' גדעון זרזר








בית דין אזורי לעבודה בירושלים

סע"ש 51291-06-13



לפני: כב' השופטת יפה שטיין

המבקשים
:
1

.
אילה שינוע והובלות בע"מ

2

.
דוד אדומים שירותי הובלה ומנוף בע"מ

3

.
דוד יצחק
ע"י ב"כ: עו"ד בדראן סלאמה



-

המשיב
:

גדעון זרזר

ע"י ב"כ: עו"ד רמי בביאן

החלטה
1.
זוהי החלטה בבקשה למתן צו לעיון במסמכים ספציפיים.
2.
הבקשה מתייחסת לכתבי בי-דין מתביעה מספר 2135/02 שהמשיב ניהל כנגד מעסיקו הקודם. לטענת המבקשים, המסמכים המבוקשים הינם רלוונטיים להליך ויביאו לקידום פתרון המחלוקת שבין הצדדים ולחשיפת האמת שכן יש בהם בכדי להעיד על "דפוס ההתנהגות של המשיב".
3.
המשיב מתנגד לבקשה. ראשית מציין המשיב כי התביעה כנגד מעסיקו הקודם הוגשה לפני כ-12 שנים, תביעה שהמבקשים לא היו מעורבים בה בשום צורה והפלוגתאות שנדונו בה אינן קשורות לתביעה הנוכחית. לטענת המשיב, כתבי בי-דין המבוקשים אינם רלוונטיים להליך דנן והמבקשים גם לא הניחו ראיות לרלוונטיות שלהם.
4.
לאחר עיון בטענות הצדדים ובהלכה הפסוקה מצאתי כי דין הבקשה להידחות.
5.
תקנה 46(א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991, מסמיכה את בית הדין ליתן צו לעיון במסמכים ספציפיים: "בית הדין או הרשם רשאי ליתן צו... לגילוי או לעיון במסמכים, אם היה סבור שיש צורך בכך כדי לאפשר דיון יעיל או כדי לחסוך בהוצאות".
6.
התכלית העומדת ביסודו של גילוי המסמכים הספציפי הינה "להביא לחשיפת האמת ולעשיית צדק בהליך השיפוטי, כמו גם לייעול הדיון על ידי ניהולו "בקלפים גלויים" (ע"ע 9795-01-12 גלובוס רשת בתי קולנוע בע"מ - מאיר מוסרי (29.03.2012).
7.
סיכום ההלכה לעניין גילוי ועיון במסמכים ספציפיים הובא לאחרונה בבר"ע 11778-02-14 בתיה גלאון -

canadian broadcast corporation
(5.03.2014), מפי סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה: "מקום בו מבקש בעל דין צו לגילוי ועיון במסמכים, השאלה שצריכה לעמוד לנגד עיני בית הדין, בראש ובראשונה, היא מידת הרלוונטיות של המסמך שגילויו מתבקש, לצורך הכרעה בשאלות שבמחלוקת".
8.
בענייננו, התביעה העיקרית עניינה בפיצויי פיטורים, הפרשי תגמולים וזכויות סוציאליות נוספות. המסמכים המבוקשים הם למעשה כתבי הטענות שהוגשו בתיק שנוהל בבית דין זה, בתביעה שהוגשה לפני כ-12 שנים על ידי המשיב, כנגד מעסיקו הקודם. בתביעה זו ניתן

פסק דין
בשנת 2006, הפתוח לעיונו כל דורש. מעיון בפסק הדין, עולה כי תביעתו של המשיב התקבלה וזכויותיו מאת המעסיק הקודם שולמו לו.
9.
המשיב טוען כי אין כל זיקה בין התביעה הקודמת לזו הנוכחית והמבקשים לא סתרו טענה זו, אלא שכל שנטען על ידם הוא שהמסמכים המבוקשים יצביעו על דפוס ההתנהלות של המשיב. אין בידי לקבל טענה זו. לא ייתכן שעמידה של תובע על זכויותיו מאת מעסיקיו תחשב ל"דפוס התנהלות" ועוד במקרה של תביעה שהוגשה לפני זמן כה רב.
10.
גם אם יצליחו המבקשים להוכיח באמצעות המסמכים המבוקשים "דפוס התנהלות", הרי שאין בכך בכדי להועיל לקידום ההליך ולבירור השאלות שבמחלוקת –
אשר במהותן הן שאלות חישוביות בנוגע לזכויות קוגנטיות מתחום משפט העבודה.
11.
סופו של דבר – לא מצאתי כי מתקיים מבחן הרלוונטיות בכל הנוגע למסמכים המבוקשים ולפלוגתאות בתביעה דנן. בנוסף – פסק הדין וייתכן כי מסמכים נוספים מהתביעה הקודמת, זמינים לעיון המבקשים דרך מערכת "נט המשפט" וגם מסיבה זו, אין לקבל את הבקשה.
12.
המבקשים ישלמו את הוצאות המשיב בגין בקשה זו בסך 1,200
ש"ח שישולמו בתוך 30 יום.
ניתנה היום, כ"ב תמוז תשע"ד,
(
20 יולי 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.









סעש בית דין אזורי לעבודה 51291-06/13 אילה שינוע והובלות בע"מ, דוד אדומים שירותי הובלה ומנוף בע"מ, דוד יצחק נ' גדעון זרזר (פורסם ב-ֽ 20/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים