Google

יניב יהודה אלון, חן חנה אלון - טוביה לירון

פסקי דין על יניב יהודה אלון | פסקי דין על חן חנה אלון | פסקי דין על טוביה לירון

37120-02/14 תק     01/07/2014




תק 37120-02/14 יניב יהודה אלון, חן חנה אלון נ' טוביה לירון








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה


ג' תמוז תשע"ד, 01 יולי 2014

ת"ק 37120-02-14 אלון ואח' נ' לירון ואח'



בפני

כב' הרשמת הבכירה גילה ספרא - ברנע


תובעים/נתבעים שכנגד

1
.
יניב יהודה אלון

, ת.ז. 032925976

2
.
חן חנה אלון

, ת.ז. 034734202
מדרך הים 121, חיפה


נגד

נתבע/תובע שכנגד
טוביה לירון

, ת.ז. 065046781
מדרך הים 104א', חיפה




פסק דין


לפניי תביעה ותביעה שכנגד. התובעים שכרו את דירת הנתבע מיום 1/2/11 ועד ליום 6/1/14, שילמו את כל דמי השכירות והתשלומים הנלווים, וחידשו את החוזה פעם בפעם. רק לכתב ההגנה צורף רק חוזה מיום 23/1/13 לתקופה שמיום 31/1/13 עד 30/6/13, שהוארך על גביו לאחר מכן עד ליום 31/12/13, אך אין חולק על העובדות (כתב התביעה ופרוטוקול, עמ' 5, שורות 5-9).

התובעים טוענים כי הנתבע סירב להחזיר להם את צ'ק הבטחון ללא סיבה מוצדקת, על אף שחתם על מסמך, לפיו אין לתובעים כל חובות (מסמך בכתב יד בעניין צורף לכתב התביעה), וכי הדירה נמסרה להם נקיה אך לא צבועה, וכי שבועיים לאחר קבלת הדירה גילו כי מתא השירותים הבודד (בדירה בנוסף אמבטיה ובה שירותים) נודף ריח רע ועולים מן האסלה מקקים. התובעים מפרטים כי ניסו לנקות את חדר השירותים, ולהדביר את המקקים, כי גם הנתבע הגיע לבקשתם ופיזר חומר משלו. התובעים טוענים כי נפגעו מהערת הנתבע אליהם כי יש להדיח את האסלה ולנקות. עוד מציינים התובעים כי גילו פטריה בתקרת השירותים ליד צינור הניקוז המשותף לבניין וכי אינסטלטור מטעם הנתבע בדק את העניין לטען כי יש להחליף את הצינור כולו. התובעים משערים כי התקרה והצינור נצבעו טרם כניסתם לדירה על מנת להסתיר את הפגם, שהיה ידוע לנתבע. לבסוף טוענים התובעים כי עד לעזיבתם את הדירה תא שירותים זה לא היה בשימוש, ולכן הם תובעים החזר שכר דירה ביחס שבין שטחו של חדר השירותים משטח הדירה בסך 8,790 ₪. עוד נתבע סכום
של 6,000 ₪ בגין עוגמת נפש, עלות חומרי ניקוי והדברה, עקיצות וריח רע בקשר עם מצב חדר השירותים.

הנתבע טוען כי הדירה נמסרה נקיה ומסויידת, אך התובעים סיידו אותה בצבע אחר לפי טעמם. עוד טוען הנתבע כי הדירה שופצה בשנת 2009 לרבות המטבח, האמבטיה והשירותים כולל צנרת.

הנתבע טוען כי ביום פינוי הדירה הגיע לדירה עם רעייתו, אך התובעת גירשה אותו בצעקות, ובכל זאת אשתו נכנסה לשירותים, ראתה שאסלה יבשה, הדיחה את המים, וראתה כי רצפת תא השירותים מלאה במקקים, וכי הדירה כולה מלאה בחורים בקירות והקירות מלוכלכים. הנתבע אישר כי חתם על מסמך העדר החובות בחדר המדרגות, אך טוען כי לא התאפשר לו לבדוק את סילוק כל החשבונות, ולא את מצבה של הדירה, כי התשלומים שולמו לאחר מכן, וכי כאשר נכנס לדירה מצא אותה מלוכלכת, המטבח היה מלוכלך, על השיש כתם חלודה שנותר ממייבש הכלים, שהונח עליו, הדלת בחדר השינה שבורה, המקלחת מטונפת עם פטריה שחורה על המקלחון והקירות והמקקים בתא השירותים.

הנתבע ציין כי משפנתה אליו התובעת בתחילת השכירות בטענה לנזילה בשירותים הוזמן איש מקצוע והחליף את הצינור, לטענת הנתבע חלחול המים בתקרת השירותים התחיל כשנתיים אחרי תחילת השכירות, ושאת עקב השיפוץ שביצע השכן מעל, מר פלד, הנ"ל ביצע את התיקון, והתובעים לא העלו את הטענה שוב, למרות שהנתבע הגיע אליהם מדי חודש להחליף את הצ'ק בגין דמי שכירות במזומן, ולכן הבין הנתבע כי הבעיה תוקנה. הנתבע מאשר כי אמר לתובעת כי יש להדיח את האסלה מדי פעם על מנת למנוע יבושה ועליית תיקנים. הנתבע טוען כי למרות תקלות שיצרו התובעים בדירה כגון פגיעה במזגן, שבירת זכוכית בדלת חדר ילדים וכד' תוקנו על ידו, למרות שהינן באחריות השוכרים. הנתבע טוען כי העובדה שהתובעים לא ביקשו להפסיק את החוזה לפני תומו, אלא להיפך ביקשו לחדשו פעם אחר פעם מעידה כי טענותיהם הועלו רק כעת בצורה קנטרנית, למרות שבכל מהלך השכירות התנהל מולם הנתבע בהגינות ואף מעבר לכך. הנתבע גם מציג חשבון שונה לעניין דמי השכירות היחסיים בגין תא השירותים.

הנתבע הגיש גם תביעה שכנגד בגין הליקויים שהשאירו התובעים בדירה, ושפורטו לעיל. הנתבע, התובע שכנגד צירף לכתב התביעה שכנגד ע"ס 16,964 ₪ תמונות, הצעת מחיר להחלפת שיש, פורמייקה, זכוכית לדלת חדר שינה, מנעול לדלת פלדלת, מקלחון, צביעת קירות ומשטח שיש קיסר בעלות 11,464 ₪, כמו כן נתבעים 5,000 ₪ בגין עגמת נפש ו-500 ₪ בגין ניקיון הדירה.

התובעים, הנתבעים שכנגד, מתגוננים בטענות דומות לאלו שהועלו בכתב התביעה. הנתבעים שכנגד מפרטים מדוע נשארו בדירה, מסבירים כי הנתבע הבטיח שיתקן את בעיית השירותים, וכי הנתבע הבטיח להם כי יוכלו להישאר בדירה עד לחודש יוני-יולי 2014, על מנת לבצע את מעבר הדירה עם סיום שנת הלימודים, אך עקב שינוי בתכוניותיו האישיות נזקק לדירה והחליט לא לחדש את החוזה, ללא שנתן התראה מספקת. נראה כי בסוף החוזה עלו יחסי הצדדים על שרטון, וכל אחד מהן העלה את טענותיו בעניין יום מעבר הדירה, 5/1/14 והשיחות לאחר מכן, לרבות באמצעות ב"כ הנתבע, אחיינה של אשתו. לאור ההתנהלות הבעייתית לא בוצעה מסירה של הדירה, לאחר סיודה, והתיק הגיע לבית המשפט.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות וההשלמות, על נספחיהם, שמעתי את הצדדים והעדים בדיון באריכות וקיבלתי מהם ראיות נוספות, אני מחליטה לדחות את התביעה ואת התביעה שכנגד ולחייב את הנתבע להחזיר לתובעים את צ'ק הבטחון. בקביעה זו מסולקות כל התביעות ההדדיות בין הצדדים.
השתכנעתי כי התובעים השלימו עם מצב הדירה, לעניין הסיוד ולעניין השירותים, וזאת לאור העובדה שעל אף שהתקלה התגלתה להם חודשיים לאחר תחילת השכירות המשיכו לשכור את הדירה במשך שלוש שנים. עובדת גילו של הבניין היתה ידועה לשוכרים, וכך גם האפשרות כי יתגלו בו תקלות מדי פעם, אך לא נסתרה טענת הנתבע כי כל תקלה תוקנה.

נראה בתמונות בבירור כי המקלחון, המטבח והשירותים הוחזרו למשכיר במצב מלוכלך, אך הנתבע אישר כי הצליח לנקות את המקלחון כמעט לגמרי, אם כי נשאר אלומיניום פגום וכי לא ביצע את שאר התיקונים, הכלולים בהצעת המחיר (פרוטוקול, עמ' 6, שורות 26-19). גם לתיקונים שכן בוצעו – החלפת מנעול וקניית אביזרי מקלחת - אין ראיות, ואני קובעת כי הנתבעים, הגרים היום בדירה, קיבלו את המצב בו הוחזרה להם, ואין בכוונתם לבצע תיקונים נוספים. כשם שלא זיכיתי את התובעים בפיצוי עבור חומרי ניקוי לדירה בה הם גרים, איני מוצאת מקום לזכות את הנתבע, התובע שכנגד, בפיצוי עבור הוצאות, שלא הוכח כי הוציא. לא נסתרה הטענה כי הדירה עומדת לעבור הליך של תמ"א, במסגרתו תשופץ גם הדירה, והנתבע לא יישא בהוצאות נשוא כתב התביעה שכנגד.

אי הנוחות ועוגמת הנפש, שסבלו התובעים בזמן השכירות והנתבע לאחר קבלת הדירה לחזקתו, מתקזזים זה מול זה.

כאמור לעיל, התביעה והתביעה שכנגד נדחות, כל צד ישא בהוצאותיו והנתבע יחזיר את צ'ק הבטחון לתובעים, תוך 10 ימים בדואר רשום למען שצויין בכתב התביעה.

המועד להגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי הוא 15 יום מיום מתן פסק הדין.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
ג' תמוז תשע"ד, 01 יולי 2014, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 37120-02/14 יניב יהודה אלון, חן חנה אלון נ' טוביה לירון (פורסם ב-ֽ 01/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים