Google

גבריאל פרל - קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע, מרכז הפועל, עמותת קוסל לחינוך גופני לתרבות הפנאי ולקידום הבריאות

פסקי דין על גבריאל פרל | פסקי דין על קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע | פסקי דין על מרכז הפועל | פסקי דין על עמותת קוסל לחינוך גופני לתרבות הפנאי ולקידום הבריאות |

15363-08/12 א     23/07/2014




א 15363-08/12 גבריאל פרל נ' קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע, מרכז הפועל, עמותת קוסל לחינוך גופני לתרבות הפנאי ולקידום הבריאות








בית משפט השלום בהרצליה



ת"א 15363-08-12 פרל נ' קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע
ואח'




בפני

כב' השופט יחזקאל הראל
– סגן הנשיאה


תובעים

גבריאל פרל


נגד


נתבעים

1. קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע
2. מרכז הפועל
3. עמותת קוסל לחינוך גופני לתרבות הפנאי ולקידום הבריאות



החלטה

בחנתי את טענות הצדדים בתחשיביהם. בכל הנוגע לטענת הרשלנות המופנית לנתבעת- לא מצאתי חיזוק לטענה בעניין זה כלפיה.
אין חולק כי הנתבעת לא בטחה את התובע עפ"י פוליסת תאונות אישיות והצדדים חלוקים בשאלה האם מוטלת עליה חובה לבטחו.
סעיף 7(א) לחוק הספורט, קובע כי: "אגודת ספורט, אירגון ספורט, התאחדות ואיגוד יבטחו את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות בידם או מטעמם".
בענייננו, אין מחלוקת שהתובע נפגע עקב השתתפותו באימון ספורט כחודש לאחר הצטרפותו לקבוצה.
"יצויין כי חוק הספורט מבחין בין "פעילות ספורט" לבין 'תחרות ספורט'. בעוד שהוראות החוק, המתייחסות לבטיחות והסמכת מאמנים, מתייחסות לפעילויות ספורט בכללותן ראוי לציין כי סעיפים 5 ו-7 לחוק, המסדירים חובת ביצוע בדיקות רפואיות וחובת ביטוח, מתייחסים, על פי לשונם, לתחרויות ספורט." כבוד השופטת טולקובסקי בת.א. (שלום ת"א) 211112-02
מרידור דניאל נ' בית"ר רמת גן, מרכז הספורט הארצי לבית"ר.

ד"ר דרורה פלפל, מציינת בספרה, "הספורט בראי המשפט", הוצאת פרלשטיין-גנוסר 1994, בעמ' 272, כדלקמן: "סעיף 7 לחוק הספורט מחייב אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות ואיגוד, לבטח את הספורטאים שנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות על ידם או מטעמם. חובת הביטוח היא בעת משחק ולא בעת אימון".

כן ראה בעניין זה, פסק דינו של כב' השופט שנלר, בת.א (שלום פ"ת) 1449/00 בועז סנדלר נ' עירית פתח - תקווה, שם נקבע :"...הרובד השני, עניינו פעילות ספורט תחרותית. כפי שצויין לעיל, הן ביחס לחובת הביטוח והן ביחס לנושא הבדיקות הרפואיות, מצויין מפורשות כי לא מדובר בפעילות ספורט מאורגנת, אלא בתחרות ספורט מאורגנת... המסקנה המתבקשת הינה, שרק פעילות ספורט תחרותית, מאורגנת, הממלאת אחר הסממנים המפורטים לעיל, תחייב עריכת ביטוח ובדיקות רפואיות מוקדמות."
נראה על כן כי חוק הספורט, אינו קובע חובת ביטוח רחבה וכללית המתייחסת לכל פעילות ספורט, באשר היא ומבחין באופן ברור בין המונח "פעילות ספורט" למונח "תחרות ספורט".
בענייננו, מדובר היה במשחק אימון בו השתתף התובע, להבדיל מהשתתפות בתחרות ספורט, הרי שבמצב כזה טרם קמה החובה לבטח את התובע, כאמור בסעיף 7 (א) לחוק הספורט.

באשר לטענת התובע כי הובטח כי יבטחוהו או כי יצרו מצג שכזה- לא אוכל בשלב זה להידרש למחלוקת זו.

לאור האמור לעיל מוצע לתובע לשקול המשך צעדיו.
לתז"פ ליום 2/9 למתן החלטה בדבר אופן המשך ההליכים בתיק.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשע"ד, 23 יולי 2014, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 15363-08/12 גבריאל פרל נ' קופת תגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים בע, מרכז הפועל, עמותת קוסל לחינוך גופני לתרבות הפנאי ולקידום הבריאות (פורסם ב-ֽ 23/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים