Google

משה זינגל - ועדת האתיקה (הארצית) המחוזית של לשכת עוה"ד ועד מחוז תל-אביב והמרכז

פסקי דין על משה זינגל | פסקי דין על ועדת האתיקה (הארצית) המחוזית של לשכת עוה"ד ועד מחוז תל-אביב והמרכז

45084-07/14 עמלע     28/07/2014




עמלע 45084-07/14 משה זינגל נ' ועדת האתיקה (הארצית) המחוזית של לשכת עוה"ד ועד מחוז תל-אביב והמרכז








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים
לפני כבוד השופט יעקב צבן
, סגן נשיא

עמל"ע 45084-07-14



המבקש
משה זינגל


נגד

המשיבה
ועדת האתיקה (הארצית) המחוזית של לשכת עוה"ד ועד מחוז תל-אביב והמרכז

החלטה

1.
לפניי בקשה לעיכוב ביצוע פסק דינו של בית הדין הארצי של לשכת עוה"ד בתיק בד"א פ/ 54/12, שניתן ביום 16.7.14.

פסק הדין דחה את הערעור שהגיש המבקש על פסק דינו של בית הדין המחוזי של לשכת עוה"ד (ד"מ פ/104/12). בית הדין המשמעתי המחוזי הרשיע את המבקש בעבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין, לפי סעיפים 53 ו- 61 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א- 1961 (להלן: "החוק"); התנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע, לפי סעיף 61(3) לחוק; והיעדר יחס של כבוד ופגיעה בכבוד בית המשפט, לפי סעיף 61(2) לחוק וסעיפים 2 ו- 31 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), תשמ"ו- 1986. בגין אלו, נגזרו על המבקש השעיה של 40 יום החל מיום 16.7.14, השעיה על תנאי למשך 7 חודשים לפיה לא יעבור המבקש במשך 3 שנים מיום 24.4.14 עבירות הפוגעות בכבוד המקצוע ותשלום הוצאות בסך של 15,000 ש"ח.

2.
ביסודו של ההליך המשמעתי מצויה המחאה אישית על סך של 5,625 ש"ח שמסר המבקש למזכירות בית המשפט עבור אגרת בית משפט, אשר חוללה בהיעדר כיסוי מספיק. אין חולק על ביצוע המעשה ובפי המבקש טענות לתום לב ולשגגה במסירת המחאה מחשבון לא פעיל על שם משרדו. בסופו של יום, כאמור, הורשע המבקש ונגזר דינו. הערעור נדחה תוך שנקבע שהמבקש הודה בביצוע המעשה והעונש שהושת עליו סביר בשים לב לחומרת מעשיו, הערך המוגן של כבוד המקצוע ומדיניות הענישה, בשים לב לניהול הגנתו שנחשדה כהגנת בדים ונסיבותיו האישיות.

3.
בבקשה בה עסקינן עותר המבקש לעיכוב ביצוע גזר הדין עד להכרעה בערעור שהגיש לבית משפט זה על פסק דינו של בית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין. אדניה של הבקשה במצבו הרפואי ובהיעדר כוונה למסור המחאה ללא כיסוי למזכירות בית המשפט. מטעמי צנעת הפרט, אציין אך כי המבקש נזקק לטיפולים רפואיים בחו"ל והטיפול הבא נקבע לחודש ספטמבר הקרוב. עוד נטען כי לדעת הרופאים העבודה הינה "סם חיים" עבור המבקש. המבקש עומד על היעדר כוונה,
מציין את גילו בן 79 שנים, ואת 52 שנות עבודתו ללא דופי וביושרה במקצוע. חוב ההמחאה סולק, לגרסת המבקש, מיד עם חילול ההמחאה ובשנית במהלך הדיון בבית הדין הארצי של הלשכה. במכלול הדברים, טוען המבקש כי גזר דינו אינו הולם את נסיבותיו האישיות ולפיכך סיכויי הערעור טובים. מבחינת מאזן הנוחות- נטען כי השעייתו לאלתר ותשלום הוצאות בהיקף משמעותי יגרעו מיכולתו לממן את הטיפול הרפואי בחו"ל עד כדי ביטולו, כן הינו עו"ד יחיד במשרד. אשר על כן, מבוקש עיכוב ביצוע גזר הדין עד להכרעה בערעור.

4.
המשיבה התנגדה לעיכוב הביצוע וסמכה ידיה על פסק דינו של בית הדין הארצי של הלשכה. לשיטתה, סיכויי הערעור אינם גדולים; המבקש הודה במעשיו ועסקינן
בערעור בגלגול שלישי והתערבות ערכאת הערעור מוגבלת אך ורק למקרים של סטייה קיצונית ממדיניות הענישה ותכליותיה ואין זה המקרה, בפרט בשים לב למידת הריסון הרבה בה נוקטים בתי המשפט בהתערבותם בהחלטות ופסקי דין של בתי הדין למשמעת של לשכת עורכי הדין המופקדים מכח מומחיותם על הדין המשמעתי של לשכת עוה"ד בישראל. ב"כ המשיבה הוסיף והדגיש כי המערער לא נטל אחריות על מעשיו, לא הפנים את הלקח ולא הביע חרטה. טרם סיום, התייחס ב"כ המשיבה לאופן ניהול הגנתו של המבקש בבתי הדין של לשכת עוה"ד ואף לפני בית משפט זה. מבחינת מאזן נוחות- נטען כי עסקינן במשרד עו"ד בו מועסקים שני עורכי דין שכירים, כך עולה מאתר האינטרנט של המשרד, ועל כן מאזן הנוחות אינו נוטה לטובת המבקש.
דיון והכרעה
5.
ככלל, ביצועו של

פסק דין
של בית דין משמעתי לא יעוכב אף אם אינו חלוט, כך נקבע בסעיף 72 לחוק לשכת עורכי הדין. יחד עם זאת, הוקנתה לבית הדין המשמעתי ולערכאות הערעור הסמכות להורות על עיכוב ביצוע פסק הדין "עד להכרעה בערעור או עד למועד מוקדם מזה שיקבע, בתנאים שיקבע או בלא תנאים" (סעיף 72(א1) לחוק). דינו של עיכוב ביצוע

פסק דין
של בית הדין המשמעתי כדין עיכוב

פסק דין
של בתי המשפט. הווה אומר:
ביצוע ההחלטה יעוכב ככל שיוכיח המבקש כי סיכויי הערעור טובים ומאזן הנוחות נוטה לטובתו, היינו שיתקשה להשיב את המצב לקדמותו ככל שיתקבל הערעור (ראה למשל עמל"ע (י-ם) 18199-01-11 מבקשים נ' לשכת עורכי הדין בחיפה (לא פורסם, ניתן ביום 16.2.11)). יחסי הגומלין בין התנאים לעיכוב ביצוע הוגדרו בפסיקה כ"מקבילית המוחות" (ע"א 8786/13 אברהם ביאלוסטוצקי נ' עו"ד מוטי בן ארצי (לא פורסם, ניתן ביום 11.2.14)).

6.
מהכלל אל הפרט- לא התרשמתי כי למבקש סיכוי סביר לקבלת הערעור.

עסקינן בערעור "בגלגול שלישי" והתערבות בתי המשפט בפסק הדין של הלשכה הינה במשורה ואך ורק במקרים של סטייה קיצונית מהדין או מהצדק. סיכויי הערעור ייבחנו על פי כללי ההתערבות בפסק הדין של הערכאות המשמעתיות. המבקש הודה בביצוע המעשה של מסירת שיק ללא כיסוי והורשע לאחר שלא נמצא בפיו הסבר המניח את הדעת למעשיו. גזר הדין ניתן לקולא מתוך התחשבות במצבו הרפואי של המבקש, בגילו ובשנות הוותק הארוכות שלו במקצוע. ערעור על ההרשעה לרבות גזר הדין נדחה על ידי בית הדין הארצי של הלשכה. ערעור על קולת העונש אף הוא נדחה אך לא לפני שבית הדין קבע כי מקובלות עליו טענות המערערת והיה מחמיר בענישה אילולא גילו ומצבו של המבקש (סעיף 11 לפסק הדין). צא ולמד, שתי ערכאות נדרשו לעניין, הפכו כל אבן וגזרו את עונשו לקולא בהתחשב בנסיבותיו האישיות ואחריות שנטל על עצמו על סף חתימת ההליך. בנסיבות העניין, שוכנעתי כי לא הסתייע בידי המבקש לצלוח את המשוכה של סיכויי הערעור.

7.
מעבר לנדרש- עיכוב הביצוע נדרש לשני עונשים: השעיה לתקופה של 40 יום והוצאות בסך של 15,000.

פסק דין
כספי יעוכב רק במקרים חריגים ונדירים, בהם יוכח שלא ניתן יהא לגבות את הכספים בחזרה או כי ביצוע מיידי של פסק הדין יגרום למבקש נזק בלתי הפיך (ע"א 9128/11 ד"ר מוניר טנוס נ' בולוס ובניו חברה לאירוח ולתיירות בע"מ (לא פורסם, ניתן ביום 25.2.14)). טענתו של המבקש לנחיצות הכספים לצורכי טיפול דחוף בחו"ל לא הוכחה ואין חשש מפני השבת הכספים במידת הצורך. לעניין ההשעיה, העונש ניתן במידת החסד תוך התחשבות בכל טיעוניו של המבקש והצורך שלו בהמשך עבודתו כ"סם חיים". מצבו של המבקש אינו מקנה למבקש חסינות מפני הדין. הפרשה כולה משתרעת על פני למעלה מארבע שנים וטוב היה להביאה לתומה.

8.
אשר על כן, הבקשה נדחית.

בנסיבות העניין, איני עושה צו הוצאות.

ניתנה היום, א' באב התשע"ד, 28 ביולי 2014, בהעדר הצדדים.













עמלע בית משפט מחוזי 45084-07/14 משה זינגל נ' ועדת האתיקה (הארצית) המחוזית של לשכת עוה"ד ועד מחוז תל-אביב והמרכז (פורסם ב-ֽ 28/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים