Google

גולן כהן - מרכז לפזיותרפיה ובריאות-דוד כהן

פסקי דין על גולן כהן | פסקי דין על מרכז לפזיותרפיה ובריאות-דוד כהן

4017-02/14 תק     24/07/2014




תק 4017-02/14 גולן כהן נ' מרכז לפזיותרפיה ובריאות-דוד כהן








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 4017-02-14 כהן נ' ובריאות-דוד כהן





בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו


תובע

גולן כהן


נגד


נתבע

מרכז לפזיותרפיה ובריאות-דוד כהן




פסק דין


זוהי תביעה לביטול עסקה לרכישת מדרסים.

טענות התובע
1.
ביום 2.7.13
הגיע התובע לבית העסק של הנתבע והזמין מדרסים, תמורתם שילם סך של 1,463 ש"ח. הובטח לתובע כי המדרסים יסופקו לו בתוך חודש ימים. בחלוף שלושה חודשים, משלא סופקו המדרסים לתובע, פנה התובע לנתבע ושאל מה קורה עם ההזמנה. מזכירת הנתבע אמרה לתובע כי המדרסים בחנות, אך לא ידעה להשיב לתובע מדוע לא הודע על כך לתובע. על כן ביקש התובע לבטל את העסקה.

2.
אז הודיע הנתבע לתובע, כי עליו להגיע לקחת את המדרסים וכי אינו רשאי לבטל את העסקה.
3.
התובע דורש ביטול העסקה והשבת כספו.

טענות הנתבע
4.
הנתבע טוען כי התובע אכן רכש מדרסים והובטח לו כי אלה יסופקו בתוך חודש ימים. נאמר לתובע כי אם קבלת המדרסים תימסר לו הודעה על כך, ובמקביל עליו לפנות לנתבע בחלוף חודש לברר האם הגיעו.
5.
ביום 26.7.13 הגיעו המדרסים ולתובע נמסרה הודעה כי עליו לבוא ולקחתם. התובע התעלם מההודעה ובחלוף שלושה חודשים כאשר התקשר, נאמר לו כי המדרסים ממתינים עבורו כבר חודשיים. בתגובה, זעם התובע וביקש לבטל את העסקה.
6.
אז יצר הנתבע קשר עם התובע, הבהיר לו כי עוד ביום 26.7.13 הודיע לו על קבלת המדרסים, כי מדובר במדרסים שיוצרו על-פי התאמה אישית ואף האחריות עליהם הינה לשלוש שנים.

דיון והכרעה
7.
השאלות שבמחלוקת הינה האם ביום 26.7.13 מסר הנתבע או מי מטעמו הודעה לתובע כי הגיעו המדרסים וכי עליו להגיע ולקחתם והאם נתונה לתובע הזכות לבטל את העסקה.
8.
התובע העיד כי כחודש לאחר הזמנת המדרסים, התקשר לחנות הנתבע והמזכירה בחנות הודיעה לו כי המדרסים טרם הגיעו וכי הם בדרך. לאחר כשבוע שוב התקשר התובע לחנות הנתבע ונאמר לו כי המדרסים טרם הגיעו. לאחר שלושה חודשים, משלא קיבל התובע הודעה כי המדרסים הגיעו, התקשר שוב לחנות הנתבע ואז נאמר לו כי המדרסים הגיעו מזמן. התובע זעם על כך שלא הודיעו לו שהמדרסים הגיעו וביקש לבטל את העסקה.

9.
מנגד, העיד הנתבע כי עם קבלת המדרסים ביום 26.7.13, נמסרה לתובע על ידי מזכירתו הודעה על הגעתם ונאמר לו כי עליו לבוא לקחתם. גרסתו של הנתבע נתמכה בפלט של שיחות יוצאות של הנתבע (נ/1), ממנו עולה כי ביום 26.7.13 בוצעה שיחה מחנות הנתבע למספר הטלפון הנייד של התובע. הנתבע העיד, כי מזכירתו השאירה לתובע הודעה במשיבון, בהתאם לנוהל.
10.
יוצא אפוא, שטענת התובע כי לא קיבל הודעה על הגעת המדרסים נסתרת לנוכח פלט השיחות היוצאות של הנתבע, ממנו עולה כי כ-24 יום לאחר הזמנת המדרסים נמסרה לתובע הודעה על הגעתם. עובדה זו אף אינה מתישבת עם גרסת התובע כי חודש לאחר ההזמנה, נאמר לו כי המדרסים טרם הגיעו לחנות.
11.
לאור האמור, אני קובעת, כי הנתבע לא הפר את התחייבותו כלפי התובע ולתובע לא קמה הזכות לביטול העסקה.
12.
יצוין, כי מדובר בטובין שיוצרו בהתאמה אישית עבור התובע, ועל כן אף לא נתונה לתובע הזכות לביטול העסקה לפי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשס"א-2010.
13.
לפיכך אני דוחה את התביעה. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות. מובהר, כי התובע זכאי לקבל את המדרסים מהנתבע.




פסק הדין ניתן לערעור ברשות בלבד. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.



ניתוח/הערות









ניתן היום,
כ"ו תמוז תשע"ד, 24 יולי 2014, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 4017-02/14 גולן כהן נ' מרכז לפזיותרפיה ובריאות-דוד כהן (פורסם ב-ֽ 24/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים