Google

אהרון כהן - אלון כהן

פסקי דין על אהרון כהן | פסקי דין על אלון כהן

23903-03/13 תט     07/08/2014




תט 23903-03/13 אהרון כהן נ' אלון כהן








בית משפט השלום בצפת



ת"ט 23903-03-13 כהן נ' כהן




תיק חיצוני: 0818858123




בפני

כב' הרשמת
ברכה לכמן


תובע

אהרון כהן


נגד


נתבע

אלון כהן



החלטה

זוהי התנגדות לביצוע
4 שיקים המשוכים מחשבונו של הנתבע בסכום כולל של 7,950 ש"ח.

לגרסת הנתבע, הוא רכש מהתובע סולר להסקה ביתית ומסר לידיו בתמורה את השיקים נשוא ההתנגדות. מאחר ונמצא שהסולר שסופק הינו סולר לתחבורה ולא להסקה ביתית, דבר שיצר אדים רעילים בבית הנתבע, הגיע התובע לאחר שבועיים, שאב את הסולר ומילא אותו בסולר להסקה ביתית. כתוצאה מכך, נגרמו לתובע נזקים, תיקון התנור בעלות 2,000 ₪, צביעת הסלון והמטבח בעלות של 5,500 ₪. בנסיבות אלו, טען הנתבע בהתנגדות, לכשלון תמורה מלא ולטענת קיזוז.

הנתבע נחקר על תצהירו. במהלך החקירה העיד הנתבע כי ביצע בביתו את העבודות המפורטות לעיל ובהתאם ניתנה החלטה שעל הנתבע להמציא לצד שכנגד ולתיק בית המשפט את המסמכים הנוגעים לביצוע העבודות. עוד נמצא בחקירה שגרסתו של הנתבע בדבר אספקת סולר לתחבורה ולא סולר להסקה ביתית, לא נסתרה.

הצדדים הגישו סיכומים בכתב ומכאן ההחלטה.

בסיכומיו, הודיע הנתבע, שלא עלה בידיו לאתר מסמכים הנוגעים לעבודות שבוצעו בביתו בעקבות הנזקים כמפורט לעיל, לא קבלות ולא חשבוניות, אך בדעתו להגיש לבית המשפט תצהיר מטעם בעלי המקצוע שביצעו את העבודה.

מנגד, נטען בסיכומי התובע, שאי הגשת המסמכים בדבר אותן עבודות נטענות, ששווי אותן עבודות בשווי השיקים שהוגשו לביצוע, פועל לרעת הנתבע. לטענת הנתבע מדובר בכישלון תמורה חלקי לא קצוב שאינו מזכה ברשות להתגונן.

לאחר ששקלתי ובחנתי את טענות בעלי הדין, בהתחשב בעובדה שהצדדים אינם חלוקים על הסכם ההתקשרות, במסגרתו סיפק התובע סולר לנתבע שתמורתו שילם הנתבע בשיקים נשוא ההתנגדות, אני קובעת שאין כל בסיס עובדתי לטענה בדבר כישלון תמורה מלא, כנטען בהתנגדות והיא נדחית על הסף. בנסיבות אלו, נדחית טענת התובע כי מדובר בטענה לכישלון תמורה חלקי בלתי קצוב. כאמור, הצדדים אינם חולקים על העובדה כי התובע סיפק לנתבע, בסופו של דבר, את הסולר להסקה ביתית, שעבורו מסר לידיו את השיקים.

עם זאת, עומדת לנתבע, הטענה בדבר קיזוז בגין העבודות הנטענות שביצע בביתו בשל הנזקים הנטענים שנגרמו בשל אספקת סולר לתחבורה ולא להסקה ביתית. עדותו של הנתבע בעניין הנזקים לא קרסה או לא נתגלה מתוכה שמדובר בהגנת בדים. חרף העובדה שהנתבע לא המציא מסמכים הנוגעים לעבודות הנטענות, אני מאפשרת לו להגיש את ראיותיו בעניין זה, בכפוף להוראות כל דין.

התוצאה, שההתנגדות מתקבלת לגבי טענת הקיזוז בלבד.

ההליך יעבור לפסים של סדר דין מהיר. תצהיר הנתבע התומך בהתנגדות ישמש ככתב הגנה בתיק והצדדים ישלימו מסמכים בהתאם להוראות הדין.

הוצאות ההליך בסך של 1,200 ₪ יבואו בחשבון בהתאם לתוצאות ההליך העיקרי.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.


ניתנה היום, י"א אב תשע"ד, 07 אוגוסט 2014, בהעדר הצדדים.













תט בית משפט שלום 23903-03/13 אהרון כהן נ' אלון כהן (פורסם ב-ֽ 07/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים