Google

מוסך אליק ובניו, רונן מזרחי, אברהם מזרחי ואח' - הכשרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על מוסך אליק ובניו | פסקי דין על רונן מזרחי | פסקי דין על אברהם מזרחי ואח' | פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח בע"מ

1567-05/13 א     04/09/2014




א 1567-05/13 מוסך אליק ובניו, רונן מזרחי, אברהם מזרחי ואח' נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ








בית המשפט המחוזי בירושלים
לפני כבוד השופט רם וינוגרד


04 ספטמבר 2014
ת"א 1567-05-13 הכשרה חברה לביטוח בע"מ
נ' מוסך אליק ובניו
ע.מ 56833155 ואח'






מספר בקשה:19
המבקשים
1
.
מוסך אליק ובניו
ע.מ 56833155

2
.
רונן מזרחי

3
.
אברהם מזרחי

4. רינה מזרחי

5
.
עזבון אליעזר מזרחי ז"ל


ע"י ב"כ
עו"ד מיכאל שטיינר

נגד

המשיבה
הכשרה חברה לביטוח בע"מ


ע"י ב"כ
עו"ד אלישע אטיאס



החלטה


1.
מנספחי הבקשה לביטול העיקולים עולה כי המומחים שחוות-דעתם צורפה לה מציעים תרחיש עובדתי שונה מזה של מומחי המשיבה בנוגע לדרך בה התפרצה השריפה, כאשר הם מבססים תרחיש זה הן על סימני השריפה בשטח כפי שפורשו על ידם והן על עדויות שגבו מעובדים במוסכים. עם זאת, לא ניתן לומר כי בשלב מוקדם זה יש באמור בחוות-הדעת כדי לקעקע את הקביעות בחוות-הדעת מטעם המשיבה, מה גם שבין אלה האחרונות מצויה חוות-דעת של חוקר השריפות מטעם שירותי כבאות והצלה ירושלים, ובוודאי שאין מקום לקביעה א-פריורית לפיה חוות-דעת זו מוטה, כפי שמנסים המבקשים להציג.

2.
הראיות שהציגו המבקשים מחלישות את עוצמת הראיות שבידי המשיבה בנוגע למקור ההצתה, אך לא בדרך שיש בה כדי לאיין את הקביעה לפיה קיימות ראיות מהימנות לכאורה לקיומה של עילת תביעה. יובהר כי על אף שהטענות בנוגע
לבניית הצריף על הגג על ידי מבוטחת המשיבה לא מצאו מענה של ממש בתשובת המשיבה (ולכל הפחות יש בכך כדי להצביע על האפשרות להשתת אשם תורם משמעותי על מבוטחת המשיבה), הרי שאין בהן כדי לאיין את המסקנה הלכאורית העולה מראיות המשיבה בנוגע לאחריות המבקשים. מכל מקום, שעה שבשלב זה עדיין קיימת תשתית ראייתית מספקת לקיומה של עילת תביעה, אף אם הועלו סימני שאלה בנוגע לעוצמתה, וכאשר המבקשים פעלו באופן מובהק ביותר להברחת נכסיהם (ולמעשה נראה כי בבקשתם הם מודים בכך לכל הפחות ככל שהדברים נוגעים להעברת הזכויות במקרקעין מהמבקש 2 למבקשת 4), הרי שהכף נוטה לעבר הותרת העיקולים על כנם בשלב זה של הדיון. מאידך, בשל השוני בתמונה הראייתית נראה שיש מקום להורות על הגדלת סכום הערבון להבטחת נזקי המבקשים.

3.
אבהיר שלא מצאתי לנכון להיעתר בשלב זה לבקשת הצדדים לאפשר להם לחקור כבר בשלב זה את כל המומחים, החוקרים והעדים. היעתרות לבקשה מעין זו כמוה כשמיעת התובענה העיקרית כולה במסגרת הדיון בסעד זמני, ולכך אין כל הצדקה עניינית או אחרת.

4.
לפיכך לא מצאתי לנכון להורות על ביטול העיקול על המקרקעין ועל כלי הרכב. עם זאת, כתנאי להותרת העיקולים על כנם תפקיד המשיבה סכום נוסף של 100,000 ₪ עד ליום 1.10.14.

5.
בהסכמת המשיבה אני מורה ביטול העיקול הזמני על פוליסות ביטוח המנהלים שעל שמו של המבקש 3, בכפוף לכך שאלה לא יבוטלו ושהפרמיות בגינן ישולמו כסדרן (ככל שהמבקש 3 אינו זכאי לפטור מתשלום פרמיות בשלב זה בשל מצבו).

6.
אשר לבקשה לגילוי ועיון במסמכים: ככל שבידי המשיבה הסרטונים הלא תקינים – עליה להעבירם לידי המבקשים; מאחר והמשיבה הצהירה שאין בידה את פלט מערכות האזעקה והדו"ח הרי שלא ניתן לעשות צו בעניין זה (יתכן כי בעקבות הפניית שאלות ממוקדות ניתן יהיה לדעת בידי מי קיים פלט מעין זה); דו"ח החקירה חוסה לכאורה תחת כנפי החסיון. בעניין זה ניתן יהיה להכריע באופן סופי, ככל שיידרש הדבר, לאחר עיון בדו"ח; על המשיבה להעביר לידי המבקשים את חוות-דעתו של המהנדס יקי נחמן, ששכר טרחתו נתבע על ידה. המשיבה תעביר לידי המבקשת את הנדרש בתוך 30 יום.

7.
קדם משפט יתקיים ביום 17.9.14 בשעה 10:00.


המזכירות תשלח העתק מההחלטה לצדדים.

ניתנה היום,
ט' אלול תשע"ד, 04 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.









א בית משפט מחוזי 1567-05/13 מוסך אליק ובניו, רונן מזרחי, אברהם מזרחי ואח' נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים