Google

חזי כהן, אייל רייף - איתן גולדברג

פסקי דין על חזי כהן | פסקי דין על אייל רייף | פסקי דין על איתן גולדברג

4625-06/13 א     08/09/2014




א 4625-06/13 חזי כהן, אייל רייף נ' איתן גולדברג








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 4625-06-13 גולדברג נ' כהן ואח'




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
20

בפני

כב' השופטת
הדס פלד


מבקשים

1
.
חזי כהן

2
.
אייל רייף


נגד


משיב

איתן גולדברג



החלטה

ביום 25.6.14 ניתנה החלטה בבקשה התובע להורות לנתבעים להוציא מתצהיר הראיות מטעמם תוצאות בדיקת פוליגרף ומכתב מיום 23.3.05 וכן למחיקת סעיפים העוסקים במסמכים אלה. הוחלט לקבל הבקשה לענין תוצאות בדיקת הפוליגרף ולדחותה בקשר עם המסמך מיום 23.3.05.
כן נקבע, כי לתגובת המשיבים לא צורף ההסכם מחודש יולי 2009, אליו הפנו הנתבעים בסעיף 15 לתצהירם ואשר לא צורף לתצהיר, ועל כן לאחר שהנתבעים יצרפו את ההסכם לתגובתם, תינתן תגובת התובע והחלטה.

ביום 8.7.14 הוגשה תגובת התובע במסגרתה הסכים לצירופו של ההסכם "אך ורק בכפוף לכך שיותר לו לשגר לנתבעים שאלון נוסף ודרישה משלימה לגילוי ועיון במסמכים ספציפיים הנדרשים נוכח צירופו של הסכם זה". המסמכים שנדרשו הם היתרי הבנייה שניתנו לבניית יחידות הדיור על המקרקעין נשוא התובענה, כל ההסכמים שנעשו בין הנתבעים ו/או מי מהם ו/או מי מטעמם לבין הקבלנים שבנו את יחידות הדיור על המקרקעין, כל הסכמים שנעשו בין הנתבעים ו/או מי מהם לבין רוכשי יחידות הדיור שנבנו על המקרקעין ומסמכים הנוגעים לתשלומים שבוצעו לפי ההסכם.

התובע טוען, כי לא ברורה רלוונטיות ההסכם למחלוקת בין הצדדים שעניינה בהסכם ההלוואה שנעשה בחודש נובמבר 2007. עיון בהסכם מחודש יולי 2009 מעורר לטענת התובע שאלות רבות הנוגעות למועד התחלת הבנייה ועוד. לטענת התובע, לו היו הנתבעים מגלים את ההסכם בתצהיר גילוי המסמכים, הייתה לו אפשרות לשלוח שאלון בקשר להסכם וכן לעתור לגילוי מסמכים ספציפיים נוספים. על כן, מבקש הוא ליתן צו לשלוח שאלון ודרישה לגילוי מסמכים ספציפיים נוספים לנתבעים ולהתיר לו להגיש תצהירים משלימים מטעמו לאחר עיון במסמכי הנתבעים.

בתשובתם לתגובה, טענו הנתבעים כי המסמכים המבוקשים אינם רלבנטיים לבירור המחלוקת נשוא התובענה וכי אין ולו טעם אחד המצדיק גילויים, בפרט לאור השלב בו מצוי התיק – לאחר הגשת תצהירי עדות ראשית מטעם הצדדים. לטענתם, ההסכם מיולי 2009 הוא ראיה חשובה שנועדה להוכיח כי הספיקו למכור חלק מהמגרש, ובעזרת כספי התמורה מהמכירה עלה בידם להשלים את בניית יחידות הדיור, ללא צורך בקבלת כספי ההלוואה.

אין בפני
בקשה לצירוף ההסכם כראיה. מהטעם הזה אין בפני
נימוקים הנדרשים להכרעה בשאלת הרלוונטיות של המסמך מחד וההשלכה על טענות התובע מאידך.
לו היתה מוגשת, צריכה היתה להיתמך בתצהיר ובנימוקים מדוע לא גולה המסמך במסגרת הליך הגילוי ומה החשיבות בצירופו בשלב זה של ההליך. על פניו, מדובר בהסכם המאוחר להסכם ההלוואה ואין קשר בין הדברים. כמו כן, לא הוזכרה טענה הקשורה להסכם בבקשת הרשות להגן. אף אם היה המסמך מצורף לראיות, ספק אם יש להרשות פתיחת הליך הגילוי מחדש ונראה כי ניתן להסתפק בהגשת תצהיר משלים. כך או כך, בהיעדר בקשה לצירוף ההסכם לראיות, לא נדרשת הכרעה בשלב זה.



ניתנה היום, י"ג אלול תשע"ד, 08 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.













א בית משפט שלום 4625-06/13 חזי כהן, אייל רייף נ' איתן גולדברג (פורסם ב-ֽ 08/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים