Google

ירון אברהם רוזנפלד - הילה רז

פסקי דין על ירון אברהם רוזנפלד | פסקי דין על הילה רז

19929-06/14 תאח     28/10/2014




תאח 19929-06/14 ירון אברהם רוזנפלד נ' הילה רז








בית משפט השלום ברחובות



תא"ח 19929-06-14 רז נ' רוזנפלד




תיק חיצוני:



בפני

כב' הרשם
איתי רגב


מבקש

ירון אברהם רוזנפלד



נגד


משיבה

הילה רז



החלטה

בפני
בקשה להורות על ביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה ביום 16.7.14.

בעל דין שקיבל פס"ד במעמד צד אחד, רשאי להגיש בקשה לביטולו לאותה ערכאה. זכות הגישה לערכאות הינה זכות יסודית ולא בנקל ינעל בית המשפט את שעריו לפני המתדיינים. העדפה של ממש היא לקבל הכרעות שיפוטיות לאחר דיון ממצה לגופו של עניין ובמעמד שני הצדדים.

לגוף המחלוקת בין הצדדים טען המבקש כי כל מחלוקת שהיתה במהלך תקופת השכירות בינו לבין המשיבה נפתרה בהסכמה וכי שילם את דמי השכירות הנדרשים עד למועד שבו נתבע ונדרש לפנות את הנכס.
באשר לבקשה לביטול פסק הדין טען המבקש כי לא ראה מעולם את השליח מטעמה של המשיבה. לדברי המבקש: "התצהיר הוא שקרי. בתצהיר עצמו הוא מציין שהוא הדביק על הדלת או עשה מה שעשה ... אין לי שום אינדיקציה לבדוק אם זה נכון או לא נכון. אני לא הייתי בבית באותה תקופה, אבי היה חולה במחלה סופנית, הוא בחיפה, אני הייתי איתו רוב הזמן" (פרוטוקול הדיון מיום 21.10.14, עמוד 2, שורות 2 – 9). המבקש ויתר על חקירתו של השליח שהתייצב לדיון ביום 21.10.14.
המשיבה, באמצעות בא-כוחה, חזרה על התגובה שהגישה לבקשה לביטול פסק הדין. המשיבה הצביעה על כך שפסק הדין ניתן על סמך תצהירו של השליח בו תיאר השליח כיצד הגיע לבית המבקש ביום 11.6.14, המתין לו ושוחח עמו בטלפון, ולבסוף פגש בו בשעות הערב כאשר זה יצא לטייל עם כלבו ומסר לידיו את כתב התביעה. השליח ציין בתצהירו כי המבקש סירב לחתום על אישור המסירה.
משלא נחקר השליח, מקובלת עלי גרסתו, ומשכך אני קובע כי כתב התביעה הומצא למבקש כדין במועד המצוין בתצהיר.

משכך, המבקש אינו זכאי לביטול פסק הדין משיקולי צדק.


יחד עם זאת, בית המשפט רשאי לבטל את פסק הדין גם
לפי שיקול דעתו. במסגרת זאת, נשאלות שתי שאלות: מהי סיבת המחדל, ומהם סיכויי ההגנה.
ככלל, ככל שהטעם למחדל הנתבע נראה פחות כזלזול בביהמ"ש ובהליך או בהתרשלות מצדו, כן תגבר הנטיה לסלחנות כלפיו. וככל שטענות ההגנה ראויות יותר להתברר, כך לא רק שתגבר הנטיה לבטל את פסק הדין, אלא שגם יפחת משקלו של הטעם למחדל במכלול השיקולים
.

המבקש נמנע עד כה מלפרט את טענות ההגנה, וכל שציין בבקשותיו שהוגשו לתיק כי יש לו "טענות הגנה מהותיות". כך, למשל, בבקשה מיום 12.7.14 ובזו מיום 12.8.14. רק בדיון עצמו, כשלושה חודשים לאחר שניתן פסק הדין, הזכיר המבקש מקצת מטענות ההגנה, מבלי לפרטן ומבלי להציג כל אסמכתא לתמיכה בהן. כבר נקבע כי בבקשה לביטול

פסק דין
אין די בהצגתה של הגנה בדוחק ויש להראות הגנה איתנה יותר.

13
מכאן, כי גם מטעמים שבשיקול דעת בית המשפט, לא עלה בידי המבקש להצדיק את מתן הסעד המבוקש על ידו.

מכל הטעמים דלעיל, נראה כי מן הדין לדחות את הבקשה לביטול פסק-הדין, וכך אני מורה בזה. אני מחייב את המבקשת בהוצאות המשיבה בסך 1,500 ₪.

ההחלטה תישלח לצדדים.

ניתנה היום, ד' חשוון תשע"ה, 28 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.










תאח בית משפט שלום 19929-06/14 ירון אברהם רוזנפלד נ' הילה רז (פורסם ב-ֽ 28/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים