Google

שחדה בו - דוד שטרן

פסקי דין על שחדה בו | פסקי דין על דוד שטרן

36929-09/14 סעש     31/12/2014




סעש 36929-09/14 שחדה בו נ' דוד שטרן








בית דין אזורי לעבודה בירושלים




סע"ש 36929-09-14 בו נ' שטרן




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בקשה מס' 1






בפני

כב' השופטת
שרה ברוינר ישרזדה


מבקש

שחדה בו


נגד


משיב

דוד שטרן



החלטה
1.
לפני בקשת התובע לפטור מאגרה.
2.
אליבא דתובע, הוא נעדר הכנסות חודשים ארוכים בטרם פיטוריו הנטענים על ידי הנתבעת שכן התובעת הפסיקה לספק לו עבודה. שתים מתוך רעיותיו חולות,והוא נסמך על עזרתם של בני משפחה ובעיקר של בנו אחמד שהוא בעלחנות מכולת. לטענתו אין הוא מסוגל לעמוד בתשלום האגרה.
3.
הנתבעת מתנגדת לבקשה. לטענתה מתוך תצהיריו של התובע עצמו עולה כי יש באפשרותו לגיסס משאבים כספיים מבני משפחה, כי הוא מתגורר בנכס השיך לאחת מנשותיו וכי לא הובהר מדוע אין נשותיו האחרות עובדות.

לאחר עיון בבקשה ובהשלמות לה וכן בתגובת הנתבע ובתשובת התובע לה , להלן הכרעתי:
4.
בהתאם להוראות תקנה 12 (ב) לתקנות בית הדין לעבודה (אגרות) תשס"ח 2008 (להלן: תקנות האגרות) שניים הם התנאים המקדימים להעתרות לבקשה לפטור מתשלום אגרה: האחד, כי אין ביכולתו של המבקש לשלם את האגרה. השני, "נראה לבית הדין כי ההליך מגלה עילה".
5.
אשר לעילת התביעה - בשלב המקדמי בו נבחנת שאלה זו די שמבקש הפטור יניח ראשית ראיה הנלמדת מפני הדברים כי אין המדובר בתביעה המופרכת על פניה. לטעמי, עמד התובע בנטל זה ולו באופן חלקי ביחס לחלק מרכיבי התביעה ולחלק מסכומיה.
6.
האגרה בה חב התובע עומדת על כ- 2,200 ₪. התובע ניסה לשכנע את בית הדין כי אין ביכולתו לשאת באגרה האמורה בנימוקים שהובאו בקצרה לעיל. התובע צרף דף בנק שלו ואולם דומה כי פעילותו הכלכלית של התובע לא התנהלה במסגרת אותו חשבון בנק, כאשר
כעולה ממסמכים שצורפו לכתב התביעה,גם את שכרו מהנתבעת משך התובע במזומן. התובע הוסיף כי לנשותיו אין חשבונות בנק ואולם הותיר כנעלם מהו מספר נשותיו וכן מדוע אין מי מהן עובדת. התובע אישר כי הוא נעזר בבני משפחתו ובעיקר בבנו בעל חנות המכולת. דומה כי אף קודם לאותם "חודשים אחרונים" שציין התובע, לא היה במשכורת שקיבל מן הנתבעת כדי פרנסת בני משפחתו ולפיכך ניתן להניח כי מקורות הכנסה נוספים עומדים לרשותו של התובע (יתכן ,כאמור, כי המדובר בהכנסות בני המשפחה).
7.
בהתאם להלכה הפסוקה, השענות על הקופה הציבורית צריך שתהא המוצא האחרון ולטעמי אין אלה פני הדברים במקרה דנא, כאשר יש בכוחו של התובע להעזר בבני משפחתו. אף אם יאמר כי מצבו הכלכלי של התובע אינו מהמשופרים, לא שוכנעתי כי משמעות הדברים היא כי אין בידו לשאת בתשלום האגרה שנקבעה בתיק זה.
8.
עם זאת, נכונה אני
להניח כי תשלום האגרה בתשלום אחד יכול שיכביד על התובע יתר על המידה. אשר על כן ובהתאם לתקנה 12(ו) לתקנות האגרות הריני מאפשרת לתובע לפרוש תשלומה על פני 5 תשלומים שווים החל מיום 15.1.15 ובכל 15 לחודש בארבעת החודשים שלאחר מכן.
9.
כללו של דבר, על יסוד כל האמור הבקשה נדחית בכפוף לאמור בדבר פרישת תשלום האגרה.
10.
אך מאליו יובן כי התובע רשאי להעמיד את תביעתו על סכום אחר ולהביא בכך להפחתתה של האגרה.
11.
המזכירות מתבקשת להמציא לידי התובע, באמצעות בא כוחו, שוברים מתאימים לתשלום

.
12.
ב"כ התובע יודיע לבית הדין לכשיוסדר תשלום האגרה.





ניתנה היום, ט' טבת תשע"ה, 31 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.











סעש בית דין אזורי לעבודה 36929-09/14 שחדה בו נ' דוד שטרן (פורסם ב-ֽ 31/12/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים