Google

משה נשיא - יעקב חזן

פסקי דין על משה נשיא | פסקי דין על יעקב חזן

59428-06/14 רתק     05/01/2015




רתק 59428-06/14 משה נשיא נ' יעקב חזן








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



רת"ק 59428-06-14 נשיא נ' חזן




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופטת
ורדה פלאוט


מבקש

משה נשיא


נגד


משיב

יעקב חזן



החלטה

1.
בפני
בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה מיום 10.06.14 (כב' הרשמת הבכירה א. הרץ), אשר קיבל את תביעת המשיב בחלקה, וחייב את המבקש לשלם למשיב סך 4,488 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה 01.12.13 ועד התשלום בפועל. כן חוייב המבקש בתשלום הוצאות בסך 500 ₪.

2.
כאמור בפסק הדין, המדובר בתביעה שעניינה נזקים שגרם המבקש למשיב המתגורר בסמוך אליו.

אין מחלוקת כי בין הצדדים קיים סכסוך, אשר התביעה שבפני
מבטאת רק חלק ממנו.

לטענת המשיב, כאמור בכתב התביעה, ביום 10.11.13 הגיע המבקש לשטח בו בונה המשיב, הסמוך למגורי המבקש המתנגד לבנייה, כשהוא אוחז במספרי תיל וניסה לחתוך כבלי חשמל שהיו במקום. הוצגה תמונה של המבקש אוחז בכלי החיתוך. התנהל ויכוח כאשר המבקש מניח את המספריים על הכבלים, מסיר ומניח, אך לבסוף עזב את המקום.
למחרת מצא המשיב את מתג החשמל הראשי כבוי, חשמלאי שהוזמן למקום מצא שהכבל הראשי נחתך במכשיר חד וגרם לקצר. כתוצאה מכך נגרמו נזקים כמפורט בכתב התביעה (שכר החשמלאי, החלפת מצלמה, הוצאות ועוגמת נפש). המשיב דרש מהמבקש לפצות אותו בגין הנזק, אך המבקש טען כי הוא לא גרם לנזק כלשהו, וכי התמונה שהוצגה מראה אותו גוזם עצים בגינתו. לטענתו, אפשר והנזקים נגרמו על ידי מאן דהוא אחר, למשל החשמלאי בעצמו.

בימ"ש קמא העדיף את גרסת המשיב על פני גרסת המבקש, לאחר שעדות המשיב נמצאה מהימנה בעיניו. לא היתה מחלוקת כי היה אירוע קודם בו ניסה המבקש לחתוך את כבלי החשמל, והמשיב אף איים שיחתוך כל כבל חשמל המצוי בשטחו. ביהמ"ש קיבל את עדות המשיב כי מדובר בשטח סגור שחוטי החשמל החשופים שבו מצויים רק בשטח הגובל בחצרו של המבקש. הכבל החתוך נמצא למחרת האירוע האמור בו איים המבקש, והמסקנה היא כי המבקש צלח בניסיונו לחתוך חלקית את הכבל. החשמלאי העיד שהקצר נגרם מחיתוך הכבל גם אם לא עד הסוף.
מנגד, עדותו של המבקש נמצאה בלתי מהימנה ורוויית סתירות.
מדובר בעדויות סותרות וביהמ"ש העדיף את עדויות המשיב ועדיו.
לפיכך, התקבלה התביעה בחלקה כאמור, ביהמ"ש התערב ברכיב עוגמת הנפש שנתבע ע"י המשיב והעמידו ע"ס 500 ₪, ודחה את הרכיבים שלא הוכחו.
ביהמ"ש חייב את המבקש בהוצאות המוכחות בסך 3,988 ₪.

3.
לטענת המבקש, מאחר והמשיב מודה כי לא ראה מי חתך את הכבל החשמלי, אין כל ראיה ישירה כי הוא האחראי לכך, ומטעם זה דין התביעה היה להידחות.

לטענת המשיב, המבקש איים שיחתוך את הכבל החשמלי ואף ניסה לעשות זאת בפועל לעיניו ולעיני עובדיו. בסופו של דבר הלך מבלי שהדבר בוצע אך איים שיחתוך כל כבל חשמל המצוי בשטחו. למחרת אכן נמצא הכבל חתוך. אין כל אפשרות שאחר יעשה זאת. מדובר במתחם סגור ובאיומים שהתממשו.

4.דיון
-

הלכה היא כי ערכאת הערעור אינה מתערבת בפסקי הדין שניתנו בבתי משפט לתביעות קטנות אלא "במשורה", ובמקרים חריגים ונדירים וכאשר מדובר ב"עוול או בשאלה משפטית בדרגת חשיבות גבוהה ביותר" (ר' רע"א 6006/14 מ.ל.ב.ס טכנולוגיות בע"מ נ' רחל שחור, מיום8.12.14).

החריגים להתערבות בית משפט אינם מתקיימים בעניינינו. אין מדובר בעוול הנובע מטעות על פניו של פסה"ד, או בשאלה משפטית עקרונית, אלא בסכסוך שכנים, כמוהו, לצערנו, יש לא מעט.
ממילא, בימ"ש קמא קבע ממצאי מהימנות (ר' סעיף 3א לפסק הדין), גם באלה אין ערכאת הערעור נוטה להתערב.

העובדות פשוטות: המבקש ניסה לחתוך כבל חשמלי של המשיב כאשר עדים לכך המשיב ועובדיו. הוא לא הצליח לעשות זאת, אך איים ש"יחתוך כל כבל חשמל המצוי בשטחו" (סעיף 3א לפסה"ד). ואכן, למחרת נמצא כי האיום מומש. המסקנה על כן הינה פשוטה וחד משמעית, והאצבע המאשימה מופנית באופן טבעי ומסתבר אל המבקש, אשר לו בלבד הגישה לשטח הסגור, הגובל בשטחו.
אשר על כן, כאמור, לא מצאתי כי נפלה טעות על פניו של פסק הדין.

אין בהתבטאות המשיב בסיכומיו בבימ"ש קמא, לאמור "אני לא ראיתי את הבן אדם חותך אני ראיתי את הניסיון של החיתוך שלו באותו יום שעבדו על החומה, ביום 14.11 או משהו כזה, ואני רואה למחרת בבוקר אחרי שהיה קצר, התוצאה של מה שעשו בלילה. אני לא יודע מה האמת", כדי לשנות ממסקנתי האמורה.

עדויות המשיב ועדיו בדבר האירוע שקדם לגילוי הנזק בצירוף איומיו של המבקש ובצירוף קרבתו הייחודית לשטח הסגור מהווים הוכחת הסתברות בת למעלה מחמישים אחוז, כנדרש במשפט האזרחי.

5.
התוצאה היא כי הבקשה נדחית.

המבקש ישא בהוצאות המשיב בסך 500 ₪ גם בערכאה זו.


ניתנה היום, י"ד טבת תשע"ה, 05 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.













רתק בית משפט מחוזי 59428-06/14 משה נשיא נ' יעקב חזן (פורסם ב-ֽ 05/01/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים