Google

עמותת נוער כהלכה - ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, חברי מועצת העיר ירושלים, הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים ואח'

פסקי דין על עמותת נוער כהלכה | פסקי דין על ניר ברקת ראש עיריית ירושלים | פסקי דין על חברי מועצת העיר ירושלים | פסקי דין על הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים ואח' |

58387-01/15 עתמ     28/01/2015




עתמ 58387-01/15 עמותת נוער כהלכה נ' ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, חברי מועצת העיר ירושלים, הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים ואח'





בעניין:
עמותת נוער כהלכה
העותרת

- נ ג ד -
1. ניר ברקת ראש עיריית ירושלים

2. חברי מועצת העיר ירושלים

3. הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים
4. חברי ועדת עיטור יקיר ירושלים
5. ישעייהו ליברמן
המשיבים
פסק דין
עתירה לאסור על משיבים 1 ו-2 להעניק את עיטור "יקיר ירושלים" למשיב 5 לנוכח תפקידו המרכזי בהפלייתן לרעה של בנות ממוצא מזרחי במוסדות החינוך בירושלים, ולחלופין לצוות על המשיבים 1-4 לקבל החלטה סופית בעניינו של המשיב 5 רק לאחר שכל החומר הרלוונטי בעניין פעילותו בירושלים, לרבות תפקידו המרכזי בעניין ההפליה, יהיה מונח לפניהם.

במסגרת העתירה גם נתבקש לאסור על משיבים 1 ו-2 להעלות על סדר היום של ישיבת מועצת העיר ירושלים שהייתה קבועה אמש בשעה 18:00 את המלצת משיבים 3-4 שפורסמה ברבים באמצעות התקשורת, לאשר את מתן אות "יקיר העיר ירושלים" למשיב 5 עד אשר תתבררנה כל העובדות בעניינו לאשורן. בקשה זו הוגשה גם כבקשה לסעד ביניים, והיא נדחתה עם הגשתה ולכן אין להידרש לה עוד.

דין העתירה להידחות על הסף.

בעתירה נטענו טענות קשות כלפי משיב 5, אך לאמור בעתירה אין תימוכין ראייתיים כלשהם. בעתירה גופה קיימת טבלה ממנה ביקשה העותרת להסיק שמשיב 5 מפלה לרעה בנות ממוצא מזרחי, הואיל ובבית הספר שבניהולו אחוז הבנות ממוצא אשכנזי עומד על כ- 76% לעומת כ- 24% בנות ממוצא מזרחי. עוד נתלתה העותרת בחלקה של כתבה בה התראיין משיב 5 לעיתון "יתד נאמן" ביום י' בשבט תשע"ב בה דיבר על היחס של החברה החרדית למוסדות השלטון, לתקשורת החילונית ולבית המשפט העליון.

ברם, אין בשני אלו דבר וחצי דבר מהם ניתן ללמוד על יחסו של משיב 5 לבנות ממוצא מזרחי. אדרבה, בכתבה התבטא משיב 5 כלפי בני עדות המזרח באהדה.

זאת ועוד, העותרת לא צרפה את נימוקי משיבים 3-4 אשר המליצו על משיב 5 כאדם ראוי לקבלת "האות" והלכה למעשה העותרת מבקשת מבית המשפט לבקר את שיקול דעתם של משיבים אלו, מבלי לדעת מה עמד ביסוד החלטתם.

כאמור, העתירה נדחית על הסף. משלא נתבקשה תגובה, אין צו להוצאות.

ניתן היום, ח' שבט תשע"ה, 28 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.
בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
לפני כב' השופט דוד מינץ
28 ינואר 2015
עת"מ 58387-01-15

1 מתוך 2








עתמ בית משפט מחוזי 58387-01/15 עמותת נוער כהלכה נ' ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, חברי מועצת העיר ירושלים, הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים ואח' (פורסם ב-ֽ 28/01/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים