Google

סקיילקס קורפוריישן בע"מ, רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ, שטראוס לזר חברה לנאמנויות (1992) בע"מ ואח' - משמרת – חברה לשירותי נאמנות בע"מ, רו"ח אריה עובדיה, רשות ניירות ערך

פסקי דין על סקיילקס קורפוריישן | פסקי דין על רזניק פז נבו נאמנויות | פסקי דין על שטראוס לזר חברה לנאמנויות (1992) ואח' | פסקי דין על משמרת – חברה לשירותי נאמנות | פסקי דין על רו"ח אריה עובדיה | פסקי דין על רשות ניירות ערך |

31111-09/14 פרק     02/02/2015




פרק 31111-09/14 סקיילקס קורפוריישן בע"מ, רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ, שטראוס לזר חברה לנאמנויות (1992) בע"מ ואח' נ' משמרת – חברה לשירותי נאמנות בע"מ, רו"ח אריה עובדיה, רשות ניירות ערך








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פר"ק 31111-09-14 סקיילקס קורפוריישן בע"מ
נ' רזניק פז נאמנויות בע"מ ואח'



לפני כב' השופט איתן אורנשטיין
, סגן נשיאה




בעניין:

ובעניין:

חוק החברות, התשנ"ט- 1999
תקנות החברות, (בקשה לפשרה או להסדר), תשס"ב-2002

ובעניין:
סקיילקס קורפוריישן בע"מ


ע"י ב"כ עוה"ד אמיר ברטוב
ו/או עיינה וקסלר
ו/או איילת

ברקוביץ ואחר' ממשרד ליפא מאיר

החברה

ובעניין:

רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ


נאמן למחזיקי אג"ח סדרות ד',ו' וי'

ע"י ב"כ עו"ד עדי פיגל
ו/או דוד פרץ
ואחר'


ובעניין:
שטראוס לזר חברה לנאמנויות (1992) בע"מ

נאמן למחזיקי אג"ח סדרות ז, ח' ,ו-ט'

ע"י ב"כ עו"ד גיל און ו/או אסף מסיקה ו/או

יהונתן שטרק ואח'

ממשרד עו"ד יגאל ארנון



ובעניין:
משמרת – חברה לשירותי נאמנות בע"מ

נאמן למחזיקי אג"ח (סדרה 1)

ע"י ב"כ עו"ד עודד גולדשטיין ואחר'


הנאמנים

ובעניין:
רו"ח אריה עובדיה



המומחה


ובעניין:
רשות ניירות ערך

ע"י פרקליטות מחוז תל אביב אזרחי


הרשות


ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי



פסק דין

לפני בקשה לאישור הסדר נושים לחברה המבקשת, לפי סעיף 350 לחוק החברות, התשנ"ט-1999 ובהתאם לתקנות החברות, (בקשה לפשרה או להסדר), תשס"ב-2002
(להלן: "התקנות"). יאמר שאין חולק שהחברה מצוייה למעשה בחדלות פירעון תזרימית ומאזנית וסך נכסיה נמוך מהתחייבויותיה שנאמדות במאות מיליוני שקלים. משכך, יזמה החברה הסדר נושים שלפיו תתבצע הקצאה של מניות למחזיקי אגרות החוב של החברה שיהוו 99.99% מהון המניות ואילו בעלי המניות הנוכחיים ידוללו באופן ניכר ביותר.
בהתאם להחלטה מיום 1.12.14 כונסו אסיפות נושים ובעלי מניות של החברה. ההסדר זכה לרוב של כ-90% מהמשתתפים באסיפות.
כעולה מחוות דעת המומחה מטעם בית המשפט שהוגשה ביום 26.11.14, ההסדר המוצע עדיף על החלופה האחרת של פירוק החברה שכן באמצעות ההסדר ניתן יהיה לשמר את החברה כ"עסק חי" ובכך ערכה יהיה גבוה יותר לנושיה מאשר חלופת הפירוק שאז ערכה מועט במידה משמעותית.
הבקשה לאישור ההסדר הוגשה לבית המשפט ולאחר מכן פורסמה כנדרש בתקנות, ולא הוגשו לה התנגדויות.
לא התעלמתי מבקשה שהוגשה על ידי ה"ה יובל זומר ויונתן רון באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ושחר בן מאיר שהגישו תביעה נגזרת נגד נושאי המשרה בקשר לחלוקה אסורה לטעמם של רווחים (תנ"ג 41261-11-12). בבקשה נטען שבהינתן שהתביעה הנגזרת מהווה את אחד ממקורות המימון של ההסדר אזי אין בהסדר כדי לאיין את המשך התביעה. עם זאת התנו המבקשים את הסכמתם להסדר בכך שיש לאפשר את המשך ניהול ההליך ובאמצעות באי כוחם שמצויים ברזי התביעה. לא ראיתי בבקשה האמורה כדי טעם שלא לאשר את ההסדר המבוקש. בפתח הדברים אציין שעל נושה המבקש להתנגד להסדר נושים להגיש כתב התנגדות בהתאם למתווה שבתקנות והבקשה שלפניי אינה עונה על הדרוש. מעבר לכך, שומה היה על המבקשים להודיע על התנגדותם דנא במסגרת האסיפות שכונסו לאישור ההסדר ולא הבחנתי בבקשה שהדבר נעשה. זאת ועוד, אין נתונים בבקשה באשר להיקף נשייתם של המבקשים ומכל מקום ההסדר אושר ברוב ניכר של הנושים כך שיש להניח שאין למבקשים נשייה בהיקף שיש בו כדי לאיין את הרוב שהושג להסדר. בטרם חתימה על פסק הדין הונחה לפניי עמדה ב"כ הנתבעים – המשיבים בבקשה לתביעה נגזרת החולקת על עמדת המבקשים ובין היתר תוך הפנייה להוראות הסדר הנושים ותשומת לב בית המשפט למושגי יסוד בתביעות נגזרות. לא ראיתי מקום להידרש בשלב זה לטענות הצדדים לגופם של דברים, שכן שאלת המשך בירור התביעה הנגזרת בין ככזו ובין כתביעה ישירה של החברה נגד הנתבעים האחרים בתביעה האמורה, כמו גם זהות הגורם שייצג בהקשר זה, תידון לאחר אישור ההסדר ובהתאם להוראות הסדר הנושים שכאשר לא ניתן לשלול שבגדר האמור תישקל גם העובדה שב"כ המבקשים כבר מצויים ברזי הליך כאמור. כל זאת מבלי שיהיה בדברי אלה כדי לקבוע מסמרות לרבות באשר למעמד של הנתבעים – המשיבים בהגשת הבקשה במסגרת הליך זה.
לאור כל האמור, ולאחר עיון בבקשה ונספחיה, קיום ההליכים על פי דין ובכללם כינוס אסיפות נושים ובעלי המניות, בהעדר התנגדות, ולאחר פרסומים כדין, ומנימוקי הבקשה, אני נעתר לבקשה ומאשר את הסדר הנושים כמבוקש.
למען הסר ספק יובהר שאין בפסק הדין כדי להכשיר כל פעולה המחייבת אישורים רגולטוריים מכל מין וסוג שהוא כמו גם לייתר הסדרת רישומים, תיקונים במסמכים וכדומה שאותם יש לבצע כקבוע בכל דין ובהתאם לנהלים מחייבים ותוך נשיאה באגרות ומסים.
ניתנה היום, י"ג שבט תשע"ה, 02 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

המזכירות תודיע טלפונית ותשגר את פסק הדין בפקס לצדדים.














פרק בית משפט מחוזי 31111-09/14 סקיילקס קורפוריישן בע"מ, רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ, שטראוס לזר חברה לנאמנויות (1992) בע"מ ואח' נ' משמרת – חברה לשירותי נאמנות בע"מ, רו"ח אריה עובדיה, רשות ניירות ערך (פורסם ב-ֽ 02/02/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים