Google

יוסף דיאב, אמאני דיאב - איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על יוסף דיאב | פסקי דין על אמאני דיאב | פסקי דין על איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ

49537-03/14 תאמ     23/02/2015




תאמ 49537-03/14 יוסף דיאב, אמאני דיאב נ' איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בנצרת


ד' אדר תשע"ה, 23 פברואר 2015

תא"מ 49537-03-14 דיאב ואח' נ' איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
6

בפני

כב' הרשם הבכיר
אלעד טל


מבקשים

1
.
יוסף דיאב

2
.
אמאני דיאב


נגד


משיבה

איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ



החלטה

1.
בבקשה זו עותרים המבקשים (התובעים) לקבלת העתק ממסמכים ספציפיים המצויים בידי המשיבה (הנתבעת).

2.
מסמכים אלו מבוקשים , כך על פי המבקשים, על מנת להוכיח כי עקב טעות אנוש של המשיבה הוצאה פוליסת הביטוח לרכב המבקשים על שם המבוטח הקודם, אביה של המבקשת 2. לשיטתם של התובעים, עובדה זו ניתן יהא להוכיח על ידי שיחות הטלפון שערכו לשם ביטוח הרכב, המוקלטות על ידי המשיבה ומצויות בידה. כן
הם עותרים לקבלת העתקים מן השיחות שבוצעו בינם לבין המשיבה לאחר התאונה נשוא התביעה מיום 20.2.12 ולקבלת העתק מפוליסות הביטוח שרכשו בשנים 2010 – 2013.

3.
המשיבה טוענת כי תוכן השיחות מצוי בידיעתם האישית של המבקשים, כי אין בידה תמליל של השיחות וזה יוגש בישיבת ההוכחות הקבועה ליום 20.4.15 וכי קיים טעם לפגם בכך שהתובעים מבקשים גילוי השיחות בטרם הגשת תצהירי עדות ראשית.

4.
לאחר קריאת הבקשה והתגובה אני סבור כי יש להיעתר לבקשה, בחלקה.



5.

תקנה 214ח לתקנות סדר הדין האזרחי
קובעת כדלקמן:
(א) לכתב טענות בתובענה בסדר דין מהיר יצרף בעל דין רשימה של המסמכים הנוגעים לענין הנדון, המצויים או שהיו מצויים ברשותו או בשליטתו, ושאותרו על ידו לאחר חקירה ודרישה.
(ב) היה המסמך מצוי ברשות מגיש כתב הטענות, יצרף העתק או תצלום שלו לכתב הטענות; לא היה המסמך מצוי ברשותו, יציין בתצהיר בידי מי, למיטב ידיעתו, הוא מצוי.
(ג) הוראות פרק ט' לא יחולו על תובענות בסדר דין מהיר, למעט תקנות 102, 103 ו-119, בשינויים המחויבים; לא צירף בעל דין מסמך כאמור בתקנת משנה (ב), תחול לגביו תקנה 114א, בשינויים המחויבים".

6.
אשר לשאלת גילוי המסמכים, על פי לשון התקנה, מחויב בעל הדין לצרף לכתב הטענות רשימת מסמכים הנוגעים לעניין הנדון, בין שמדובר במסמך ה"מועיל" לו ובין שמדובר במסמך ה"מזיק" לו, ובלבד שהמסמך רלוונטי לתביעה (ראה בעניין זה עו"ד משה קשת, הזכויות הדיוניות וסדר הדין במשפט האזרחי, מהדורה 15 , כרך ב', ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין, בעמ' 987-988).
אכן,
תקנה 214ח
לתקנות השוללת את תחולתו של
פרק ט'
בעניין גילוי מסמכים בהליך של סדר דין מהיר, יוצאת מנקודת הנחה שבעל דין יגלה את כל המסמכים הרלוונטיים, אולם אם אינו עושה כן, ניתן להורות לו לגלות את המסמך, אלא שזה ייעשה לאחר שתיבחן מידת הרלוונטיות שלו למחלוקת שבין הצדדים.
על מנת שלא לרוקן מתוכן את דבריו של המחוקק, יש להניח, כי בעל דין המבקש גילוי מסמכים ספציפי בהליך של סדר דין מהיר, יידרש לשכנע את בית המשפט, במידת שכנוע גבוהה יותר, כי אכן מדובר במסמך רלוונטי, אשר אם לא יוצג, יהיה בכך כדי לפגוע פגיעה קשה ביכולתו לנהל את ההליך.

7.
לאור גדר המחלוקת בתביעה זו – טענת המשיבה כי נהגת הרכב לא היתה מורשית לנהוג ברכב המבוטח על ידה ובשל כך אין כיסוי ביטוחי לתאונה; וטענת המבקשים כי בעת עריכת הביטוח לרכב בשיחות הטלפון בינה לבין המשיבה סוכם כי הביטוח ייערך על שם המבקש 1 – שוכנעתי כי יש מקום לגילוי שיחות הטלפון שנערכו עובר לעריכת הביטוח, אשר המשיבה אינה מכחישה כי מצויות בידה. אכן, תוכן השיחות שנערכו עם המשיבה מצויות בידיעתם של המבקשים אולם הם לא הקליטו אותן, ולשם בירור האמת בנקודה מהותית זו יש להעביר שיחות אלו למבקשים טרם הגשת תצהירים מטעמם.

8.
אציין, כי לבקשת המשיבה פטרתי אותה מהגשת תצהירי חוקרים מטעמה וזאת עד לאחר פרשת התביעה. כאשר השיחות המוקלטות אינן חסויות ואף לא נשמעה טענה כזו מטעם המשיבה אין כל טעם למנוע מהמבקשים גישה לראיות המהותיות הנ"ל בטרם הגשת תצהיריהם, בפרט כאשר:
"הדעה המקובלת כיום היא שיש לאפשר לבעלי-
הדין "לשחק" בקלפים גלויים, למען לא יפתיע אחד מהם את יריבו במהלך המשפט בראיה בלתי צפויה וכך יכשיל את יריבו, שלא הייתה בידו אפשרות לבודקה ולהכין חומר ראיות לסתור"
(רע"א 4249/98 שמעון סוויסה נ' הכשרת היישוב ואח')

9.
בצד החלטתי כי יש להעביר השיחות המוקלטות עובר לתאונה לידי המבקשים לא מצאתי כנחוצות את בקשותיהם הנוספות של המבקשים,
להעברת פוליסות המשיבה בהן בוטחו על ידה
עובר לתאונה ושיחות שערכו עם המשיבה לאחר התאונה נשוא התביעה.

10.
על כן אני מורה למשיבה להעביר לידי המבקשים תוך 15 יום העתק משיחות הטלפון שערכה עימם עד למועד התאונה נשוא התביעה, 20.2.12, ביחס לעריכת ביטוח לרכב נשוא כתב התביעה בתקופת הביטוח 1.2.12 – 31.1.13.
המבקשים יגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם תוך 15 יום מקבלת העתקי השיחות ואם בדעתם לתמללן עליהם לעשות זאת ולהגיש התמליל בדרך המקובלת.
תצהירי המשיבה למעט תצהירי חוקרים יוגשו תוך 15 יום ממועד קבלת תצהירי הנתבעים.
בנסיבות העניין איני עושה צו להוצאות

המזכירות תעביר העתק מהחלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ד' אדר תשע"ה, 23 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 49537-03/14 יוסף דיאב, אמאני דיאב נ' איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/02/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים