Google

בועז יונה - כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על בועז יונה | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי

4217/07 פשר     10/03/2015




פשר 4217/07 בועז יונה נ' כונס הנכסים הרשמי










בית המשפט המחוזי בירושלים
לפני כבוד השופט יעקב צבן
, סגן נשיא
פש"ר 4217-07
בקשה מס' 68





בעניין:
בועז יונה
(בפשיטת רגל)
בועז יונה




ובעניין:
עו"ד יצחק מֹלכו
ע"י עו"ד יעקב מלצר

המנהל המיוחד




ובעניין:
בנק לאומי לישראל
עו"י עו"ד ליאור חיימוביץ'

הבנק




ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי
ע"י עו"ד ציפי דרמר-סלומון

הכנ"ר

החלטה

1.
בקשה למתן הוראות מטעם המנהל המיוחד, במסגרת הליכי פשיטת הרגל של בועז יונה
, להורות למשיב להחזיר לקופת פשיטת הרגל סך של 103,900 ש"ח שהועבר מחשבונו של צד ג' לחשבון החייב ביום 16.9.07 (להלן: "העברת הכספים"), לאחר מועד פשיטת הרגל של החייב, ולא הועבר לקופת פשיטת הרגל בניגוד להוראות סעיף 85(1) לפקודת פשיטת הרגל.
כן להורות למשיב למסור את המידע המלא הנוגע להעברת הכספים לרבות כל מסמך בו מחזיק הבנק.
בבקשה פרט המנהל המיוחד את טענותיו העובדתיות והמשפטיות.

2.
המשיב התנגד לבקשה וטען כי העברת הכספים בוצעה כדין מחשבון החסכון של רעיית החייב, הגב' תמר יונה – לצורך כיסוי חלק מיתרת החובה בחשבונו של החייב מכוח ערבותה לחובותיו של החייב כלפי הבנק.
התשובה מפורטת וממוסמכת.
לעניין הסעד המשני של העברת המידע- נטען כי תגובת הבנק מייתרת את הסעד. לגופו של עניין, נטען כי המנהל המיוחד לא המציא צו בית משפט המחייב את הבנק במסירת המידע. כן המנהל המיוחד פנה לבנק לאחר כ- 7 שנים ממועד ביצוע ההעברה וקצב 7 ימים בלבד לצורך המצאת כלל הפרטים והמסמכים הנוגעים לעניין, לכן אין לו להלין אלא על עצמו.

3.
המנהל המיוחד, בתשובה, הבהיר כי אילו הומצא לו המידע המפורט בתגובת הבנק, לא היה מגיש את הבקשה. נטען, כי הבנק בהתנהלות "מסך העשן" הביא להטרחת המנהל המיוחד ובית המשפט, אשר על כן ראוי להשית עליו הוצאות עונשיות. בין השיטין, טען המנהל המיוחד כי סמוך לפשיטת הרגל של תמר יונה, עתרו המנהלים המיוחדים בהליך חדלות הפירעון לבירור נשוא העברת הכספים אך הבנק מנע מהם את המידע.

4.
הבנק הגיש בקשה למחיקת תשובת המנהל המיוחד אשר מהותה למעשה בקשה למחיקת הבקשה למתן הוראות לאחר שהודה המנהל המיוחד בצדקת טענות הבנק. נטען, כי המנהל המיוחד העלה טענות חדשות בגדר הרחבת חזית פסולה במקום לחזור בו מהבקשה. המנהל המיוחד התנגד מהטעם שהעלה טענותיו כלפי התנהלות הבנק כבר בבקשה למתן הוראות ועל כן לא מדובר בטענות חדשות. בתשובתו, חזר הבנק על טענותיו ועתר למחיקת הבקשה למתן הוראות.

דיון והכרעה
5.
הפן המהותי של הבקשה התייתר ונותרה שאלת הוצאות, לטענת המנהל המיוחד נאלץ להגיש הבקשה כיוון שפניותיו המוקדמות לא זכו לשיתוף פעולה. הבנק מצידו טען שהפנייה באה מאוחר – לאחר שנים – דבר שהצריך בדיקות ממושכות על עניין פעוט וישן.
לא מצאתי מקום להאריך בסוגיית ההוצאות. הכנ"ר ומנהל מיוחד מטעמו זכאים לקבל שיתוף פעולה מלא מכל הגורמים. מצד שני, אף הבנק הוטרח. באיזון זה נראה לי לחייב הבנק לשלם למנהל המיוחד סכום הוצאות סמלי בסך 1,500 ש"ח (כולל).

ניתנה היום, י"ט אדר תשע"ה, 10 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.













פשר בית משפט מחוזי 4217/07 בועז יונה נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 10/03/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים