Google

עבד אלאסעד - אבישי כהן

פסקי דין על עבד אלאסעד | פסקי דין על אבישי כהן

34314-10/13 א     14/04/2015




א 34314-10/13 עבד אלאסעד נ' אבישי כהן








בית משפט השלום בכפר סבא


14 אפריל 2015
ת"א 34314-10-13 אלאסעד ואח' נ' כהן ואח'




לפני
כב' סגנית הנשיאה השופטת, רחל קרלינסקי


התובע והנתבע-שכנגד

עבד אלאסעד


נגד


הנתבע והתובע-שכנגד

אבישי כהן




פסק דין



1.
הרקע להגשת התביעה והתביעה שכנגד בתיק זה נעוץ בהתקשרות של הצדדים בהסכם לביצוע עבודות בניה של בית צמוד קרקע של הנתבע בישוב שבשומרון (להלן: "הבית").

רקע

2.
הצדדים התקשרו ביום 4.8.11 בהסכם בניה הכולל עבודות חיפוי אבן, ריצוף, גגנות, התקנת והרכבת מדרגות ועוד. תקופת הביצוע נקבעה לכ-5 חודשים בתמורה מוסכמת עפ"י רכיבי הביצוע כאשר התשלום היה צריך להתבצע בשלבים בהתאם להתקדמות העבודות ולאחר אישור כל שלב רלבנטי ע"י המפקח.

3.
לטענת התובע, חתם על ההסכם מבלי שתהא לו הבנה בסיסית למוסכם בשל קשיי שפה העברית אך עם זאת ביצע את העבודות הנדרשות ומעבר לכך. ברם, הנתבע לא שילם את מלוא התמורה והסתפק בתשלום חלקי בעבור כל שלב ושלב בביצוע העבודות.
בגין יתרת החוב בסך של 56,000 ₪ נכון ל-1.1.12 ביקש בתביעה בסדר דין מהיר לחייב את הנתבע לתשלום ובתוספת עוגמת נפש והוצאות.

4.
בכתב הגנתו טען הנתבע, כי ביצע תשלום מלא בעבור העבודות שביצע אלא שהעבודות בוצעו באופן רשלני ללא מיומנות ראויה ושבצידן נזק שנגרם לו עת שנאלץ לתקן את הנדרש בכוחות עצמו ובאמצעות קבלן נוסף ששכר.

יתר על כן, בפגישה שהתקיימה בין הצדדים ביום24.8.12, הגיעו להסכמה בדבר סילוק מלא של חובות הנתבע כלפי התובע בתשלום של 3,400 ₪. אמנם ניתנה לנתבע אפשרות לבצע מדידה נוספת אך בהעדרה מנוע התובע מלהעלות כל טענה כנגד הנתבע.

כמו כן, כל התשלומים שבוצעו ע"י הנתבע נעשו בעצה אחת ובהסכמת התובע, ועל כן תמוהה ושקרית טענתו כי לא הבין תוכנו של הסכם ההתקשרות.

5.
הצדדים הציגו חוות דעת הנדסית מטעמם ובעוד שעפ"י חוות דעתו של המהנדס אברהם חזי מטעם התובע מיום 21.7.14 אין ליקויים שהאחריות להם מוטלת על התובע, ולכל היותר קיימים ליקויים מינוריים ביותר, קבע המהנדס סטניסלב סבוטין בחוו"ד מיום 18.5.14 (קודמת לחוו"ד התובע), כי עלות התיקונים של הליקויים והחסרים מגיעה ל-44,442 ₪, ומשכך נדרשים כ-3 ימי עבודה, שבמהלכם לא ניתן להתגורר בבית.

6.
המהנדס יקי נחמן מונה כמומחה מטעם ביהמ"ש ולאחר שביקר בבית ביום 9.12.14 פירט בחוות הדעת את הערכתו לעבודה שבוצעה ע"י התובע עפ"י ההסכם בסך של 226,195 ₪ ואילו עלות הליקויים שנמצאו, אותם מצא כתיקונים והשלמות קלות, מגיעה לסך של 3,835 ₪ כולל מע"מ.

7.
עפ"י הסכמה דיונית בין הצדדים הוסמך ביהמ"ש לפסוק לפשרה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד-1984 עפ"י המסמכים בתיק.

ב"כ הצדדים מסרו בהודעתם, כי הנתבע שילם בגין העבודות אותן ביצע הנתבע סך של 187,000 ₪.

עיינתי בכל החומר שהוגש על ידי הצדדים לתיק בית המשפט – כתבי הטענות, על תצהירי העדויות הראשיות, המסמכים והראיות שהוגשו על ידי הצדדים.

על סמך כל החומר שבפני
, ולאחר שהבאתי בחשבון את טענותיהם של הצדדים האחד כנגד השני ושקלתי הדברים אלו מול אלו ביחס לטענות השונות, לקביעות בחוו"ד המומחים, לרבות האפשרות לבחינת הליקויים שנטענו ואלו שנותרו - אני פוסקת בזה כי הנתבע ישלם לתובע לסילוק סופי ומלא של התביעה, סכום כולל של 26,000₪, בצרוף ריבית והפרשי הצמדה למדד מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל.

בנוסף, ישלם הנתבע לתובע אגרת משפט, בצירוף ריבית והפרשי הצמדה למדד מיום ההוצאה ועד יום התשלום בפועל, וכן סך כולל של 3100 ₪
בגין שכ"ט עו"ד, ובצירוף ריבית והפרשי הצמדה למדד מהיום ועד התשלום בפועל.

בכל הנוגע להוצאות אחרות, כל צד יישא בהוצאותיו.

הסכומים האמורים לעיל ישולמו בתוך 30 יום מיום שב"כ הנתבע יקבל את פסק הדין.

הסכום שנפסק משקף את עמדת בית המשפט ביחס לטענות הצדדים השונות. פסק הדין ניתן ללא נימוקים וללא קביעות, לא לגבי עובדות ולא לגבי מהימנות. שני הצדדים הסכימו לכך, וזוהי גם הדרך המקובלת והנכונה בפסיקה שהיא על פי שיקול דעת בית המשפט, על פי סעיף 79 (א) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד – 1984 על מנת שפסק הדין יהיה סופי ויסיים הסכסוך בין הצדדים, ועל מנת לקצר את זמן מתן פסק הדין.


המזכירות תשלח עותק

פסק דין
זה לצדדים.




ניתן היום,
כ"ה ניסן תשע"ה, 14 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.











א בית משפט שלום 34314-10/13 עבד אלאסעד נ' אבישי כהן (פורסם ב-ֽ 14/04/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים