Google

בני וקנין - אבשלום חדד

פסקי דין על בני וקנין | פסקי דין על אבשלום חדד

38707-12/13 א     04/05/2015




א 38707-12/13 בני וקנין נ' אבשלום חדד








בית משפט השלום באשקלון



ת"א 38707-12-13 חדד נ' וקנין


תיק חיצוני:



מספר בקשה:10

בפני

כב' השופט
עידו כפכפי


מבקש/נתבע

בני וקנין


נגד


משיב/תובע

אבשלום חדד




פסק דין


1.
המבקש עותר לסילוק התביעה על הסף מחמת העדר יריבות והיות התביעה קנטרנית וטרדנית. כתב התביעה עוסק בנזק נטען בסך של 200,000 ₪ בגין פגיעה בתדמית עיתון שהוציא המשיב ובעוולת גניבת עין.

מתצהיר עדותו הראשית של המשיב עולה כי לטענתו ביום 14.6.13 החל להוציא לאור עיתון בשם "השבוע באשקלון". לטענתו עובדת לשעבר בעיתון בבעלותו, "סטאר", החלה לעבוד אצל המבקש וביום 4.10.13 החל המבקש להוציא עיתון בעל שם זהה. לטענתו פנה אישית למבקש וביקש להפסיק להפיץ את העיתון הזהה אולם המבקש התעלם מפניותיו. כתב התביעה כולל תשתית עובדתית דומה, ללא פירוט העובדה כי הפרסום מטעם המבקש נעשה על רקע הבחירות המקומיות מיום 22.10.13 וללא פירוט הטענות בדבר "עריקת" העובדת לשורות המבקש. בגין 3 פרסומים בימים 4.10.13, 11.10.13 ו- 18.10.13 עותר התובע לפיצוי בסך 50,000 ₪ בגין פגיעה בתדמית העיתון החדש ו- 150,000 ₪ בגין עוולת גניבת עין. יוער כי בתצהיר העדות הראשית אין כל טענה ביחס לשיעור הנזק ולא ראשית ראיה להוכחתו.

יוער כי מתמודד אחר לראשות העיר עתר נגד פרסום המבקש ובהחלטה מיום 17.10.13 של כב' השופט סלים ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, נקבע כי החוברת שהופצה מטעם המבקש "השבוע באשקלון" דומה לעיתון ומפרה את חוק הבחירות. נקבע כי העיתון אינו אישיות משפטית וניתן צו כנגד המבקש ורשימת "אשקלון בתנופה" להמשיך ולפרסם את העיתון במתכונתו וחוייבו הם לציין בהבלטה כי מדובר בעלון תעמולה מטעמם.

2.
לטענת המבקש, התמודד בשנת 2013 לראשון עיריית אשקלון בראשון הסיעה "אשקלון בתנופה" וכתב התביעה אינו מגלה עילה כלפיו שכן החוברת הופצה מטעם הסיעה. נטען כי סיעה הינה אישיות משפטית נפרדת ואין לתבוע אותו באופן אישי. כן נטען כי התביעה נועדה להפעיל לחץ על המבקש נוכח העובדה כי ניתן לטובתו

פסק דין
בתביעת לשון הרע שהגיש נגד עיתון "סטאר" ומהווה שימוש לרעה בהליכי בית משפט.


המשיב סבור כי די בניסוח כתב התביעה כדי למנוע סילוק התביעה על הסף שכן הסיעה אינה אישיות משפטית נפרדת והמבקש ביצע עוולות באופן אישי.

3.
לאחר עיון בכתבי הטענות, בתצהירי העדות הראשית, בבקשה ובתגובות, עולה כי דין התביעה להימחק על הסף מחמת העדר עילה והיות התביעה טרדנית וקנטרנית.


כתב התביעה אינו מגלה כי מדובר בפועל בסכסוך על רקע מערכת בחירות לראשות המקומית. המשיב מציג את העיתון מטעמו כחף מאינטרסים פוליטיים ולטענתו הפיץ המבקש עיתון מתחרה שגרם לו נזק כלכלי. אין חולק כי הפרסום מטעמו של המבקש נעשה במסגרת מערכת בחירות לרשות המקומית. כתב התביעה אינו מפרט עובדה מהותית זו ולא מתאר את חלקו של המבקש בפרסום. אין די בטענה כי המבקש התעלם מבקשת המשיב לחדול מהפרסום כדי לבסס עילת תביעה אישית כנגד המבקש. לא נטען מי היה הגוף המשפטי שהוציא לאור את הפרסום מטעם המבקש וכיצד התאגד. בין אם הייתה זו הסיעה של המבקש ובין אם גוף אחר, העדר עובדות אלו מכתב התביעה משמיטות את הבסיס לעילה אישית כנגד המבקש. בבג"צ 823/90
סיעת בת ים 1 נ' מבקר המדינה
, פ"ד מד(2) 692, נקבע כי סיעה הינה אישיות משפטית, אולם אין היא כשרה לכל פעולה משפטית אלא כשרותה מוגבלת לתחומי הדין המקים אותה. אולם המשיב לא התמודד בתביעה כלל עם העובדה כי הפרסום בוצע בפועל על ידי הסיעה ולא תיאר תשתית עובדתית ומשפטית לחבותו האישית של המבקש. המבקש הפנה להחלטה מיום 22.1.02 בפש"ר (ת"א) 1537/01
מקומונים בשרון תעשיות בע"מ נ' אלראי
, ממנה משתמע כי סיעה יכולה להיתבע בגין חוב עבור פרסום. לפיכך לכאורה אין מניעה לתבוע את הסיעה בגין הנזק הנטען.


לפיכך כתב התביעה אינו מגלה עילה כנגד המבקש ודינו להימחק.

4.
מעבר לאמור לעיל מצאתי כי מדובר בתביעה טרדנית וקנטרנית. אין מקום להגשת תביעות בסכום ניכר, ללא תשתית עובדתית ומשפטית, שבקרע להן מרחף ניסיון להלך איימים על הנתבע ולהטרידו בהליכי בית משפט שונים. התצהיר לא פירט כל נזק בגין ההפרה הנטענת של סימן המסחר. לא הובהר כיצד תוך 4 חודשים לערך הגיע העיתון של המשיב למעמד של "סימן מסחר מוכר" המזכה בפיצוי בגין הפרתו ואף לא הוכח לכאורה כי הפרסום מטעם המבקש הינו עיתון המפר את פקודת העיתונות.

רמת פירוט הטענות, הן בכתב התביעה והן בתצהירים, מצדיקה סילוק התביעה על הסף מחמת היותה טרדנית וקנטרנית.

5.
אשר על כן, אני מורה על מחיקת התביעה.


התובע ישא בהוצאות הנתבע ובשכר טרחת עו"ד בסך 7,500 ₪.






ניתן היום,
ט"ו אייר תשע"ה, 04 מאי 2015, בהעדר הצדדים.
















א בית משפט שלום 38707-12/13 בני וקנין נ' אבשלום חדד (פורסם ב-ֽ 04/05/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים