Google

מדינת ישראל - עמנואל בן דוד משה פרץ, מאיר אליעזר בן משה צבי אבני

פסקי דין על עמנואל בן דוד משה פרץ | פסקי דין על מאיר אליעזר בן משה צבי אבני |

15469-05/15 מת     09/06/2015




מת 15469-05/15 מדינת ישראל נ' עמנואל בן דוד משה פרץ, מאיר אליעזר בן משה צבי אבני




לך



6

בית המשפט המחוזי בנצרת

בפני
כב' השופט עאטף עיילבוני

מ"ת 15469-05-15

מדינת ישראל
נ' משה פרץ(עציר) ואח'
09 יוני 2015



המבקשת

מדינת ישראל


נ ג ד

המשיבים
1. עמנואל בן דוד משה פרץ
(עציר)
2. מאיר אליעזר בן משה צבי אבני

<#1#>
נוכחים
:
בשם המבקשת: עו"ד שירי שחף-אופק
בשם המשיב מס' 1: עו"ד פתחי פוקרא
מטעם הסנגוריה הציבורית
בשם המשיב מס' 2: עו"ד ליאור בר זוהר

המשיבים: הובאו [באמצעות הליווי]

החלטה

כנגד המשיבים הוגש כתב אישום הכולל שני אישומים: הראשון מייחס לשניהם עבירות של קשר לפשע, עבירות בנשק, יצור (נשיאה והובלה של בקבוק תבערה), הצתה, התפרצות לעסק וגניבה.

האישום השני, מתייחס למשיב מס' 2, ובו מיוחסות לו עבירות של יצור, הכנה והפקת סם מסוכן, החזקה ושימוש בסם מסוכן, וכלים לשימוש בסם מסוכן.

למשיב מס' 1 יש הרשעות קודמות בעבירת אלימות מלפני כשנתיים ואילו למשיב מס' 2 אין כל עבר פלילי.

האישום הראשון והעבירות המיוחסות למשיבים בו הם בעקבות אירוע שהתרחש בבית העסק, שעה שבעל העסק צעק על חברתו של המשיב 1, עד כדי שנעלבה, ומשידע זאת המשיב 1, גייס את חברו, המשיב 2, והחליטו לשרוף את העסק.

המשיבים הודו בקיומה של תשתית ראייתית לכאורה וכן בקיומה של עילת מעצר. לאור הודאתם כאמור, הוזמנו תסקירים לבחינת חלופות מעצר בעניינם, ושרות המבחן בתסקירו המליץ על שחרורם של המשיבים, כל אחד לבית הוריו, תחת פיקוח בני משפחתו.

לאחר שהתרשמתי מהערבים המוצעים ובהינתן הנתונים האישיים של כל אחד משני המשיבים, כפי שפורטו בתסקירים ואשר מפאת צנעת הפרט, אינני מפרט אותם בהחלטתי זו, ולאחר ששקלתי את טענות הצדדים ומבלי להקל בחומרת המעשים המיוחסים למשיבים, ובהינתן גילם הצעיר, וכן בהינתן העדר עבר פלילי כליל למשיב מס' 2, ועבירה אחת בעברו של המשיב מס' 1, החלטתי לאמץ את המלצות שרות המבחן ולהורות על שחרורם של המשיבים לחלופת המעצר אשר נבחנה על ידי שרות המבחן ונמצאה מתאימה בנסיבות העניין.

באשר למשיב מס' 1, אני מורה על שחרורו בתנאים כלהלן
:
1.
המשיב 1 ישהה במעצר בית מלא בבית אימו, ברח' קיבוץ גלויות 256/1, צפת, בשכונת מעלה כנען. הובהר למשיב ולמפקחים כי חל איסור מוחלט על המשיב מס' 1 לצאת מכותלי הדירה, אשר תשמש למעצר הבית.
2.
אני קובע כי אחותו, הגב' הודיה תורג'מן, אימו של המשיב 1 - הגב' ניצה פרץ, וכן חבר המשפחה, מר שלום בוזנח, ישמשו לסירוגין, כמפקחים בתקופת מעצר הבית. הובהר למפקחים כי בכל זמן נתון, לפחות אחד מהם חייב לפקח בפיקוח צמוד על המשיב וכי כל עוד לא נמסרה מלאכת הפיקוח למפקח אחר, המפקח אשר מפקח על המשיב לא יעזוב את המשיב ללא פיקוח של מפקח אחר, כך שבכל זמן יהיה המשיב נתון לפיקוח של לפחות אחד מהמפקחים.
3.
בנוסף לפיקוח האנושי, כמפורט לעיל, אני מורה על פיקוח אלקטרוני. התקנת האיזוק האלקטרוני תיעשה בתוך 24 שעות והיא לא תהווה תנאי מוקדם לשחרור.
אני מתיר למשיב מס' 1 להשתתף בטכס האזכרה לאחיו ז"ל, אשר יתקיים מחר, החל מהשעה 17:30 ועד לשעה 21:00, כאשר כל אותן שעות יהיה המשיב 1 נתון לפיקוחם של שתי המפקחות, אימו ואחותו - בצוותא.
4.
המשיב מס' 1 יחתום על התחייבות אישית בסך של 15,000 ₪.
כל אחד משלושת הערבים יחתום על ערבות צד ג' על סך 10,000 ₪ כל אחד, כאשר החתימה על ההתחייבות ועל הערבויות הינה אף היא תנאי מוקדם לשחרורו של המשיב.
5.
בנוסף להתחייבויות והערבויות לעיל, יפקיד המשיב 1 סך של 2,500 ₪ בתוך 3 ימים מהיום, שאם לא כך, ייעצר מחדש.
6.
ניתן בזאת צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד המשיב 1, צו זה הינו עד לסיום ההליכים הפליליים בתיק העיקרי נגדו.
7.
ניתן בזאת צו איסור יצירת קשר עם כל המעורבים בפרשה, לרבות המשיב מס' 2, המתלונן וחברתו של המשיב 1, שהיא עדת התביעה מס' 1.
8.
הובהר למשיב ולמפקחים כי משטרת ישראל רשאית, בכל זמן שתבחר, להיכנס לדירה בה שוהה המשיב 1 במעצר בית, על מנת לוודא קיום התנאים.
9.
ניתן בזאת פיקוח מעצר, כהמלצת שרות המבחן בתסקיר.

הובהר למשיב 1, כי עליו לקיים את הוראות שרות המבחן כלשונן וכרוחן.

באשר למשיב מס' 2, אני מורה על שחרורו בתנאים כלהלן
:
1.
המשיב 2 ישהה במעצר בית מלא בבית הוריו, ברח' הרבי מילובביץ' 252 בצפת, בשכונת מעלה כנען. הובהר למשיב ולמפקחים כי חל איסור מוחלט על המשיב מס' 2 לצאת מכותלי הדירה, אשר תשמש למעצר הבית.
2.
אני קובע כי הוריו של המשיב 2, אביו - מר משה צבי אבני ואימו, חנה אבני, ישמשו לסירוגין, כמפקחים בתקופת מעצר הבית. הובהר למפקחים כי בכל זמן נתון, לפחות אחד מהם חייב לפקח בפיקוח צמוד על המשיב וכי כל עוד לא נמסרה מלאכת הפיקוח למפקח אחר, המפקח אשר מפקח על המשיב לא יעזוב את המשיב ללא פיקוח של מפקח אחר, כך שבכל זמן יהיה המשיב נתון לפיקוח של לפחות אחד מהמפקחים.
3.
בנוסף לפיקוח האנושי, כמפורט לעיל, אני מורה על פיקוח אלקטרוני. התקנת האיזוק האלקטרוני תיעשה בתוך 24 שעות והיא לא תהווה תנאי מוקדם לשחרור.
אני מתיר למשיב מס' 2, בדרכו אל הדירה אשר תשמש למעצר הבית, לבקר את סבו, כאשר ביקור זה יימשך לכל היותר שעה, בה הוא ישהה בבית סבו, ברח' למד 104, בצפת.
4.
המשיב מס' 2 יחתום על התחייבות אישית בסך של 15,000 ₪.
כל אחד משני הערבים יחתום על ערבות צד ג' על סך 10,000 ₪ כל אחד, כאשר החתימה על ההתחייבות ועל הערבויות הינה אף היא תנאי מוקדם לשחרורו של המשיב.
5.
בנוסף להתחייבויות והערבויות לעיל, יפקיד המשיב 2 סך של 2,500 ₪ בתוך 3 ימים מהיום, שאם לא כך, ייעצר מחדש.
6.
ניתן בזאת צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד המשיב 2, צו זה הינו עד לסיום ההליכים הפליליים בתיק העיקרי נגדו.
7.
ניתן בזאת צו איסור יצירת קשר עם כל המעורבים בפרשה, לרבות המשיב מס' 1, המתלונן וחברתו של המשיב 1 - שהיא עדת תביעה מס' 1.
8.
הובהר למשיב ולמפקחים כי משטרת ישראל רשאית, בכל זמן שתבחר, להיכנס לדירה בה שוהה המשיב 2 במעצר בית, על מנת לוודא קיום התנאים.
9.
ניתן בזאת פיקוח מעצר, כהמלצת שרות המבחן בתסקיר.

הובהר למשיב 2, כי עליו לקיים את הוראות שרות המבחן כלשונן וכרוחן.
<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ב סיוון תשע"ה, 09/06/2015 במעמד הנוכחים.

עאטף עיילבוני
, שופט







מת בית משפט מחוזי 15469-05/15 מדינת ישראל נ' עמנואל בן דוד משה פרץ, מאיר אליעזר בן משה צבי אבני (פורסם ב-ֽ 09/06/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים