Google

יובל אביאל ביטון, זהבה ביטון - אב-אל שרותי חשמל בע"מ, סמליין סם ליין

פסקי דין על יובל אביאל ביטון | פסקי דין על זהבה ביטון | פסקי דין על אב-אל שרותי חשמל | פסקי דין על סמליין סם ליין |

14727-01/15 תק     05/07/2015




תק 14727-01/15 יובל אביאל ביטון, זהבה ביטון נ' אב-אל שרותי חשמל בע"מ, סמליין סם ליין








בית משפט לתביעות קטנות בנצרת



ת"ק 14727-01-15 ביטון ואח' נ' אב-אל שרותי חשמל בע"מ
ואח'


תיק חיצוני: מוצגים


לפני כבוד השופט עמית יובל שדמי



התובעים
:
1. יובל אביאל ביטון
ת.ז. 028413003
2. זהבה ביטון
ת.ז. 033673393

נגד

הנתבעים
:
1. אב-אל שרותי חשמל בע"מ
ח.פ. 512330473
2. סמליין סם ליין
ח.פ. 557219003




פסק דין



התובעים קנו מנתבעת 2 מקרר תמורת 15,790 ₪, כאשר תקופת האחריות הינה למשך שנה אחת.

התובעים טוענים, שכבר במהלך אותה שנה, לאחר חודשים ספורים, התגלתה במקרר תקלה של נזילת מים מחלקו התחתון.

התובעים הודיעו על התקלה לנתבעת 2, ונעשו ניסיונות לתקן את התקלה, אך זו חזרה ונשנתה גם בתום תקופת האחריות ועד היום.

לאחר תום תקופת האחריות, התקשרו התובעים עם נתבעת 1 בהסכמי ביטוח למשך 6 שנים. התקלה חזרה שוב ושוב, ונתבעת 1 שלחה את נציגיה פעמים רבות לבית התובעים על מנת לטפל במקרר, כאשר בתוך כך נגרמת לתובעים טרדה של הפשרת המקרר, פגיעה בתועלת המופקת ממנו, וצורך בהמתנה בבית בכל פעם שהגיע טכנאי לטפל במקרר.

לאחרונה התגלתה חלודה בתחתית המקרר והתובעים מתקשים להפיק ממנו תועלת.

התובעים מבקשים לבטל את העסקה לרכישת המקרר ולהשיב להם את הסכום ששילמו עבורו, ולחילופין מבקשים הם החלפת המקרר במקרר חדש ותקין והחזר התשלומים ששלמו לנתבעת 1 בעבור ביטוח התיקונים, בסך 4,688 ₪.

התובעים מבקשים בנוסף, פיצוי בסך 2500 ש"ח על כך שנאלצו להמתין בביתם לביקורי הטכנאי, ופיצוי נוסף בגין עוגמת נפש בסך 3,000 ₪.

נציג נתבעת 2 הכחיש את טענת התובעים, לפיה הם התלוננו במהלך תקופת האחריות על תקלה במקרר. לטענתו התקבל המקרר בבית התובעים ביום 25.6.08, ופנייתם הראשונה על תקלה, הייתה ביום 4.9.09.

נציג נתבעת 1 אמר, שהביטוח אותו מכרה לתובעים, לא כלל פח, צבע וחלודה, ונתבעת 1 עמדה בכל חיוביה בתקופת הביטוח.

התובעים הרשימו אותי כעדים מהימנים והגונים, ואני מאמין לעדותם בפני
.

על פי עדות זו, ניתן לקבוע בדיעבד, שהמקרר שסופק לתובעים לא היה תקין מלכתחילה, והתקלה של נזילת מים שהופיעה מספר חודשים לאחר הקניה, מלווה את המקרר מאז ועד היום.

האחריות לתקלה מוטלת על נתבעת 2 שמכרה את המקרר. לא מצאתי שנתבעת 1 התרשלה בשירות שנתנה לתובעים, ונראה על פי נטל השכנוע המוטל על הצדדים, שנתבעת 1 עמדה בחיובים המוטלים עליה מכח ההתקשרות עם התובעים.

לאחר שבחנתי את תלונות התובעים על הנזקים שנגרמו להם עקב התקלה במקרר, לאורך 7 שנים מאז קנו אותו, וכאשר אני מעריך את התועלת שהפיקו התובעים מהמקרר לאורך אותה תקופה, אני קובע על פי אומדנה, שהתובעים זכאים לפיצוי בסך 7,000 ₪ מנתבעת 2.

נתבעת 2 תשלם לתובעים בתוך 30 יום מהיום סך של 7,000 ₪ בתוספת הוצאות בסך 1,000 ₪, ובסך הכל 8,000 ₪, ש
אם לא כן, יישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה 8.1.15
ועד ליום התשלום בפועל.


התביעה נגד נתבעת 1 נדחית ללא צו להוצאות.




המזכירות תעביר העתק מ

פסק דין
זה לידי הצדדים, אשר רשאים לבקש רשות ערעור מבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום ממועד המצאת פסק הדין לידיהם.


ניתן היום,
י"ח תמוז תשע"ה, 05 יולי 2015, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 14727-01/15 יובל אביאל ביטון, זהבה ביטון נ' אב-אל שרותי חשמל בע"מ, סמליין סם ליין (פורסם ב-ֽ 05/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים