Google

אבנר יעקב ירון - חיים לוי

פסקי דין על אבנר יעקב ירון | פסקי דין על חיים לוי

918-06/14 תק     26/07/2015




תק 918-06/14 אבנר יעקב ירון נ' חיים לוי








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



ת"ק 918-06-14 ירון נ' לוי


תיק חיצוני:


בפני

כבוד הרשמת הבכירה
דליה אסטרייכר


תובע

אבנר יעקב ירון


נגד


נתבע

חיים לוי




פסק דין


1.
לפניי מונחת תביעה שעניינה עסקה לרכישת ספריה לאחסון ספרים ותיקיות מנגר (להלן: "העסקה" או "הספרייה").

2.
לטענת התובע, הנתבע, נגר במקצועו, לא עמד בהתחייבותו להשלים את בניית הספרייה טרם חג הפסח כפי שהוסכם בניהם, על אף שקיבל את מלוא התמורה ובכך נגרמו לחפציו האישיים נזק רב.

3.
מנגד, הנתבע מכחיש את כל המיוחס לו בכתב התביעה. לטענתו, הספרייה סופקה במועדה אך, התובע ביקש לערוך בה שינויים. בפעם הראשונה נעתר הנתבע לבקשה וביצע את השינויים, ללא תמורה, מתוך כבוד לתובע
ברם, בפעם השנייה בה ביקש התובע לערוך שינויים סירב לכך הנתבע, ובהתאם ויתר על התשלום השלישי והאחרון בגין הספרייה בסך 4,000 ₪, בתמורה לכך שיניח לו התובע.

4.

בדיון שהתקיים העידו בפני
י הצדדים שניהם.


5.
על אף, שניתנה לתובע, לבקשתו, ההזדמנות להגיש לתיק בית המשפט מסמכים נוספים התומכים בתביעתו, בחר שלא לעשות כן.

6.
אמנם התביעה מתבררת בבית משפט לתביעות קטנות, בו ישנה גמישות מסוימת בסדרי הדין, אולם גם בהליך זה חל על התובע נטל השכנוע, הוא החובה להוכיח את תביעתו, בבחינת "המוציא מחברו עליו הראייה". בהתאם לכך, על התובע להוכיח הן את עובדות האירוע והן את אחריות הנתבעים העולה מהן, את הנזק שנגרם ואת הקשר הסיבתי בין הנזק לבין אותו אירוע. הכלל הוא כי תובע שאינו עומד בנטל השכנוע, הנטל העיקרי המוטל על בעל דין הנדרש להוכיח את העובדות העומדות ביסוד טענותיו, לא יוכל לזכות בתביעתו, והיא תדחה.

7.
על מנת לזכות בתביעתו, על התובע לשכנע את בית המשפט כי הסבירות שגרסתו היא הנכונה בשיעור של 51% לפחות. לפיכך, מקום בו ראיות הצדדים ורמת הוודאות של שתי הגרסאות סותרות שהם מעלים- שקולות, הרי שהתובע לא עמד בנטל המוטל עליו ודין תביעתו להידחות.

לעניין נטל השכנוע נקבע ברע"א 3646/98,
כ.ו.ע. לבניין נ' מנהל מע"מ
, פ"ד נז
(4) 981 [2003], כי:

"...נטל השכנוע הוא נטל ראייתי מהותי שהוא חלק מדיני הראיות. נטל זה הוא הנטל העיקרי המוטל על בעל דין הנדרש להוכיח את העובדות העומדות ביסוד טענותיו. אי עמידה בנטל זה משמעותה דחיית תביעתו של מי שהנטל מוטל עליו."

וכן בע"א 6821/93,
בנק המזרחי נ' מגדל כפר שיתופי (1995)
, פ"ד מט
(4) 221 [1995], בעמ' 239:



"...תפקידו של נטל השכנוע הוא להכריע בתנאי אי ודאות שכפות



המאזניים מעוינות ... בהליכים אזרחיים מוטל הנטל על 'המוציא


מחברו' באשר הוא זה הטוען לשינוי המצב הקיים."


8.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ונספחיהם, שמעתי את עדויות הצדדים, עיינתי במסמכים שהוצגו על ידי הצדדים, ועמדתי על מכלול כל הראיות שהוצגו בפני
י,

הגעתי למסקנה כי אין במקרה זה להעדיף את גרסתו של התובע על פני גרסתו של הנתבע וממילא לא הרים התובע את הנטל המוטל עליו להוכחת תביעתו על כן דין התביעה להידחות. המדובר במקרה זה בגרסתו של התובע אל מול גרסתו של הנתבע
וממילא אין די ראיות המצדדות בגרסה זו או אחרת. מעבר לטענות כלליות לפיהן השידה לא התאימה לתובע וכי לא בוצעה על פי הסכמות הצדדים הרי שבפועל, מטעם התובע לא הוגשה כל ראיה באשר
להימצאות השידה בדירתו, מצבה והליקויים בה ככל שהיו וממילא להוכחת טענותיו כלפי הנתבע. לטענת התובע הוא פינה את השידה כי לא התאימה למידות דירתו ועל כן גם היום לא ניתן לבחון אותה.
9.
לאור האמור, התביעה נדחית.

10.
בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור תוך 15 יום מהיום לבית המשפט מחוזי מרכז- לוד.






ניתן היום,
י' אב תשע"ה, 26 יולי 2015, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 918-06/14 אבנר יעקב ירון נ' חיים לוי (פורסם ב-ֽ 26/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים