Google

רויטל זוהר גיגי, עמירם גולדמן, ירון ייני ואח' - עו"ד גיא גיסין, בעל תפקיד, הנאמן לקופת הסדר הנושים של "ג'ולקס שוקי הון בע"מ", כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על רויטל זוהר גיגי | פסקי דין על עמירם גולדמן | פסקי דין על ירון ייני ואח' | פסקי דין על עו"ד גיא גיסין | פסקי דין על בעל תפקיד | פסקי דין על הנאמן לקופת הסדר הנושים של "ג'ולקס שוקי הון " | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב |

54945-04/15 פרק     27/07/2015




פרק 54945-04/15 רויטל זוהר גיגי, עמירם גולדמן, ירון ייני ואח' נ' עו"ד גיא גיסין, בעל תפקיד, הנאמן לקופת הסדר הנושים של "ג'ולקס שוקי הון בע"מ", כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פר"ק 54945-04-15 גיסין- בעל תפקיד
נ' כונס נכסים רשמי תל אביב
ואח'
בקשה 12


לפני כב' השופט איתן אורנשטיין
, סגן נשיאה





המבקשים
1
.
רויטל זוהר גיגי

2
.
עמירם גולדמן

3
.
ירון ייני

4
.
אפסווינג בע"מ

5
.
עמליה גבאי בריל

ע"י ב"כ עו"ד עופר צור


נגד


המשיבים

1.עו"ד גיא גיסין
, בעל תפקיד

הנאמן לקופת הסדר הנושים של
"ג'ולקס שוקי הון בע"מ"

ע"י ב"כ עו"ד יואל פרייליך

2.כונס נכסים רשמי תל אביב



החלטה

עיינתי בבקשה המקורית למתן צו לגילוי ועיון במסמכים שמופנית נגד המשיב 1 (להלן: "בעל התפקיד"), בבקשה לחידוש הבקשה, בתגובת בעל התפקיד וכן בהחלטת בית משפט השלום בתל אביב יפו בת.פ. 40610-12-09 מיום 18.2.15 (להלן: "ההחלטה"). לעמדת המבקשים על בעל התפקיד לאפשר להם לעיין במסמכים שהוא קיבל לפי ההחלטה בעקבות בקשה שהוגשה על ידו. עוד מבוקש להמציא לעיון המבקשים מסמכים שקיבל בעל התפקיד מרשות ניירות ערך לאור פנייה של בעל התפקיד.

לטעמי דין הבקשה להידחות על יסוד המסמכים שציינתי לעיל ואף ללא צורך בתגובה סדורה של בעל התפקיד והכנ"ר, ואציין את טעמיי:

ככלל אין הליך של גילוי מסמכים במסגרת בקשה למתן הוראות בתיק חדלות פירעון; גם אם בית המשפט מתיר בנסיבות חריגות גילוי מסמכים, אזי בשלב זה לא מצאתי שאלה התקיימו.

זאת ועוד; מהות הבקשה היא לקבל ולעיין במסמכים שניתנו כאמור לבעל התפקיד ככזה בלבד, וכאמור בהחלטה. משכך, צודק בעל התפקיד שהוא אינו רשאי להמציא את המסמכים לעיון המבקשים ללא מתן אישור של בית המשפט שדן בהליך הפלילי. במיוחד נכון הדבר שעה שההליך הפלילי מצוי בעיצומו ואין לבעל התפקיד כמו גם לבית משפט זה את הכלים הדרושים לבחון האם יש מקום לחשוף אם לאו את המסמכים המבוקשים לעיני המבקשים.

יתרה מכך; לא ראיתי מה מונע מהמבקשים לפנות לבית המשפט שדן בהליך הפלילי ולבקש לעיין במסמכים ובאופן שבו נהג בעל התפקיד. חזקה על בית המשפט שדן בהליך הפלילי שיוכל לערוך את האיזונים הדרושים בעת הכרעתו בבקשה שתוגש, ככל שתוגש על ידי המבקשים לעיין במסמכים, שכן לפניו כאמור מצוי כל המידע הדרוש לעניין.

האמור לעיל כוחו יפה גם על מסמכים שקיבל בעל התפקיד מרשות ניירות ערך בעקבות פנייה שהגיש בעניין. לא כל שכן, בהתאם להנחיית פרקליט המדינה, אין בעל התפקיד רשאי להעביר לאחר מסמכים שהתקבלו לבקשתו מרשות ניירות ערך.

ככל שתינתה למבקשים היתרים לעיין את המסמכים, אין מניעה שאלה יומצאו על ידי בעל התפקיד וכאמור בעמדתו.

להסרת ספק, אין בהחלטה זו כדי לקבוע ממצאים לגופם של דברים כמו גם לאפשרות שבמסגרת בירור הבקשה למתן הוראות, אורה על גילוי מסמכים ככל שהדבר יתחייב בנסיבות העניין.

המזכירות תשלח את ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, י"א אב תשע"ה, 27 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

















פרק בית משפט מחוזי 54945-04/15 רויטל זוהר גיגי, עמירם גולדמן, ירון ייני ואח' נ' עו"ד גיא גיסין, בעל תפקיד, הנאמן לקופת הסדר הנושים של "ג'ולקס שוקי הון בע"מ", כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 27/07/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים