Google

אלי טביב - ההתאחדות לכדורגל בישראל

פסקי דין על אלי טביב | פסקי דין על ההתאחדות לכדורגל בישראל

56117-07/15 עתמ     06/08/2015




עתמ 56117-07/15 אלי טביב נ' ההתאחדות לכדורגל בישראל








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 56117-07-15 טביב נ' משרד המשפטים/רשם העמותות ואח'






בפני

כבוד השופטת
נאוה בן אור


העותר

אלי טביב
על ידי ב"כ עו"ד יורם זמיר ועו"ד נעם פורר,
שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות' – עורכי דין



נגד


משיבים

1.משרד המשפטים/רשם העמותות
באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי)
, עו"ד נדב ביננבאום

2.ההתאחדות לכדורגל בישראל
על ידי עו"ד אפרים ברק ועו"ד יניב פרימן,
ד. מירקין ושות' – עורכי דין





פסק דין



בעתירתו טוען העותר כנגד החלטה לכאורה שקיבל רשם העמותות ב- 20.7.2015, ולפיה אין הוא ראוי עוד להמשיך ולשמש כחבר ועד אצל ההתאחדות לכדורגל בישראל
וכי על ההתאחדות למסור הודעה על הפסקת כהונתו של העותר לא יאוחר מ- 1.9.15.

מן התגובה לבקשה לצו ביניים מטעם רשם העמותות עולה, כי המדובר בעתירה מוקדמת שהוגשה ללא מיצוי הליכים ודינה להידחות.

אין חולק, כי העותר הורשע בבית משפט השלום בעבירות של פציעה בנסיבות מחמירות (סעיף 335(א)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977) והשמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט (סעיפים 242 ו-244 לחוק הנ"ל). דינו נגזר לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות. ערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי על עצם הרשעתו (להבדיל מן הקביעה שביצע עבירה) נדחה, אולם בית המשפט המחוזי ראה להקל בעונשו והעמידו על ארבעה חודשי מאסר בעבודות שירות. פסק הדין, מ- 15.6.2015, הינו חלוט.


סעיף 33(א)(4) לחוק העמותות, התש"ם-1980 קובע כך:

"לא יכהן כחבר הוועד או כחבר ועדת ביקורת –
...
(4) מי שהורשע ב

פסק דין
סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 297 ו- 414 עד 438 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, או בעבירה אחרת שלדעת הרשם מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כחבר ועד או כחבר ועדת הביקורת"
.

יצוין, כי סעיף 33(א)(4) הנ"ל תוקן במסגרת תיקון מס' 14 לחוק העמותות, שנכנס לתוקף במהלך חודש ינואר 2015. קודם לתיקון, בעל הסמכות הקבועה בסעיף זה היה היועץ המשפטי לממשלה.

ב- 22.2.2015 פנתה ההתאחדות לכדורגל לרשם העמותות וביקשה את עמדתו באשר לשאלה האם סעיף 33(א)(4) הנ"ל מחייב המתנה עד לפסק הדין בערעור. הייתה זו פנייה כללית שלא התייחסה לעותר, וצוין בה כי המדובר בשני בעלי תפקידים בהתאחדות שהורשעו. רק כעבור שבועיים שבה ההתאחדות לכדורגל ופנתה לרשם העמותות, והפעם הבהירה כי פנייתה מתייחסת (גם) לעותר. בפני
יה זו שבה על שאלתה בדבר פרשנות המונח "

פסק דין
סופי", וכן שאלה האם יש בידי רשם העמותות "רשימת עבירות שלדעתו יש בהן כדי למנוע את כשירותו של אדם לכהונה". פנייה שלישית נעשתה מספר ימים לאחר מכן, ועמדתו של רשם העמותות נדרשה בדחיפות כאשר הפעם צוין כי חבר נוסף, שלישי במספר, בהתאחדות לכדורגל, הורשע בפלילים.

מאחר שההתאחדות לא צירפה את פסקי הדין שעמדו ביסוד פניותיה, נדרשה לעשות כן. ואכן, ב- 19.4.2015 העבירה ההתאחדות לרשם העמותות את פסק הדין נגד העותר ו

פסק דין
נגד אדם נוסף. פסק הדין נגד האדם השלישי לא הועבר.

ההתאחדות שבה והאיצה ברשם העמותות, תוך התראה כי תפעל לפי מיטב שיפוטה אם לא תקבל את חוות דעתו בהקדם. משנדחה ערעורו של העותר ביקש הרשם כי גם פסק הדין בערעור יועבר לעיונו.

ב- 20.7.2015 מסר רשם העמותות להתאחדות לכדורגל את עמדתו. עמדה זו היא המכונה "החלטה" בעתירה. עיון בה מלמד, כי הרשם מפנה את תשומת לב ההתאחדות כי העבירות בהן הורשע העותר אינן מן העבירות המנויות ברישא של סעיף 33(א)(4) הנ"ל, ומשכך מתחייבת בחינה האם מדובר בעבירות, שלפי דעת רשם העמותות, מפאת מהותן, חומרתן ונסיבותיהן מובילות למסקנה כי העותר אינו ראוי עוד לשמש כחבר ועד. רשם העמותות מחווה את דעתו כי אכן העבירות בהן הורשע העותר, על נסיבותיהן, הן מן הסוג הפוסל אותו מלכהן כחבר ועד. הרשם ממשיך ומפנה לתקנון ההתאחדות, לפיו בית הדין העליון שלה מוסמך לקבוע האם אדם שהורשע בפלילים רשאי לכהן או למלא תפקיד במוסד ממוסדות ההתאחדות, וכי בקשה לבחינת כשירותו של אדם כזה תוגש לבית הדין העליון על ידי היועץ המשפטי או התובע של ההתאחדות.

מכל אלה בא הרשם למסקנה כי היה מקום ש"ההתאחדות, כגוף שמצהיר על עצמו כפועל למיגור האלימות בספורט, תגיש בקשה לבית הדין העליון באמצעות היועץ המשפטי/תובע ההתאחדות, ותקבל החלטה עצמאית בעניין זה, תוך אמירה ברורה שההתאחדות מקדמת את הצהרותיה ולא תעמוד מנגד בהמתנה לקבלת החלטות על ידי גופים חיצוניים".

הרשם הוסיף, כי הוא בדעה ש"אין מקום להמשך כהונתו של מר טביב כחבר ועד בהתאחדות לכדורגל בישראל. על ההתאחדות לכדורגל בישראל
להעביר לעיוננו הודעה בדבר התפטרותו של מר טביב מתפקידו או הודעה על החלטה בדבר העברתו מתפקידו כחבר ועד בעמותה וזאת לא יאוחר מיום 1.9.15. ככל שלא תתקבל הודעה כאמור, ישקול רשם העמותות הפעלת סמכויותיו על פי דין".

הנה כי כן, החלטה טרם התקבלה, וההתאחדות לכדורגל טרם הודיעה את עמדתה. רשם העמותות הורה לה לעשות כן עד 1.9.2015, ואם לא תעשה כן, ישקול את הפעלת סמכויותיו.

ברור, כי ככל שההתאחדות לכדורגל תפעיל את סמכויותיה ותודיע כי העותר אינו פועל עוד כחבר ועד, ממילא לא יהיה עוד מקום להפעלת סמכויותיו של רשם העמותות.

עם זאת, ככל שההתאחדות תימנע מלפעול, או שהחלטתה לא תהיה מקובלת על רשם העמותות, רק אז יהא עליו לשקול אם להפעיל את סמכויותיו בהתאם לחוק. או אז, כפי שהוצהר מטעם הרשם בתגובה, תינתן לעותר האפשרות למצות את זכות הטיעון.

נוכח כל אלה, ברי שהמדובר בעתירה מוקדמת, וכי טרם מוצו כל ההליכים הנדרשים.

משכך, אני מורה על סילוק העתירה על הסף.

המזכירות
תמציא העתק מפסק הדין לב"כ הצדדים.





ניתן היום,
כ"א אב תשע"ה, 06 אוגוסט 2015, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 56117-07/15 אלי טביב נ' ההתאחדות לכדורגל בישראל (פורסם ב-ֽ 06/08/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים