Google

יורם חדד, רחל ירדנה חדד - יעקב חזן, גיל ליבר, הדס ליבר ואח'

פסקי דין על יורם חדד | פסקי דין על רחל ירדנה חדד | פסקי דין על יעקב חזן | פסקי דין על גיל ליבר | פסקי דין על הדס ליבר ואח' |

20364-02/14 א     20/09/2015




א 20364-02/14 יורם חדד, רחל ירדנה חדד נ' יעקב חזן, גיל ליבר, הדס ליבר ואח'








בית משפט השלום בפתח תקווה



ת"א 20364-02-14 חדד ואח'
נ' חזן ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
21

בפני

כבוד השופטת
אשרית רוטקופף


מבקשים

1
.
יורם חדד

2
.
רחל ירדנה חדד


נגד


משיבים

1. יעקב חזן
2. גיל ליבר
3. הדס ליבר
4. שפרה חזן



החלטה



1.
עניינה של החלטה זו הינו בבקשת התובעים לביטול המינוי של מומחה האקוסטיקה שנטען כי בוצע על ידי מומחה בית המשפט בחוסר סמכות. כן, ביקשו התובעים להורות למומחה להשלים את חוות דעתו על סמך החומר שהונח בפני
ו לרבות הדו"חות האקוסטיים מטעם מומחה התובעים בתחום זה.

2.
לאחר שעיינתי בבקשה, מצאתי שיש לדחותה אף מבלי להידרש לתגובת הצדדים הנוספים.

3.
אזכיר כי במסגרת תביעתם עתרו התובעים, לפיצויים שונים מאת הנתבעים; חלק מהסעדים התייחסו רק לנתבעים 1 ו-2 מהם רכשו את ביתם (ובין היתר, פיצוי בגין ליקויי בניה שונים ופיצוי על-פי אומדן "ראשוני" בגין העבודות שנדרשות בתחום האקוסטיקה בגין מפגעי רעש נטענים שמקורם מבית הנתבעים 3 ו-4); הסעדים הנוספים התייחסו גם לנתבעים 3ו-4, שכניהם של התובעים, ובין היתר פיצוי בגין ירידת הערך בגין מפגע רעש נטען שמקורו בפעילות ספורט (כדורסל) שמתבצעת בחצר ביתם.

4.
בישיבת הקד"מ מיום 9/12/14 נשמעו טענותיהם של הצדדים באריכות, כאשר בהחלטתי בפרוטוקול הדיון מאותו מועד, הוריתי על מינויו של המהנדס והשמאי, מר דן אורמן, כמומחה מטעם בית המשפט. המומחה מונה על רקע הפער שבין חוות הדעת של מומחי הצדדים, כאשר הוריתי למומחה באותה החלטה לבדוק ולהתייחס למלוא טענות הצדדים, לרבות לטענה בדבר ירידת הערך הנטענת כתוצאה ממפגעי הרעש הנטענים.

5.
כעולה מהודעת המומחה מטעם בית המשפט מיום 2/9/15 (אשר נשלחה אל ב"כ הצדדים והוגשה במסגרת בקשה 20 בתיק), מינה המומחה את מר חן סוקר מחברת תו"פ יועצים והנדסה, לצורך ביצוע בדיקה אקוסטית לאור הטענות למפגעי רעש בדירת התובעים.

6.
אין זה סוד, כי לעיתים מומחים בתחומים מקצועיים שונים הממונים על-ידי בית המשפט לבחינת מערכת מורכבת של טענות, נזקקים לשכירת מומחה "משני" על מנת לקבל אינדיקציה אודות תחום ספציפי וייחודי מסוים אשר אינו נמנה על הכשרתם.

זהו בדיוק המצב בנסיבות המקרה דנן. ברי כי על מנת שמר אורמן, כמומחה שמונה מטעם בית המשפט לבדיקת מכלול טענותיהם המגוונות של התובעים, יוכל להגשים תכלית זו של מינויו – ובפרט להסקת מסקנות וקביעות לעניין מטרדי הרעש הנטענים – באמצעות היעזרות במומחה מקצועי בתחום זה.

יש לדחות את ניסיון התובעים בבקשתם, להציג את מומחה בית המשפט כמי שפועל מתוך "נוהג פסול" לפיו הוא נעזר במומחה משנה על מנת שלא לוותר על מינויו. תחום האקוסטיקה הינו תחום מקצועי נפרד, וברובם ככולם של המקרים בהם יש צורך בבדיקה בתחום זה, הבדיקה מבוצעת על ידי אנשי/גופי מקצוע ייחודיים בתחום זה, בעלי הידע והאמצעים הטכניים הנדרשים.


7.
לא למיותר להזכיר בעניין זה, כי במסגרת חוות של התובעים לעניין ליקויי הבניה ובחוות דעתם בעניין ירידת הערך בגין המטרד הנטען שמקורו (במגרש הכדורסל), כלל לא נכללה הערכה מקצועית בתחום האקוסטי, וחוות דעת רלוונטית בנדון (אשר התייחסה לשני מקורות של רעש מבית הנתבעים 3 ו-4),
הוגשה במועד מאוחר יותר (במסגרת בקשה מספר 16 מיום 10/12/14).

8.
גם אם למען הסדר הטוב, היה מקום כי המומחה יפנה בעניין מינוי זה בהודעה מקדימה לבית המשפט, אין בפני
יתו הישירה לצדדים בכדי לפגוע בצורך שבמינוי מומחה "משני" בתחום האקוסטיקה לאור הנסיבות.

9.
לאור כל האמור, הבקשה נדחית.

מאחר ולא הוריתי כאמור על הגשת תגובות מטעם מי מהצדדים שכנגד, אין צו להוצאות.

המזכירות תמציא החלטה זו לידי הצדדים וכן לידי המומחה מר דן אורמן. מטעמי זהירות, הנני להבהיר למר אורמן להורות למומחה בתחום האקוסטי לבצע את הבדיקות המתאימות גם ביחס למטרדי הרעש הנטענים הנובעים מקיום פעילות כדורסל בבית הנתבעים 3 ו-4 .





ניתנה היום, ז' תשרי תשע"ו, 20 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 20364-02/14 יורם חדד, רחל ירדנה חדד נ' יעקב חזן, גיל ליבר, הדס ליבר ואח' (פורסם ב-ֽ 20/09/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים